BAB 2

588 21 4
                                    

Matahari mula menampak dirinya.Burung bernyanyi keriangan.Nilam sedang bersiap seperti biasa.Sedar tak sedar kini genap lima bulan dia bekerja di syarikat H.I Holdings.Dia sendiri tidak mengerti bagaimana dia mampu bertahan dengan perangai beruk bosnya itu.Setiap hari ada saja idea jahat bosnya untuk kenakan dia.Kadang kadang Nilam mengalirkan air mata ketika dikenakan oleh Hairul.
Namun sehingga kini dia masih bekerja dengan Hairul.Dia sentiasa ingat pesanan uminya supaya sabar dan tabah menghadapi segala rintangan yang melanda.
Jam loceng Nilam berbunyi untuk menandakan dia perlu bergerak segera ke tempat kerja.Jika tidak,jenuh dia menahan telinga mendengar makian daripada Hairul.Bosnya itu bukan betul sangat.Ada masalah jiwa.
"Good morning bos"Sapa Nilam apabila dia masuk ke dalam bilik Hairul untuk memberitahu tentang jadual bosnya hari ni.
Namun sapaan Nilam tidak dibalas.Tapi Nilam tidak ambil peduli kerana selama ini pun sapaannya tidak pernah bersahut.
Nilam keluar dan memulakan kerjanya.Tiba tiba ada seorang wanita menerjah masuk ke dalam bilik Hairul tanpa sempat Nilam menghalangnya.
"You ni kenapa,hah?I call you tak berjawab.Kalau tak nak jawab call I lebih baik You campak je handphone You tu."Kata Batrisya berang.
"Bos sorry,saya tak sempat nak halang cik ni."Nilam memohon maaf.
"Kau keluar boleh tak?Aku nak cakap bersendirian dengan Mohd Hairul Iskandar Bin Tan Sri Zahid."
Kata Batrisya kasar lalu menolak tubuh kecil Nilam keluar dari bilik.
Batrisya bertambah bengang apabila Hairul tidak mempedulikan kehadirannya malah terus membuat kerjanya seperti tidak ada apa yang berlaku.
Batrisya terus mengambil telefon Hairul lalu mencampak ke lantai.
"Hey,you buat apa ni?You dah gila ke campak telefon I?"Marah Hairul.
"Buat apa You ada handphone pun,bukannya You jawab call I pun."Jawab Batrisya bengang.
"I banyak lagi nak buat daripada jawab call You yang tak penting tu."Ujar Hairul pula.
Disebabkan terlalu sakit hati dengan Hairul,Batrisya pun melangkah keluar dari bilik Hairul dengan hati yang remuk.Dia tidak menyangka Hairul akan bertindak sebegini.Selama 5 tahun mereka menjalinkan hubungan,ini kali keberapa entah Hairul meninggi suara dengannya.
Dia benar benar kecewa dengan Hairul.

BATRISYA
  You I nak putus.I tak tahan dah dengan U.I dah penat jadi tempat U lepaskan stres U dan marah U.I sorry.And thanks for everything dear.

Selepas menghantar mesej kepada Hairul,Batrisya terus pulang ke rumahnya.Meskipun dia tahu Hairul membaca mesejnya kerana telefon Hairul telah dicampaknya ke lantai.Tapi dia yakin Hairul akan membeli telefon yang baru secepat mungkin kerana dia amat kenal Hairul yang tak boleh buat kerja tanpa telefonnya.

____________________________

Di lapangan terbang,Batrisya menyalam tangan ibu bapanya.Dia membuat keputusan untuk pergi ke Korea untuk menenangkan fikirannya dan seterusnya melanjutkan pelajarannya disana.Dia yakin ini satu satunya cara untuk dia jauh dari Hairul dan cuba ubati hatinya yang terluka.
Langkahnya terhenti apabila dia terdengar suara memanggil namanya.Apabila melihat kelibat orang yang memanggilnya.Dia segera melangkah pergi.Namun tangannya ditarik dari belakang.
"You I minta maaf.Please don't leave me alone.I really love You.Please dear.I merayu kat You."Kata Hairul.
  Hairul baru sahaja membaca mesej yang  dihantar Batrisya kerana dia baru berkesempatan membeli telefon.Dia bergegas ke KLIA selepas pembantu rumah Batrisya memberitahunya.
"Sorry Hairul.I have to go.I tak mampu nak berada di sisi You lagi."Kata Batrisya sambil cuba melepaskan gengaman tangan Hairul.
"You dah tak sayang I ke?Please jangan tinggalkan I.Takkan You nak hubungan yang kita bina ni hancur di pertengahan jalan."Kata Hairul sayu.Air mata jantannya mengalir  untuk pertama kali.Dia tidak mahu berpisah dengan kekasihnya ini.
"Sorry.I pergi dulu.I akan balik pada You jika You adalah jodoh I yang telah ditetapkan sejak azali lagi."
Selepas mengucapkan kata kata itu,Batrisya melangkah pergi meninggalkan Hairul.
Dia merasakan langkahnya berat untuk meninggal Hairul.Tapi dia kuatkan hatinya.Dia harus kuat untuk melupakan Hairul dan ubati hatinya.
Hairul berasa jiwanya telah pergi bersama Batrisya.Namun dia akan tetap menunggu Batrisya hingga Batrisya menjadi miliknya yang abadi.
Sejak kepergian Batrisya,panas baran Hairul makin jadi jadi.Orang yang menjadi mangsa utama panas barannya ialah Nilam.Nilam cuba tabahkan dan kuatkan hatinya.
Dia akui kadang kadang dia rasa ingin berhenti kerja tetapi bila fikirkan nasib adik adiknya di rumah anak yatim cahaya dia terus bersabar.Setiap hari Nilam akan pulang dengan wajahnya yang muram dam hati yang terluka.Dia sendiri tidak tahu berapa lama lagi dia mampu bertahan.






Macam mana dengan bab ni?sorry kalau boring.
Nak tahu Batrisya akan kembali atau tak. Teruskan membaca.

#NURNILAMQAISARA
#MOHDHAIRULISKANDAR

STUPID LOVEWhere stories live. Discover now