III.54.Tek Adam

343 39 4
                                    

Kelime Sayısı:871


54 Bölüm

Tek adam

Savaş zamanı gelmişti, Worgreymon kendilerini yeterince topladıklarını düşünüyordu. Şehirde topçular, Vanun birlikleri, Siyah Pelerinliler, ayrılalı bir haftayı geçiyordu. Sadece ölüm akıncıları vardı ve şehri koruma görevinde olan biraz Siyah pelerinli kalmıştı. Kalan birliklerin sayısı ölüm akıncılarından sonra epey azalacaktı. Dahası Worgreymon'da şehirden ayrılmayı düşünüyordu. Şehirde kalan son iki güçlü adam tekrardan bir araya gelecekti. Hexan ve Worgreymon dışında hiçbir rütbeli şehirde kalmamıştı. Büyük planı son 5 yılda adım adım işlemişti. Planını kısıtlı imkanları maksimum kullanarak Orduyu eskisi gibi mükemmel hale getirmeye çalışıyordu. Sabah olmasına iki saat gibi bir zaman kalmıştı. Hexan kral odasında Worgreymon'u ziyaret gelmişti. Aralarında bu şehirde yapılacak son toplantıyı yapacak ve sonra şehirden önce Hexan sonrada Worgreymon ayrılacaktı.

Dünyanın fitili ateşlenmişti sadece geriye atışın nereye yapılacağı kalmıştı. İyiler ve kötüler birbirlerine kenetlenmişti. Krallıklar kendi aralarında savaşlara ara vermişler. Kötüler krallıklar yok edene kadar iç hesaplaşmalar rafa kaldırılmıştı. Renkler içinde sadece iki renk kalmıştı. Karanlığın rengi siyah aydınlığın rengi beyaz, bir masada iki güçlü adam karşılıklı oturuyordu. Şehrin başına bir vali atanmıştı. İkisi de yakında şehri terk edecekti birisi buna çok yakındı diğeri ise yaklaşıyordu. Hexan ''İkimizde gittikten sonra bu şehri bize bırakmazlar'' dedi. Worgreymon ''Biliyorum Hexan ama artık bir önemi yok savaş halindeyiz işgal edeceğimiz şehirler ve kaleler olacak. Kaybedersek yeni başkentler orası olacak ve yeniden yöneteceğiz. Hiçbir şehir Oktavya gibi olmaz ama dünyanın yarısından fazlası yağmaya açık. Belki şehir elimizden çıkmaz son 5 yılda oldukça adaletli davrandık. Uyguladığımız ekonomik politikalar sayesinde şehirde açlığın önüne geçildi insanlar işsiz değil artık. Çok kazanmasalar da en azından aç kalmıyorlar. Şehrin hazinesi son 5 yılda neredeyse iki katı arttırdık. Bütün yaptıklarıma rağmen bana ihanet ederlerse onların bileceği iş. Döndüğümde bu şehri yerle bir ederim. '' dedi.

Hexan ''Onlar bunu bildiği halde sana ihanet etmekten çekinmeyeceklerdir. İyileri bilmezmiş gibi konuştun Worgreymon. Gittiği bölgelere asayiş getiren Borla'ya bile acımadılar. Ondan sonra dünya bugünkü halini aldı. Borla ölünce mutsuzlukların mutluluğa kavuşacağına inandılar. Dünyanın bütün haydutları, kalpazanları, tecavüzcüleri ve diğerleri Borla'dan korkardı. Onun adının geçtiği yerlerden bile uğramazlardı. Etrafına bak o öldükten sonra son beş yılda dünyada ne kadar haydutlar olduğuna bak. '' dedi. Worgreymon ''Ölmek istiyorlar! Onlara istediklerini vereceğim merak etme karşıma kim çıkarsa ezeceğim artık. Biliyorsun ki istekleri geri çeviren birisi değilim. '' diyince Hexan sesli kıkırdadı. Daha fazla konuşmadan ayağa kalktı. Worgreymon ''Gidiyor musun?'' diye sorunca Hexan ''Oldukça geniş bir coğrafya sefere çıkacağım şimdiden harekete geçmek gerekli. Bu sefer diğerlerinden farklı olacak. Yağma için değil. Bildiğin bir krallığın içinden yarma harekâtı yapacağım. Dikkat isteyen bir iş gerektiğinde dövüşebilmeli gerektiğinde geri çekilmedi ve hatta kaçmayı yapacağım harekât. '' dedi. Hexan sözünü bitirdikten sonra odanın kapısına doğru yöneldi. Worgreymon ''Bol kanlı günler olsun'' diye bağırdı. Hexan güldü. ''Umarım Kalmukya'nın içinde olmaz. Düşmanı arkadan sardığımızda eğer arkadan Kalmukya tarafından sarılıp iki ateş arasında kalırsam daha görüşemeyeceğimizi biliyorsun Worgreymon. '' dedi. Worgreymon ''Farkındayım Hexan ölüme atını koşturacaksın ama risk yoksa zafer gelmeyecek. Ya hep Ya hiç başaramazsak en azından tarih bizi yazacaktır. '' diyince Hexan ''Ona şüphe yok Worgreymon nefretle yazacak. Efendi Borla'yı yazdığı gibi. Akasele ve diğer efsaneleri yazdığı gibi. Ordon'u yazdığı gibi, Namdar'ı yazdığı gibi. '' dedi. Worgreymon ''Kazanırsak destan yazacağız kaybedersek ağıt'' dedi. Hexan ''Bütün bunları kardeşin Robando için yapıyorum. O yaşasaydı benim yerime o olacaktı. '' dedi ve odadan çıktı. Worgreymon masaya baktı.

