Jeździectwo: oczekiwania vs rzeczywistość

856 185 84
                                    

Otrzymałam kolejną wartościową notkę, tym razem od Coniferek i PuchatyRosomak. Jak się domyślacie, dotyczy ona tematyki jazdy konnej. Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem, serdecznie zapraszam na profil Coniferek, gdzie znajdziecie cały poradnik dotyczący jeździectwa, a tę notkę możecie potraktować jako jego wersję demo ;) Jedziemy!

Czyszczenie siwego konia

Oczekiwania
Po kilku przeciągnięciach szczotką sierść błyszczy i jest nieskazitelnie biała, a długa, rozczesana grzywa i ogon powiewają na wietrze.

Rzeczywistość
Po godzinie harowania ze szczotkami i suchymi szamponami z konia nadal sypie się piasek, a żółte plamy za nic nie chcą zejść. Kołtuny na grzywie i ogonie nadają się tylko do odcięcia.

Jazda na placu

Oczekiwania
Słońce przyjemnie ogrzewa, delikatny wietrzyk chłodzi. Świecące nowością przeszkody porozstawiane na idealnie równej, kwarcowej nawierzchni. Wypoczęci i uśmiechnięci jeźdźcy wykonują skomplikowane ćwiczenia na energicznych wierzchowcach.

Rzeczywistość
Kurz jest wszędzie, słońce pali skórę, wiatr straszy konie, a błoto zajmuje połowę nawierzchni. Przeszkody są sklecone ze starych, połamanych drągów, a za stojaki służą zużyte opony. Konie ledwo powłóczą nogami, a jeźdźcy mają wszystkiego serdecznie dość.

Wyjazd w teren

Oczekiwania
Galop po polu w zwiewnej sukience, rozpuszczone, długie włosy powiewają za tobą. Koń radośnie rży i grzecznie hamuje, gdy tylko tego chcesz.

Rzeczywistość
Kurczowo wstrzymujesz konia przed wyprzedzeniem tego z przodu. Niewygodna kamizelka ochronna i kask utrudniają ci oddychanie.

Wizyta weterynarza

Oczekiwania
Weterynarz przyjeżdża na czas, spojrzy na konia, zrobi szczepienie i nagrodzi dzielnego rumaka poklepywaniem lub smaczkiem.

Rzeczywistość
Po godzinnym spóźnieniu weterynarz rzuca okiem na konia, podaje mu podwójną dawkę znieczulenia, bo wierzchowiec boi się szczepienia. Oznajmia, że kulawizna wyleczy się za pół roku, a koń będzie nadawać się tylko do lekkiej rekreacji.

Stajenni

Oczekiwania
Młody, wysoki i przystojny chłopak, ze słusznym umięśnieniem od przerzucania siana. W letnim cieple chodzi bez koszulki, prezentując elegancki sześciopak. Bardzo dba o wszystkie konie.

Rzeczywistość
Stary rolnik, który po kilku piwach nie dba o to, czy konie dostały kolację. Mimo upałów wiecznie chodzi w tym samym roboczym kombinezonie.

Zawody

Oczekiwania
Koń bez trudu pokonuje najwyższe przeszkody, zdobywacie puchary i zachwyt tłumu.

Rzeczywistość
Dwie zrzutki w niskiej klasie to i tak dobrze, przynajmniej nie jesteście ostatni.

Rząd jeździecki

Oczekiwania
Czapraki, nauszniki i owijki z najnowszej kolekcji Eskadrona, skóra na wygodnym siodle wcale nie jest porysowana. Przy ogłowiu błyszczy diamentowy naczółek.

Rzeczywistość
Sprane, poprzecierane czapraki, siodło wbija ci się w nogi w kilku miejscach, a ogłowie wygląda jak zabytek sprzed pięćdziesięciu lat.

Sprowadzanie konia z pastwiska

Oczekiwania
Po usłyszeniu swego imienia, koń sam do ciebie podbiega, zostawiając za sobą zieloną trawę i całe stado.

Rzeczywistość
Po godzinie uganiania się za uciekającym koniem, idziesz poprosić stajennego o pomoc.

Koleżanki ze stajni

Oczekiwania
Miłe, uśmiechnięte, nigdy nie odmówią pomocy.

Rzeczywistość
Dbają tylko o siebie i swój sprzęt. Fałszywie uśmiechnięte, w rzeczywistości obgadują się nawzajem.

Stajnia

Oczekiwania
Czysta, jasna, każdy się w niej dobrze czuje.

Rzeczywistość
Śmierdzi w niej starą ściółką i odchodami. Słabe światło nie wystarcza, by odróżnić od siebie konie. Podłoga, zamiatana kilka razy dziennie i tak pozostaje brudna.

Własny koń

Oczekiwania
Zajmowanie się nim to sama przyjemność! Posłuszny na treningach, wygrywa wszystkie zawody i nigdy nie choruje.

Rzeczywistość
Co chwilę choruje, kuleje lub gubi podkowy. Na treningach uparty, zawody kończy na ostatnich miejscach, ALE I TAK GO KOCHASZ!

***

Tym jakże przyjemnym akcentem kończymy kolejną gościnną notkę. Wszystkich pozostałych zainteresowanych współpracą oczywiście również zapraszam na priv :D

Oczami Azie: o WattpadzieOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz