Bzz! Bzz!
Qisha's calling...
Shafika mengerutkan dahi. Dah kenapa minah ni call?
" Assalamualaikum. Whats up? "
" Waalaikumussalam. Guess what? "
Shafika menjulingkan mata. Guess apanya.
" Apa dia lahh ngekk "
" Tadi petang . I saw a person. The one I really knew. Sape ekk. Siap gelak lagi tu jalan berdua dengan ehem "
Shafika dah terbuntang . What!? Did she saw them?!
" Oh shit. Apa kau nampak woii?! "
" Hahahahaha! Padanlahh taknak balik saing ek. Jalan dengan cik abang rupanyaaaa "
Shafika dah menepuk dahi.
¤¤¤¤
" Mana adalah! Dia yang..hm ajak saing "
Qisha dah tergelak sakan. Serius weh. Petang tadi nak terkeluar mata dia bila nampak Farrid dengan Shafika jalan berdua. Ingatkan nak tegur tapi bila fikir balik, tak payahlah. Bagi peluang.
" Hahahaha seem like you guys memang hati antara satu sama lain "
" Hish takdelah. Kawan je. Aku yang tepuk sebelah tangan hahah "
" Cehh poyo hahah.. Goodluck babe.. Aku cuma nak kau bahagia.. Taknak benda yang sama jadi dekat kau pula.. Farah pernah alami dan aku taknak kejadian yang sama berulang "
Bila difikirkan balik, serius dia rasa teruk. Terlalu percayakan ayat manis lelaki sampaikan tak sedar dipermainkan. Farah pula berharap pada yang tak sudi. Dia tahu sakitnya macam mana namun dia bersyukur sebab Farah mampu bangkit.
" I will Qish. Kau jangan sedih. Iman nak dekat kau. Laku lagi kau ni hahahaha! "
Qisha terdiam. Iman? Ye, cakap pasal lelaki itu. Dia rasa bersyukur sebab masatu ada Iman. Tanpa lelaki tu, mesti dia dah pengsan dekat situ.
" Bendalah kau ni. Kawanlah kitaorang. Jangan merepek. Dah dah pergi siapkan homework. Mentang-mentang esok cuti ek. Ok lah bye "
Sebaik sahaja dengar jawapan Shafika, dia terus mematikan panggilan.
Tapi ada yang mengganggu fikiran dia.
Iman.
Lelaki yang selama ni dia tak pernah nampak langsung.
Tapi sejak akhir-akhir ni dia tahu Iman selalu cuba tegur dia.
Mungkin lelaki itu ingat dia masih berduka?
Qisha tergelak kecil.Dia kelakar and at the same time, I feels something when he stands beside me. Ya Allah, apakah ini?
¤¤¤¤
Shafika memandang telefon dia. Dia tahu Qisha masih dalam bayangan Fakhrul. Meskipun gadis itu tak tunjuk tapi dia tahu.
Apa yang dia harapkan ialah akan ada seorang manusia yang mampu jaga Qisha sebaik mungkin. Sayangkan gadis itu sebab Allah. Bukan sebab nafsu.
Tentang Farah, meskipun nampak je gadis itu kuat. Dalam diri gadis itu sebenarnya penuh duka yang dia sendiri tak tahu apa. Farah sejenis orang yang takkan mudah meluahkan perasaan dia. Gadis itu lebih memilih untuk memendam.
Jadi, dia berharap agar sahabat dia semua sentiasa dalam jagaan Allah. They deserve to be love by someone who really want them. Bukan manusia yang suka-suka meletak harapan lalu pergi.
Mungkin dia tak pernah rasa sakit sebab cinta tapi dia tahu sakitnya macam mana. Sebab ini berkenaan hati dan perasaan. Hati bukan batu yang bila kau baling cuma akan retak atau pecah dan sakit itu takkan terasa. Tak. Hati bila pecah atau retak, luka itu akan ada.
Luka bila sembuh, ok tapi parut itu masih ada.
Dan perempuan ada maruah yang perlu lelaki hormat dan lindungi.
Itu yang penting sebenarnya.
Agree?
Tbc
YOU ARE READING
My Fondness
Teen Fiction[C O M P L E T E D] Farrid Affiq , lelaki yang disukai ramai gadis. Nampak serious tapi siapa tahu hati dia kan. Saat umur 13tahun, dia telah jatuh hati dekat seorang gadis. Gadis kesukaan dia. Jangan tanya kenapa sebab ianya datang tanpa sedar. Tap...