''Şu masada kardeşlerim ve babamla oturuyor olabilirdik. Ama olmadı. Palmon'u ihanetten Robando'yu ölümden babamı ihtiyarlıktan kurtaramadım. Umarım Kadran benden önce ölmezsin kardeşim. Sen şu masada kalmış tek şeysin yanımda olmasan da'' dedi. Hexan saraydan çıkarken hiç koruma yoktu az sayıda koruma Worgreymon şehir için görevlendirmişti. Tek adam Worgreymon kendi sarayını hiç kimseye ihtiyaç olmadan koruyordu. Hexan merdivenlerin başına geldi. ''Kötülük hep kaybedişlerden sonra toparlanıyor. Herkes bir arada iken toplansaydık karşımızda kimse duramazdı. '' dedi içinden. Merdivenlerin sonuna geldiğinde dışarıya çıktı. Çokça düşünmüştü. Geride bıraktıklarını değil artık sadece seferi düşünüyordu. Bu onun son seferi olabilirdi. Krallık topraklarından sadece geçmekle kalmayıp bir krallığı topyekûn üzerine salıp vur kaç yaparak hayatta kalmaya çalışacaktı. Atı dışarıda onu bekliyordu. Atladığı gibi atını sürmeye başladı. Hava kasvetli ve puslu idi. Worgreymon bu havayı seviyordu. Hexan bütün ordusu hazırdı. Hexan şehirden ayrılırken Siyah pelerinliler kalanları şehri koruyacaktı. Worgreymon ayrıldığında onlarla birlikte mi ayrılacaktı bir fikri yoktu. İki ihtimal düşünüyordu ya ilk başarılı kuşatma haberi Worgreymon'a ulaşana kadar ayrılmayacaktı ya da kendisinden hemen sonra şehri terk edecekti.

Hexan kapıya geldiğinde ölüm akıncıları hepsi hazırlı kale kapısı o gelmeden önce açıktı. Hexan'dan sonra ikinci komutan Voranin olmuştu. Kendisi bu görevi istememiş olsa da ellerinde komutan sıkıntısı yaşayan Hexan onu kendisinden sonra en yetkili komutan yapmıştı. Artık seviye komutanları değişmiş. Birden beşe kadar sıralandırılmıştı. Hexan ardından Voranin onun peşine düştü peşinden diğer komutanlar ve tüm ölüm akıncıları peşlerine düştü. Hexan amacı durmadan ilerlemekti. Kalmukya sınırına kadar böyle yapacak sadece temel ihtiyaçlar için dinleneceklerdi. Onun dışında sınıra geldikleri anda. Dinlenip sınırı geçip içeride olay çıkartmayı düşünüyorlardı. Savaşın geçeceği ters istikamet doğrultusunda ilerleyip sonra savaşa katılacaklardı. Bu onun planıydı en iyi plan değildi fakat askerlerini güveniyordu. Hızlı atları sayesinde manevra kabiliyeti oldukça yüksek birliğe sahipti. Aradan geçen 5 yılda Robando zamanından daha iyi birimler elde etmişti fakat aralarında çaylaklar bu sefer yer almıyordu. Son bir yıl çaylak alımını sonlandırmış ve sürekli tatbikatlar ve eğitimler yaparak birimlerinin en üst seviyede savaşçılar olmasını istemişti. Sayıları azdı öyle ise en iyi birimlere sahip olmak istiyordu. Hexan bunu büyük ölçüde başarmıştı.

Yaşayan Efsane IIIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin