Mereka agak terganggu apabila Sorfina dan Jane mendekati mereka. Masing-masing menunjukkan riak wajah tegang. Sekarang ni mereka ada kelas PJK jadi ada je kelas lain termasuk kelas Farrid.
" Well look who is here. .Someone who will be a loser " Sorfina tersenyum sinis. Dia memandang wajah Shafika yang beriak kosong itu.
Farah menggenggam jari dia erat. Sedikit je lagi Sorfina ni bebel, melayang penumbuk ni dekat muka tepung tu.
Shafika hanya memandang Sorfina. Dia bukan jenis cepat melenting tak tentu pasal. Nak settle, settle je.
" Yeahh. Eh loser pun ada juga " Jane memandang Qisha yang merenung dia tajam. Dia puas sebab dapat buat Fakhrul dengan Qisha putus. Lagipun mereka tak sesuai.
Qisha menjulingkan mata. Bosan.
Semua sudah memandang mereka berenam. Cikgu semua takde pula lesap entah ke mana.
Farrid, Daniel dan Iman juga tidak lepas peluang memandang mereka. Farrid mengaku dia langsung tak sempat nak jelaskan apa-apa lagi sebab sibuk. Ya Allah, tapi dia tak tipu kalau dia rindukan Shafika.
" Kenapa senyap? Dah mengaku kalah? Sweetkan aku dengan dia dalam gambar tu? Rasa macam dilindungi " Sorfina tersenyum sinis bila Shafika bangun mendekati dia.Farah dan yang lain semua hanya melihat.
" Habis? Ke nak sambung lagi ? " nada selamba Shafika itu semua mengundang gelak tawa yang ditahan.
Sorfina menahan rasa.
" Kira betullah kan kau yang hantar? Dahsyat juga tahu rumah aku dekat mana. Kau panggil aku loser? Tengok diri kau. Aku ke kau yang loser? Aku takde masa nak sibuk fikirkan benda macam ni. Kau cakap sweet? Aku tak nampak mana sweet tu kalau kau sentuh dengan manusia yang belum halal untuk kau. Shame on you. Nak dibandingkan kita berdua , kau tu yang loser. Dan kau, Jane. .Qisha bukan loser macam kau yang hadap bekas orang. Malah dia dapat yang lagi bagus daripada jantan tu. Just wait and see nanti dia buang kau. And for your information Miss Sorfina, he still mine. Not yours. " Shafika terus beredar dari situ . Bukan masalah dia lah nak gaduh sebab seorang lelaki je.
Farah dan yang lain tersenyum sinis. Sorfina cari gaduh dengan orang yang salah. Shafika bukan gadis yang senang-senang je percaya.
Farrid terkaku. Dia hadam semua kata-kata Shafika tu. Malah ayat last tu pun dia hadam. Dia terus berlari mengejar Shafika.
Sorfina terdiam begitu juga Jane. Mereka merengus geram bila dibasuh dengan pedas oleh Shafika tadi.
¤¤¤¤
Shafika yang baru keluar tandas terkejut bila nampak Farrid berdiri di tepi tembok tu. Dia yakin dia perlu dengar penjelasan lelaki tu.
Farrid yang nampak Shafika itu terus berjalan ke arah gadis itu.
" Explain. "
Farrid menarik nafas dalam.
" Okay. Memang betul pun aku TERpeluk dia tapi tak sengaja. Lagipun bersebab. Gila apa nak sentuh perempuan bukan mahram tiba-tiba. Sedangkan kau pun aku jaga rapi. Masatu dia nak terjatuh, lepastu aku pula ditakdirkan lalu situ. Jadi hm terjadi lah benda tu . Tapi tak sampai dua saat pun aku dah lepaskan dia. Percayalah aku weh " Farrid memandang Shafika yang diam. Dia berdoa sangat Shafika percayakan dia. Dia taknak kehilangan gadis itu.
" Okay "
Farrid terpinga-pinga.
" Hah? Ok? " tanya dia.
Shafika mengangguk. Dia percayakan lelaki itu. Tapi dia takkan terima lagi kalau jadi benda yang sama.
" Iya okay. Aku maafkan kau. Dahlah bye. Nak masuk kelas " Shafika terus meninggalkan Farrid yang kaku di situ.
Dia tergelak kecil bila melihat lelaki itu terkejut sebab senang macam tu je dia maafkan. Hahah!
Dia bukan marah mana pun. Dia cuba nak tenangkan diri. Dan dia nak tengok effort lelaki tu macam mana. Kira berbaloi jugalah bila ws tak henti daripada Farrid, missed calls beratus, dm lagi hahahaha!
Boleh meletup telefon tu.
Tbc
YOU ARE READING
My Fondness
Teen Fiction[C O M P L E T E D] Farrid Affiq , lelaki yang disukai ramai gadis. Nampak serious tapi siapa tahu hati dia kan. Saat umur 13tahun, dia telah jatuh hati dekat seorang gadis. Gadis kesukaan dia. Jangan tanya kenapa sebab ianya datang tanpa sedar. Tap...