#9

8.7K 434 13
                                    

" Yeay kau dah balik ! "

Qisha menjulingkan mata. Menyampah betul tengok si Farah ni. Macamlah dia pergi lama sangat. Tiga hari aje pun.

" Qisha! "

Mereka berempat berpaling.

" Jantan keparat tu datang pulaaaaa " sindir Farah. Dia cukup menyampah dengan jantan tu.

Qisha tersenyum perit. Dia dah okay tapi bila ingat balik semua dia rasa menyampah.

Fakhrul berdiri di hadapan Qisha. Rasa dah lama pula tak dengar suara gadis ini.

" Kau nak apa ? "

Semua terdiam dengan suara Qisha. Tak pernah weh Qisha berkata dengan nada dingin gitu.

Fakhrul dah terdiam. Tak pernah selama ni Qisha berkasar macam ni. Dia menahan marah di hati.

" Qish okay? Rul risau bila dengar cerita Qish demam " ujar Fakhrul prihatin. Mungkin dia lupa mereka dah tiada hubungan lagi. Hm hm..

Qisha tersenyum sinis. The hell mamat ni agaknya.

" Okay. I'm totally okay. Risau? Awhhh thankyou for that concern. Tapi tulah, maybe kau lupa satu hal ni. Aku. Kau. Tiada. Hubungan. Lagi. Get it? So get lost. " ujar Qisha sebelum berjalan melepasi Fakhrul.

Kalau sebelum ni mungkin dia tergilakan si sakai ni tapi mulai harini, pada mata dia si Fakhrul ni cuma sekadar debu yang minta tiup jauh je. Dia takkan makan pujuk rayu si jantan tu. Never!

Fakhrul terkejut. Begitu juga dengan yang ada di situ. Farah apatah lagi, gelak sakan sebelum ikut Qisha yang dah jauh itu.

Iman yang tengok dari jauh menahan gelak yang nak terhambur. Sumpah lah first time dia tengok Qisha macam tu. Kalau sebelum ni, bukan main macam sotong dah.

" Happylah tu chance dah ada " sindir Farrid. Dia menggeleng kepala apabila Iman mengangguk laju.

" Gilaa tak happy weh hahah " jawab Iman.

Daniel dan Farrid hanya tersenyum kecil. Mungkin ini peluang Iman, takkan mereka taknak happy untuk sahabat sendiri kan.

¤¤¤¤

Shafika menulis laporan aktiviti kelab itu sambil memerhati ahli-ahli lain buat kerja sendiri. Zulaikha, Setiausaha Kelab harini takde pula. Jadi terpaksa dia ganti kerja minah tu. Nak harapkan Naib Setiausaha, jauh lagi gamaknya.

" Haii "

Shafika mengangkat muka. Dia terkebil-kebil memandang Farrid yang duduk di hadapan dia. Dah kenapa muncul? Selama ini okay je takde.

" Haii. Takde latihan petang ke? "

Farrid tersenyum kecil. Senang hati bila Shafika macam ambil berat tentang dia.

Shafika dah macam eh eh apahal senyum pula. Salah tanya ke.

" Takk. Harini rest. So aku datang sini. Takde aktiviti ke? " jawab Farrid. Dia melilaukan pandangan ke seluruh kelas itu.
" Harini takde buat apa-apa. Cikgu pun takde. Kejap lagi suruh balik je lah " Shafika menyambung membuat laporan . Lama-lama tengok lelaki depan dia, buat hati dia tak keruan.

Farrid mengangguk. Patutlah macam senyap je. Dia memandang Shafika yang khusyuk siapkan laporan itu.

Mata itu.

Senyuman itu.

Dia baru perasan Shafika ni nampak comel dengan lesung pipit dia.

Awhhh girl, you hits my heart so hard.

Shafika menjeling Farrid yang tenung dia. Nak tulis pun dah hampir gigil dah ni.

" Berapa lama nak tenung? "

Farrid tersentak. Oh perasan ke? Dia menggaru kepala dia sebelum menjawab.

" For the rest of my life? "

Shafika terdiam. Dia mengangkat kepala dia.

" What? "

Farrid tergelak kecil. Alahaii comell je what dia tu.

" Yelahh. Kau kan bakal suri hati Farrid Affiq. So for the rest of my life lah " jawab Farrid selamba sebelum berjalan mendekati junior dia.

Shafika dah kaku.

What did he said?! Bakal suri hati Farrid Affiq?!  Oh my Shafff!!!!

Dia sekarang sangat perlukan oksigen. Farrid Affiq memang nak kena betul! Sejak bila pandai kenakan orang ni!?

Tbc

Hyee gais! Tahu lama tak update. Serius I'm not well. Dah seminggu. Sorry 😭

Btw, nak suruh korang baca satu cerita ni.

Just Once by fikzss

Baru dua chapter but I'm kinda like it hahaha if you dont mind, read it. Support 💪❤

My FondnessWhere stories live. Discover now