#26

6.9K 308 0
                                    

Farrid meletakkan begnya di tepi almari. Gilalah penatnya pergi kem tu. Tapi serius memang best. Nak nak lagi ada Shafika.
Dia mengeluarkan telefon dia yang diletakkan di dalam poket tepi seluar.

Galeri dibuka. Dia tersenyum melihat betapa banyaknya gambar Shafika dalam ni. Daripada candid, selfie lepastu gambar berdua dengan dia. Hahaha dahsyat.

" Gambar ni cun. Postlah " bisik Farrid.

Tak sampai beberapa minit, likes dah meningkat. Hah kau!

100 likes , 5 comments farridaffiq_ tengok siapa yang excited sangat ni 😂❤shaff_ eyyy apa niii hahahaimann acah betullahh kau 😂farahzhra_ fuhh photoshoot lawa nii hahahadaniell aku rasa mcm tercekik gula je

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

100 likes , 5 comments
farridaffiq_ tengok siapa yang excited sangat ni 😂❤
shaff_ eyyy apa niii hahaha
imann acah betullahh kau 😂
farahzhra_ fuhh photoshoot lawa nii hahaha
daniell aku rasa mcm tercekik gula je ..
unknown_ awhhh so sweet awk berduaaa 💕💕

Farrid hanya tergelak baca segala comment itu. Nak nak lagi gadis kesukaan dia tu. Aduhaii comel betul. Benganglah tu hahah!

****

" Haii Qisha "

Qisha yang sedang menulis terganggu apabila Fakhrul duduk di hadapan dia . Dia menjeling sekeliling apabila terdengar bisikan sana sini . Mulut murai betul mereka semua itu . Yang jantan seekor ini satu lagi , apa masalah entah sampai tiba-tiba hai bagai .

" Kau nak apa ? " Qisha bertanya sambil kembali menulis . Menyesal pula tak ikut yang lain ke kantin semata nak duduk dalam library ni . 

Fakhrul tersengih . Dia langsung tak kisah nada dingin daripada Qisha itu . Yang penting dia dapat lihat gadis ini dari dekat meskipun Qisha ni kekasih Iman . Apa dia kisah . Dia mengaku dia agak rindukan gadis ini dan dia menyesal sebab putuskan hubungan mereka . 

" Aku nak kau . Kita getback ? " ujar Fakhrul .

Qisha tersenyum sinis . Senangnya lelaki ini fikir . Nak , cari . Kalau taknak , buang macam takde harga diri . 

" Boleh blah . Aku tak hadap muka kau lagi . " sinis Qisha . Ingat dia akan berlembut ? Berambuslah . 

Fakhrul diam . Dia kena pujuk lagi sampai dapat . Dia yakin Qisha masih sayangkan dia.

" No , I won't . Kau balik dekat aku .. lepastu.. " 

Belum sempat Fakhrul habiskan ayat dia , satu suara menyampuk . 

" Lepastu apa ? " tanya Iman . Dia menarik kerusi di sebelah Qisha lalu melabuhkan duduk di situ . Mata dia tajam memandang Fakhrul . Ingat dia tak sakit hati tengok semua ni tadi ? Nasib baik Qisha tak melayan . 

Qisha tersenyum kecil . Nasib kaulah Fakhrul ..

Fakhrul merengus geram . Disebabkan dia malas nak melayan , dia terus bangun pergi . 

" Dia buat apa-apa ke tadi ? " Iman masih memandang pintu library tu . Dia langsung tak pandang Qisha .

" Tak . Pintu tu lagi lawa daripada aku ke ? " sindir Qisha . Bengang je dia tengok si Iman ni yang langsung tak pandang dia . Kot iya pun marah janganlah tak pedulikan dia macam ni . 

Iman menoleh . Dia tergelak kecil bila tengok muka cemberut Qisha di sisi dia . Dengan tangan bersilang itu lagi . Hahaha nampak sangat bengang dengan dia ni . Bukan apa , dia menyampah tengok si Fakhrul tu . Senang je suruh gadis dia tinggalkan dia . Ingat dia tak tahu ayat si Fakhrul tu macam mana ? Faham sangat . 

Minta penumbuk betul lelaki itu . Bengang !

" Nak tahu sesuatu ? " 

Qisha menoleh . Tahu apa ? 


Tbc

My FondnessWhere stories live. Discover now