FarridAffiq
[ Haii Shaf. Harini sorry tak jumpa. ]ShafFika
[ Haii Affiq. Its okay. I dont mind. ]Shafika tersenyum sendiri melihat Farrid tegur dia. Memang pun. Satu hari ni mereka langsung tak terserempak dekat sekolah. Mengingatkan lelaki tu jenis manusia yang busy sebagai atlet sekolah, hm dia kena faham. Bukan senang jadi girlfriend tuan atlet ni. HAHAHAHA!
FarridAffiq
[ Glad you understand me. Thats why sayang. Hahahahha ]Shafika dah rasa nak jerit tengok apa yang Farrid reply. Apahal lelaki ni? Aduhaii jangan buat jantung saya nak terkeluar ye awak. Tolonglahh!
ShafFika
[ But I dont love you. Hm how? 😕 ]FarridAffiq
[ Really ? Kalau tak sayang , you wont accept me, my dear. Hahah ]Shafika tergelak kecil. Poyolah Farrid ni.
Farrid menggeleng kepala. Bagi dia, Shafika ni too much sebab perangai cute sangat. Nasib baik sayang weh.
ShafFika
[ Hahaha whatever Affiq. Malas nak layan kau ni. Nak tidur. Goodnight. Sweet dream ]Farrid dah tergelak habis. Dia dah cakap buah hati dia memang cute bila malu macam ni hahaha!
FarridAffiq
[ Hahaha okay tidur sana. Goodnight too. My dream will be sweet if you're in there . Ily ]Shafika menekup mukanya dengan bantal lalu menjerit frust. She hates Farrid Affiq! Hahahaha bencinya tengok mamat seorang ni. Hati dia nak meletup dah. Nak balas ke tak ek Ily tu? Hm hm balas lah pastu terus tidur.
ShafFika
[ Ily too ]Farrid terus tersenyum sebelum meletakkan telefonnya di meja tepi katil. Shafika is the one he like since Form 1 . Gila kau 5 tahun dia tunggu hahaha! That girl so adorable.
I wish I can meet you tomorrow. Sleep well Shaf.
¤¤¤¤
" Nahh "
Qisha memandang Iman di sebelah dengan muka terkejut. Mana tak terkejut bila tengah jalan tiba-tiba kena terjah. Dia memandang coklat yang dihulurkan oleh Iman.
" Tak bazir ke hari-hari belikan aku coklat? Boleh gemuk tahu tak " ujar Qisha sambil mengambil coklat itu. Ceh! Merungut pun ambil juga.
Iman tersenyum kecil.
" Taklah. Untuk kau kan. Mana gemuk lah. Kau kan rajin workout hahaha so relax jelah. Aku nak kau sentiasa sihat " Iman hanya tenang menjawab. Dia kalau boleh nak jaga Qisha dengan baik. Sebab dia taknak Qisha menangis atau sakit.
Qisha tersenyum terharu. Dia rasa pagi dia harini indah sebab dapat jalan dengan Iman lepastu dengar macam ni. Tapi hati dia masih belum sepenuhnya dengan Iman.
" Iyelah weh. Kau ni macam-macam. Apapun terima kasih " Qisha mengangkat coklat itu sambil tersenyum." Kasih diterima "
Qisha tergelak kecil bila Iman mengenyitkan matanya pada dia. Entah apa-apa je si Iman ni. Makin lama makin sakit jantung dia ni melayan.
Iman memandang Qisha yang berjalan mendekati Shafika. Apapun jadi, dia janji akan jaga Qisha sepertimana dia janji dengan Farah dulu.
Gadis itu istimewa di mata dia. Kalau dulu Qisha pernah menangis sebab cinta,kalini dia pastikan Qisha cuma tersenyum sebab dia.
Dia yakin itu.
Tbc
YOU ARE READING
My Fondness
Teen Fiction[C O M P L E T E D] Farrid Affiq , lelaki yang disukai ramai gadis. Nampak serious tapi siapa tahu hati dia kan. Saat umur 13tahun, dia telah jatuh hati dekat seorang gadis. Gadis kesukaan dia. Jangan tanya kenapa sebab ianya datang tanpa sedar. Tap...