Szkoła średnia: oczekiwania vs rzeczywistość

1.2K 239 459
                                    

Do współtworzenia narzekajnika postanowiła przyłączyć się również BlondPingwin, która podesłała mi kolejny śmieszkowy i luźny tekst nawiązujący do Wattpada, a konkretnie do jakże częstego i wyidealizowanego motywu haj skul. Chyba najczęściej szkoła średnia pojawia się w opkach pisanych przez młodsze osoby, dla których liceum jest synonimem dorosłości i zajebistości i które całą wiedzę na jego temat czerpią z amerykańskich seriali. Dziś więc kolejny luźny wpis – w końcu mamy weekend, to można – który, mam nadzieję, rozwieje niektórym wątpliwości dotyczące nauki w tej owianej legendami szkole.

Budynek

Oczekiwania
Wypaśna, duża szkoła z wielkimi oknami, nowoczesnym sprzętem i przestronną salą gimnastyczną.

Rzeczywistość
Ktoś ukradł kran i kilka desek klozetowych, drzwi wejściowe wciąż się zacinają i nie możecie wyjść (ale z wejściem to nigdy nie ma problemu), nie da się przejść normalnie przez korytarz, bo jest zawalony plecakami i ludźmi, a salę gimnastyczną i tak zawsze zajmuje inna klasa.
A to wciąż jedna z najlepszych szkół w województwie.

Kierunek

Oczekiwania
W broszurce reklamowej pisali, że będzie mnóstwo wyjazdów, warsztaty ze znanymi ludźmi, specjalistyczna sala z nowiutkim sprzętem, a zajęcia będą prowadzone w innowacyjny, kreatywny sposób, integrujący klasę i uczący samodzielnego myślenia.

Rzeczywistość
Już po roku myślisz, że praca w McDolcu to nie taki głupi pomysł.

Klasa

Oczekiwania
Grupa otwartych, wesołych ludzi, z którymi stworzysz wiele cudownych wspomnień i odwalisz niezapomniane akcje!

Rzeczywistość
Połowa pojawia się w szkole raz na tydzień i po pierwszym roku ich wywalają, a druga połowa zamula całe życie, marząc o pójściu do domu.

Wychowawca

Oczekiwania
Cudny człowiek, który zaraża klasę entuzjazmem, organizuje fajne wyjazdy i jest ciocią/wujkiem dobrą radą.

Rzeczywistość
Albo to on stara się być otwarty i angażować w życie klasy, a podopieczni mają go w głębokim poważaniu, albo na odwrót.

Nauczyciele

Oczekiwania
Inspirujący, prowadzący zajęcia z pasją, genialni ludzie, a słuchanie ich to czysta przyjemność.

Rzeczywistość
Ci faktycznie fajni nie mają siły przebicia i klasa ich zgniata, ci, co potrafią opanować dzicz robią to wrzaskiem i terrorem, a trafiają się i tacy, którzy spóźniają się na lekcję 15 minut, po czym pozwalają klasie iść do czytelni. Oczywiście są też nauczyciele z pasją, ale z nimi macie tylko godzinę tygodniowo.

Szafki

Oczekiwania
Każdy ma własną, świeżo wylakierowaną i przestronną szafkę na szyfr, którą obkleja naklejkami i plakatami wedle własnego upodobania.

Rzeczywistość
Szafki? Jakie szafki? Smaczne to chociaż?
A jeśli jesteś szczęściarzem i Twoja szkoła je posiada, to już pierwszego dnia zaczyna się prawdziwa dżungla, bo dostaniesz tę, którą zdążysz zająć. I tak przypadnie Ci ta lekko zdewastowana z czerwcową kanapką w środku, a do tego musisz ją dzielić z przypadkową osobą, która też została bez szafki. A szyfr? Pfff, sam sobie skombinuj kłódkę i kluczyk, lamusie!

Oczami Azie: o WattpadzieOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz