Özgürlük

117 6 0
                                    


Günler geçip gidiyordu.Aradan uzun bir süre geçmişti.Gözlerim hep kapıdaydı.Selma gelecek miydi tekrardan.Her güne umutla uyanıyordum.Gardiyan girdiği zaman hep bir umutla benim ismimi söylemesini bekliyordum.Her geldiğinde kalbim yerinden çıkacakmış gibi atıyordu.Ben bu dört duvar arasında hayatım geçerken insanlar dışarıda özgürce dolaşabiliyorlardı.

Açık cezaevi bahçesinde millet volta atarken ben ise gökyüzünü seyrediyordum.Gökyüzünü seyrettikçe içimde oluşan karamsarlığa bir umut bir güneş oluyordu.

Aradan 6 ay gibi bir süre geçmişti.Ama alışmak istemiyordum.Suçsuz yere hapiste olmak bu düşünce insanı çıldırtıyordu.

Bahçede millet oraya buraya doğru dolanırken bende kitap okuyordum.Vaktimi boşa geçirmek istemiyordum.Cezaevinin derme çatma bir kütüphanesi olduğunu duymuştum.Buraya geleli baya bir kitap okumuştum.Kitaplar benim en yakın dostum olmuştu.Her satırda ayrı ayrı duygularım vardı.Bu nedenle kitaplar benim en yakın dostumdu.Onlara derdimi anlatıyordum.Okuduğum çoğu satırlarında hayatımda bir parça bulmak beni biraz eskiye doğru yolculuk yaptırıyordu.

Bu bazen bir gülümsemeye,tebessüme,üzüntüye değişik duygulara yol açıyordu.

Zaman çabuk geçiyordu.Koğuşta tek arkadaşım olan kişi Bekir'idi.Arada sırada yanıma gelir muhabbet ederdik.Benim yanımda olmasının sebeplerinden biriside sigaraydı.Sigara içmeyi çok severdi.Onun için kendini yakan tek şeyin sigara olduğunu söylerdi.Bunu söylediği zaman kendimce hafiften bir tebessüm ederdim.

Bekir buranın eski mahkumlarından birisidir.Cezaevi kurallarını sistemi herşeyi bilen birisidir.Sigara tiryakiliğinden dolayı herkes ona karşı mesafeli olmuştur.Benimle iyi anlaşmasının sebeplerinden biriside sigaraydı.

Cezaevi bahçesinde herkesin bir konumu ve yeri mevcuttu.Bizim bulunduğumuz koğuş cezaevinin en pis ve en kirli koğuşlarından birisiymiş.Beni de neden bu koğuşa verdiklerini uzun bir süreden sonra öğreneceğim.Dönen oyunların ne kadar büyük olduğunu.

Bekir'e bahçede dolaşan mahkumlardan bahsetmesini istedim.

Ali Osman:Cezaevinin ünlü kabadayısıdır.Siyah Ceket,beyaz gömlek,siyah yelek,beyaz çorap,ayakkabıları her zaman temizdir.Etrafındaki herkes ona karşı saygıda kusur etmezler. Cezaevine gelen her mahkumla ilgili bilgi kendisine verilir.Gardiyanlar bile karşısında saygılı dururlar.İnsanlarla çok fazla konuşmaz.İşlemiş olduğu cinayetlerle namı tüm Türkiye'ye yayılmış birisiymiş.Bende kendisini bu cezaevinde tanıdım.55 yaşında kısa beyaz saçlı ve günlük tıraşını olan bıyıklarına özen gösteren birisidir.

Sadık:Ali Osman'ın Sağ koludur.

Devran:Uyuşturucu taciri. Böyle adamların içerde veya dışarda olmasının bir önemi  yoktur.Onlar kazanacağı paraya bakar.Buranın uyuşturucu sorumlusu odur.

Ferman: Devran'ın Sağ koludur.

Deniz:Siyasi sebeplerden dolayı mahkumdur.Çok fazla kimseyle konuşmaz.Sadece okur.Onun için en önemli şey özgürlüktür.Adalettir.İçeri girmesinin nedeni de siyasi olaylarda  öldürdüğü devlet görevlileri mevcuttur.

Mahir:Eski bir özel hareket görevlisidir.Kurulan kumpas sonucu içerde olduğunu iddia etmektedir.Yüzbaşı olarak görev yapmıştır.

Mirza:Buranın en sinsi,en tehlikeli adamı odur.Örgüte cezaevinden adam yetiştirmeye çalışır.Bir operasyon ile Kuzey Irak'ta yakalanmıştır.





EsaretHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin