Laikrodis

28 10 3
                                    

Viena sekundė, dvi, trys...

Nesustojamai, nesustabdomai, nesugrįžtamai. 

Laikas - keistas žodis. Jis rodo, kad viskas aplinkui yra laikina. Laikina aplinka, laikina kultūra, laikina istorija, laikinas gyvenimas. Laikas keičia laikiną. 

Ar daug kas laikino išnyksta per tris sekundes? Taip.

Kažkur ką tik praėjo gyvenimas - užgeso gyvybė, kartu pradangindama to žmogaus ir visų jo pažinotų istoriją. Kada nebėra gyvenimo, buvusios gyvybės aplinkos niekam nebereikia, ją pakeičia nauja, kita, nepažįstama aplinka. Į gyvenimą ateina nauja gyvybė, atsinešdama savo pripažįstamą kultūrą.

Aštuonios sekundės, devynios, dešimt...

Nepaprastai, neatrastai, nesuprastai.

Laikas - dalykas, atnešantis kažką naujo į pasaulį. Jis vienija žmones. Kiekviena gyvybė turi sau skirtą laiką, visada išsenkantį, visada praeinantį. Tai vienintelis dalykas, kurį turi visi.

Per aštuonias sekundes įmanoma žmones suvienyti bendram tikslui. Per aštuonias sekundes įmanoma laimėti rungtynes, varžybas, olimpiadą. Per aštuonias sekundes galima suvienodinti tūkstančių žmonių širdies plakimą, laukiant didžiausios euforijos arba nusivylimo akimirkos.

Per dešimt sekundžių geba pasikeisti žmonijos istorija. Per šį laiko tarpą į kosmosą įmanoma išleisti erdvėlaivį, kada nors surasiantį kitų gyvybės formų, paleisti balistinę raketą, sunaikinsiančią tūkstančius dar egzistuojančių čia. Per dešimt sekundžių įmanoma pradėti karą, truksiantį metų metus.

Penkiasdešimt aštuonios sekundės, penkiasdešimt devynios, minutė.

Naujai.

Laikas - keistas erdvės matas. Jis sugeba padaryti neįmanoma, iš nieko atsirasti viskam, atsinaujinti kiekvienam dalykui arba amžinai išnykti ir sunaikinti visus, kas laiką mokėjo skaičiuoti. Laikas pats sugeba išnykti.

Per vieną minutę įmanoma padaryti lemiamą sprendimą, atsakyti į nepaprastą klausimą, laimėti milijoną, pabučiuoti žmogų. Pajusti laimę.

Tačiau viskas vėl grįžta prie lemiamos akimirkos. Sekundės.

Ir viena sekundė geba pakeisti viską.

Ar tuomet galiu teigti, jei sekundėje telpa tiek daug dalykų, kad ji yra begalybė?

Laikas.
Mūsų laukia begalybė.

MomentaiWhere stories live. Discover now