#3

10.7K 508 34
                                    

" Oi usha apa? " tegur Iman. Aje pelik dia tengok kawan dia ni dari tadi pandang ke luar tingkap. Ke arah padang pula tu. Nasib baik cikgu takde.

Farrid menoleh sebentar sebelum sambung melihat ke luar.

" Tengok Shaff "

Terbuntang mata Iman dengar jawapan Farrid. Terus dia meluru ke tepi tingkap. Betullah. Kelas first tengah ada PJK.

" Cehh patutlah senyum pastu sengih macam orang gila. Nasib baik kitaorang je perasan " sindir Daniel yang duduk di hadapan.

Farrid tersenyum kecil. Malas nak diendahkan kata-kata sahabat dia tu. Yang penting sekarang dia nak tengok gadis dia tu. Bukan selalu boleh intai.

" Ehem Fiqqqq "

Farrid yang dengar nama dia diseru tu mula mengeluh. Dia kenal betul suara tu. Suara langau yang tersekat mic.

Daniel dan Iman dah menjulingkan mata. Apa minah ni tak penat ke kejar si Farrid ni? Bukan dilayan pun.

" Kau nak apa ni sapi? " tanya Iman.

Sorfina dah terbuntang. What did he said? Sapi?!

" You panggil I sapi?! " geram Sorfina.

" Haah. Sapi, Sorfina. Nak dekat lah tu. "

Farrid dan Daniel dah cuba tahan gelak mereka. Iman kalau bab kenakan orang memang win.

" Sukahati je! Fiqq tengoklah dia niii " rengek Sorfina. Dia cuba nak raih perhatian Farrid daripada tengok luar je. Entah apa entah yang ada.

" Aku dah tengok dia 5 tahun dah. Cukup serba serbi. Kau nak aku tengok apa? " perli Farrid. Mengganggu ketenteraman dia betullah.

Daniel dan Iman yang tak mampu nak tahan gelak terus terhambur.

" Pffttt hahahahahaahahahah! "

Sorfina menahan malu. Hish cubalah pandang dia sekejap. Bencilah ! Dia menjeling dua ekor mamat yang masih gelakkan dia tu sebelum berjalan ke tempat dia balik.

" Macam-macam hal lah minah tu " rungut Farrid.

" Abang hot guy kan. .gila tak ramai peminat " usik Iman.

" Tapi tulah crush dia tak menunjukkan minat dekat dia " ujar Daniel sebelum dapat pukulan padu daripada Farrid.

Farrid menjeling tajam Daniel yang mengaduh itu. Apa punya sahabatlah gini. Supportlah sedikit. Eyyy!

¤¤¤¤

" Wehhh Shaffff bak sinii " jerit Farah.

Shafika yang masih pegang bola terus baling ke arah Farah.

Rasa macam lawak main bola keranjang ni. Hahahaha!

" Goallll "

Shafika terus tergelak bila dipeluk dengan Qisha. Dengan peluh-peluh ni peluk orang. Ya Allah.

" Uit tu crush kau tu. Tepi tingkap dari tadi perhatikan sini taw " ujar Zulaikha. Dia perasan je keadaan tu.

Shafika menoleh ke atas. Dan..

Zup!

Mata bertentang mata.

Hati mula berentak irama.

Allah!

Terus memasing pandang tempat lain.

" Woi woi pahal muka merah? Okay tak? " risau Farah. Eh eh dah kenapa sahabat dia ni?

Shafika tersenyum kekok. Dia tak okay weh. Malu kot.

Farrid yang di atas dah rasa semacam sebab tadi tu..

Dia?

Dan Shaff?

Bertentang mata ke?

What the..

Sedikit demi sedikit dia tersenyum kecil.

Awhh so cute bila Shafika mengalihkan pandangan tadi. Nampak sangat gadis tu malu. Hahaha!

Dia suka aku ke?

Hm hm. .

Tbc

My FondnessWhere stories live. Discover now