Fakhrul mengaduh sakit apabila kepala dia terhentak pada rak buku di situ. Dia memandang siapa yang berani buat macam tu dekat dia. Belum sempat dia ingin berkata, penumbuk kena muka dia.
" Kau nak buat apa setan!? Jahanam! Kau buat apa dekat dia!? Mana akal kau lah!? Aku benci betul ada orang sentuh dia! Nafsu serakah betul kau ni!! Dia tu hak aku! Bukan kau! Siapa bagi kau sentuh dia!? Argh! " jerkah Daniel kuat. Dia menumbuk muka Fakhrul bertubi-tubi sampai harus dihentikan oleh Iman dan Farrid.
Zulaikha memeluk erat tubuh Farah yang menarik dia ke sisi. Dia tak tahu nak buat apa selain menangis dalam pelukan sahabat dia. Dia takut. Bahkan badan dia menggigil teruk. Dia mengerling muka Daniel.
Merah padam. Nampak urat lelaki itu bila marah. Ketara sangat yang Daniel selama ni cuma diam tapi diam berisi.
Farrid dan Iman memegang Daniel erat. Mereka tahu Daniel kalau baran dia naik, mati budak Fakhrul ni nanti.
" Qish, pergi panggil cikgu " arah Iman sambil berusaha menghalang Daniel.
Qisha mengangguk lalu berlari keluar. Dia tak sangka bahwa Fakhrul sanggup buat macam tu dekat sahabat dia. Apa salah Zulaikha? Dia mengesat air mata yang mengalir.
Daniel merengus geram. Dia menepis tangan Farrid dan Iman yang memegang dia. Dia melangkah mendekati Fakhrul yang dah berdarah tu.
" Damn kau Rul. Zulaikha tu bukan perempuan yang macam kau jumpa selama ni, setan! Dia tu takde salah dengan kau sampai kau kena rogol dia lah bodoh! Dengar sini baik-baik! Dia tu hak aku! Gadis aku lah bengap! Selangkah kau dekat dengan dia, aku betul-betul bunuh kau! Ingat tu ! " marah Daniel sebelum menyepak perut Fakhrul.
Fakhrul mengerang sakit. Dia tak sangka Daniel boleh semarah ni. Seluruh tubuh badan dia semuanya berbisa sakit. Habis dia dibelasah oleh Daniel.
Farah membetulkan tudung dan pakaian Zulaikha sebelum menyuruh Shafika jaga sekejap.
Buk!
Fakhrul mengerang sakit lagi. Fatal gila weh tempat minah tu sepak.
" Itu balasan kau. Aku haraplah kau mandul terus. Sebab nafsu serakah kau tu " dingin Farah. Dia cuba menahan diri daripada membunuh lelaki di hadapan dia.
Setelah itu, cikgu Armin datang bersama Qisha. Fakhrul terus dibawa ke bilik pengetua manakala Zulaikha dibawa terus ke hospital sebab pengsan.
¤¤¤¤
Daniel memandang Zulaikha yang terlena tu. Dia tak tahu nak bagi reaksi apabila bila dia tiba dekat library tu, apa yang dia nampak tu buatkan dia berang.
Orang yang dia sayang disakiti senang macam tu je. Bahkan hati dia membara bila nampak kesan darah di tepi bibir gadis itu. Nasib baik dia dihalang, kalau tak.. Mati Fakhrul tu.
" Niel "
Daniel menoleh.
Yes.
Mereka semua masih di hospital.
Farah menarik nafas dalam sebelum bertanya.
" Kau dengan Zulaikha. Ada apa-apa ke? Sebab ayat kau.. Hm you know what I mean.. "
Daniel tersenyum tipis. Mata dia masih memandang Zulaikha yang diam terbaring itu.
" I love her. So much. Kau takkan bayang apa perasaan aku bila nampak benda macam tu jadi dekat dia tadi. " jawab Daniel.
Mereka semua terdiam. Tak sangka benda ni akan jadi macam ni.
" Kitaorang keluar kejap. Kau jaga dia jap ok " ujar Iman sebelum memberi isyarat supaya meninggalkan mereka berdua.
Daniel mengeluh. Dia nak Zulaikha bangun. Bangun dan tersenyum.
" Daniel "
Zulaikha mengigau.
Daniel tergelak kecil. Tengah pengsan pun boleh seru nama dia . Apa jadah budak ni.
Aku janji aku jaga kau. Jangan risau dah.
Mereka yang di luar cuma tersenyum melihat keadaan itu. Mungkin mereka perlu beri waktu kepada dua orang itu untuk saling rapat.
Because miracle will happen.
Tbc
YOU ARE READING
My Fondness
Teen Fiction[C O M P L E T E D] Farrid Affiq , lelaki yang disukai ramai gadis. Nampak serious tapi siapa tahu hati dia kan. Saat umur 13tahun, dia telah jatuh hati dekat seorang gadis. Gadis kesukaan dia. Jangan tanya kenapa sebab ianya datang tanpa sedar. Tap...