#37

6.8K 298 11
                                    

Hari berganti hari. Minggu berganti minggu. Masing-masing sibuk menyiapkan diri untuk SPM yang akan mereka hadapi lagi dua hari. Bahkan ke sana ke mari semuanya menghadap buku je. Nak lepak pun takde masa dah.

Begitu juga Farrid dan Shafika. Rasanya dah lama sangat mereka tak berhubung. Bahkan tegur dekat sekolah pun jarang sebab sibuk study. Nak nak lagi si Farrid sebab kena kejar semua subjek yang dia terlepas.

Malam sebelum SPM,

Ting!

Shafika menoleh. Dia mencapai telefonnya sebelum tersenyum kecil.

FarridAffiq :
Hey dear,
Wish the best for you tomorrow. Buat sehabis baik. We fight together okay. Walaupun jauh betul nama kau dengan aku. Padahal skip dua tiga orang je pun kedudukan kita hahaha.. Papepun ingat, aku selalu bangga dengan kau. So, do your best for this big exam. Kau tahu aku sayang kau kan? So fight for me, your parent, friends. Put your trust on Him. Kalau rasa frust, stop kejap. Selawat banyak2 . Solat jangan skip. Baca Bismillah sebelum mula. And paling penting jaga kesihatan kau. Last, aku selalu akan ada untuk kau. Him too. Ly, Shaff  ❤

Shafika tersenyum lebar. Macam mana dia nak lepaskan lelaki ni kalau mereka sambung belajar nanti? Ini pun dah buat hati dia berbunga dah. Apa yang dia dah buat untuk dapat lelaki macam ni?

Shafika terus membalas.

Shaff :
Hey Fiq,
Thankyou for this positive vibe ❤ Tak tahu nak cakap apa sebab terharu sangat. Kau pun goodluck untuk esok. Jaga makan. Jaga solat. Jaga semualah. Perbanyakkan selawat. Dekatkan diri dengan Dia. Usaha banyak2 . Aku pun bangga dengan kau. So kita fight sama2 . Fight untuk future kita. Thankyou for always be there for me. Thankyou for loving me. Thankyou for support me. Thankyou for everything. Mungkin aku tak pernah nak cakap benda ni dekat kau. But I really do love you. See you tomorrow. Sila tidur sekarang haha bye Fiq. ❤

Farrid menghela nafas sambil tersenyum. Ayat hampir nak last tu, dia tak tahu nak cakap apa. Mesti Shafika tahan diri nak cakap benda tu. Well sepanjang mereka bersama, memang tak selalu pun budak tu cakap sweet gitu.

Tapi dia tahu dengan perbuatan Shafika, gadis itu sayang dia. Mungkin orang nampak Shafika ni jenis simpan perasaan dia tapi dia tunjuk melalui perbuatan dia. Dia tak sanggup nak hilang gadis kesukaan dia ni.

May Allah bless us, Shaff. For you and me. A beauty future.

Farrid terus menutup lampu. Dia kena tidur awal sebab esok nak SPM. Kena guna mental banyak. Itu sebab tidur kena cukup.

¤¤¤¤

Pagi itu, memasing bersiap sedia nak masuk dewan. Doa dan nasihat semua dah dibaca serta diberi. Sekarang tengah tunggu hint nak masuk je.

Shafika merenung ke depan. Dia tak boleh nak fikir apa-apa lagi selain paper harini. Dia nak segala usaha dia semuanya ada hasil. Sebab dia nak banggakan mereka yang support dia.

" Ready Shaff? " tanya Zulaikha di belakang.
Shafika tersenyum sebelum mengangguk. Dia dah lama ready.

Zulaikha tersenyum kecil. Dia gembira tengok sahabat dia semuanya dah bahagia. Farah dah move on. Qisha dah happy dengan Iman. Shafika pun sama.

Apa yang dia harap sekarang cuma kejayaan buat mereka semua. Berdiri dan jatuh sama-sama, itu semua mereka dah rasa. Sekarang mereka perlu berjuang. Sampai kudrat akhir mereka.

Wish the best for us, girls. Make it worth!

Sebaik sahaja cikgu suruh masuk ke dalam dewan , mereka semua mula berjalan.

Dan itu titik permulaan baru untuk mereka.
Berjuang hingga akhir.

Dengan satu matlamat.

Yang impikan oleh mereka semua.

Tbc

To be honest, cerita ni dah nak habis. Hahahaha nak siapa yang kahwin dulu? Mind to share your opinion ?

My FondnessWhere stories live. Discover now