"İkinci Torun"

265 8 3
                                    


Tünellerdeki çatışmanın üzerinden dört ay geçmişti. Aredhel her zamankinden farklı davranıyordu. Babasına karşı geliyor, küçük kardeşi Argon'a eziyet ediyordu adeta. Turgon sürekli atışıyor, Celegorm ile yan yana bile gelmiyordu. Celegorm ona yaklaştığında ondan uzaklaşıyordu. Fingolfin ise ne bu durum yüzünden delirmek üzereydi. Ona ne kadar sorsa da, Aredhel ne ona ne de başkasına bir şey anlatmıyordu. Bir süre böyle devam edince, Fingolfin hiç de istemediği bir şeyi yapmaya karar verdi ve onu takip etmeye başladı. Birkaç gün hiçbir şey öğrenemedi ama bir akşamüstü onun ağlayarak Fingon ile konuştuğunu gördü. "Bunu yapmaktan nefret ediyorum, kendi evladımı takip ediyorum" diye düşündü. Aredhel abisine anlatıyor gibiydi ve Fingolfin mutlu olmuştu. Bu manzaradan yaklaşık yarım saat sonra Fingolfin, Fëanor'un ailesi ile oturup sohbet ettiği büyük salona adeta dalarak girdi. Fingon arkasından girip, "ada, ada, sakin ol" diye kolunu çekiştirse de Fingolfin onu duymuyordu bile. Fëanor öfke ile ayağa kalktı, "Bu nasıl bir davranış? Ne yaptığını sanıyorsun sen?" dedi. Fingolfin ise gözlerine bakarak, "Oğlunun ne yaptığını biliyor musun?" diyerek sorar gözlerle abisine baktı. Fëanor, "Biraz daha ayrıntı vermen gerek, 7 tane var bende, hangisi?" Celegorm oturduğu koltukta aşağı doğru kaymaya başlamıştı bile. Ne yaptığını tam olarak bilmese de, bahsedilen oğulun kendi olduğuna dair bir fikri vardı. Fingolfin abisine baktı ama bir şey diyemeden kaldı. Fingon yaklaşıp, "Kralım, amcam" diye söze girdi, "Aredhel, onda şey var, şey olmuş" diye ekledi. Fingon bir şeyler diyordu ama kimsenin ne dediğine dair hiçbir fikri yoktu. Fëanor yaklaştı ve Fingon'u omuzlarından tutup sabitledi ve gözlerine baktı, "Eru aşkına Fingon, ne demeye çalışıyorsun, açıkça şöyle!" Fingon derin bir nefes aldı ve "Aredhel hamile" dedi. Bu cümle üzerine Celegorm neyapacağını bilemedive kimseye görünmeden yok olmak istedi, ayağa kalkıp çaktırmadan sıvışmak için hamle yaptı ama Maglor onu tutup tekrar yerine oturttu. Fingon devam etti: "Ben onunla konuştum, bebek... Turcafinwë'den" dedi. Bunun üzerine Fëanor bir kahkaha attı. Tüm Fëanor oğulları şaşırmıştı, bekledikleri tepki bir kahkaha değildi çünkü. Fingolfin iyice delirdi, "Nedir komik olan?! Ne yapmış duymadın mı?" Fëanor ona dönüp devam etti, "Ne yapmış? Neden deliriyorsun bu kadar? Sen üç kez ben de altı kez ne yaptıysam Turcafinwë de onu yapmış. Hem yapmış diyerek suçlamayı kes. Bu tek başına yapılacak bir şey değil. Aredhel de buraya koşup Turcafinwë bana saldırdı demediğine göre, ikisinin rızası ile yapılmış her ne yapılmışsa!" Celegorm kıpkırmızı kesilmişti, yerden başını kaldırmıyordu. Fingolfin adımını atıp Celegorm'a yaklaşmak istedi ama Fëanor önüne geçti. "Eğer oğluma dokunabileceğini sanıyorsan bir daha düşün! Ona elini kaldırmaya cüret bile ederse, tam o an o elini kullanabildiğin son an olur" dedi. Nerdanel kalkıp Fëanor'un yanına geldi ve yavaşça yüzü Fëanor'a dönük bir şekilde aralarına girdi. Bu konuyu bu şekilde konuşamazsınız. Lütfen herkes biraz sakinleşsin" dedi. Fëanor rahat bir tavırla "ben gayet sakinim" deyip koltuğuna oturdu. Nerdanel ise Fingolfin'e dönüp, "Böyle bir tartışma sadece Aredhel'i üzer" dedi. Fingolfin tek kelime daha etmeden salonu terk etti, Fingon da babasını takip etti. Baş başa kalan Fëanor hanesi bir süre tamamen sessiz kaldı. Ardından Fëanor, "Turcafinwë!" diye seslendi. Turcafinwë, gözlerine bakmadan babasına cevap verdi. Fëanor, "oğlum senin her şeyin ters olmak zorunda mı? Genelde önce evlenen sonra çocuk yapan bir toplumuz. Sen biraz heyecan katmaya çalışıp önce çocuk mu yapmaya çalıştın?" Celegorm ağzında bir şeyler geveledi. "Seviyor musun onu? Gözlerime bakıp cevap ver." Celegorm bakışlarını babasına çevirdi, "Evet ada, çok hem de." Fëanor nefes verip konuştu, "Fingolfin ne düşünürse düşünsün onun karışabileceği bir şey değil. Ölüp geldikten sonra hiçbir türden mutluluğu oğullarımdan esirgemeyeceğim. Mademki durum bu Ñoldor'un beyaz leydisi Aredhel, Fëanor hanesine girmiştir ve bu hanenin her bir evladı gibi en içten bir şekilde sevilecektir" dedi. Herkes rahatlamıştı, elbette Fingolfin'i yatıştırmak kolay olmayacaktı ama Fëanor cephesinde beklenilen şekilde bir olay olmamıştı.

Ñoldor'un DönüşüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin