„Nech sa páči." Pred Phoenix pristála tretia šálka kávy o deviatej v sobotu ráno. Potrebovala cítiť kofeín, hocičo, čo ju udrží v bdelom stave ešte aspoň dvanásť hodín.
Celú noc nespala, musela vyplniť niekoľko papierov, aby si bola na sto percent istá, že prípad jej ponechajú. Jej šéf, Rowe, mal námietky, ale Phoenix ho presvedčila úsmevom a argumentmi o tom, že ak ju už raz zobudil, zaslúži si štipku adrenalínu z tohto prípadu. Jemu sa to ani tak nepáčilo, ale napokon súhlasil.
„Včera si chýbal," poznamenala, keď dopila prvý dúšok horkej kávy, ktorý ju aspoň trocha prebudil. „Nepočul si mobil?" Phoenix si bola istá, že jej kolega, Steeve, mobil počul. Chcela ho len provokovať. Mala chuť odplatiť sa mu, že to celé nechal na ňu.
Steeve Douglas sa oslnivo usmial na svoju kolegyňu, až bolo vidieť dva rady bezchybných zubov. Strčil si do úst lyžičku a zamyslene sa poklopkal po brade. „Možno."
„Možno čo?" Phoenix odložila šálku na kraj stola.
„Nevyspala si sa?" spýtal sa zrazu, na čo ho Phoenix prepálila smrteľným pohľadom. Stále ju provokoval.
„Prečo myslíš?" Phoenix vstala od stola a premiestnila sa k oknu, ktorým sa zahľadela von na pustú ulicu. Bola sobota. Ráno. Väčšina ľudí ešte ležala v posteli a dúfala, že ju bolesť hlavy prejde čo najskôr. Tá druhá časť bola už v práci, podobne ako Phoenix.
„Si nejaká podráždená. A volala si mi v noci." Steeve sa postavil a prešiel k Phoenix. „Myslel som si, že ťa to tretie kolo položí aspoň na celý víkend."
„A čo si ty o mne vôbec myslíš? Teba to, podľa všetkého, zložilo viac."
„Alebo som sa spokojne usmieval na vyzváňajúci telefón s vedomím, že Rowe to skôr či neskôr, aj tak vzdá, lebo mu to zdvihneš ty."
„A tak som nám vybavila prácu na celý víkend, ba aj potom."
Steeve ju potľapkal po pleci. „Nič iné som ani nečakal, Nixie."
*****
„Na čo ste prišli?" O druhej poobede sa konalo zasadnutie. Prítomný bol šéf, Roy Rowe, detektívi, ktorí sa ujali prípadu, Phoenix Monroeová a Steeve Douglas a nakoniec hlavný technik, Hunter Mason. Zatiaľ do toho nechceli zaťahovať nikoho iného.
Mason si odkašľal. Prešiel si po plešine na vrchu hlavy a znova si odkašľal. Potom sa postavil a prešiel k premietačke, ktorá ukazovala jednu z fotografií Kristen Langleyovej. „Ako sme predpokladali, obeť bola otrávená."
V miestnosti vládlo ticho, len Steeve, na príkaz Phoenix, si zapisoval jednotlivé body. A pritom kreslil kocky do rohu papiera vo svojej veľkej zaujatosti. „Jed sa nachádzal v jablku a bol vstreknutý injekčnou striekačkou pri zvyškoch kalichu, čiže na tom suchom mieste na spodku. Tesne predtým, z jablka podobnou striekačkou odstránili veľkú časť dužiny, zrejme preto, aby bolo miesto na vstrekovanie jedu."
Steeve načarbal malú hviezdičku a do poznámok napísal Suché jablko. „Jedná sa o veľmi známy a ľahko zadovážiteľný jed zo Strychnínovníka indického. Vyrába sa z neho strychnín, ktorý sa používa v jedoch na potkany, ale aj v iných pesticídoch. Preto sa dá ľahko zaobstarať. Smrteľná dávka sa pohybuje medzi tridsiatimi a dvesto gramami tejto bielej kryštalickej látky. Teraz však bola skvapalnená, pravdepodobne použitím nejakej kyseliny. Takže sa smrteľná dávka pohybovala na dolnej hranici."
Na poznámkový papier pribudol odsek s názvom Jed, pod ktorý bol nakreslený mŕtvy potkan s hviezdičkami okolo hlavy a dopísaných pár dôležitých informácií.
ESTÁS LEYENDO
SNOW WHITE ✔
Misterio / SuspensoPríčina smrti: Otrava jablkom Telefón detektívky Monroeovej zazvoní krátko po polnoci. Volajúcim nie je nik iný, ako jej šéf z oddelenia vrážd. Oznámi jej vraždu v luxusnom hoteli a detektívka nemá na výber, musí sa dostaviť na miesto činu. Bez stô...