" Tahu apa? "
Iman tersenyum kecil. Mata dia masih memandang pintu keluar itu.
" Pintu tu memang lagi lawa daripada kau. Ibarat pintu hati kau yang susah aku nak masuk macam dulu. Pintu hati kau terlalu cantik sampai aku tak dapat peluang. But finally I did it. " jawab Iman sambil menoleh. Dia tergelak kecil bila nampak Qisha terkedu.
Qisha terkedu. Apa yang dia dah buat sampai dapat lelaki sebaik Iman? Lelaki ini terlalu sayangkan dia dah lama dah. Tapi kenapa dia tak nampak? Kenapa dia nampak Fakhrul yang pada akhirnya menghancurkan dia?
Sebab Allah hadirkan bahagia lepas derita.
Thats it.
" Tahu aku handsome. Jangan tenung lama-lama " Iman menggosok belakang tengkuk dia sambil berdehem. Berdebar pula bila Qisha pandang dia tak lepas.
Puk!
Iman mengaduh sakit.
Qisha menjeling tajam. Tapi Iman ni kaki spoilt moment juga! Baru nak acah sweet dah spoilt dengan perangai perasan dia tu.
" Kau memang spoilt betul " geram Qisha.
" Elehh biarlah. Tak payah sweet hari-hari. Bosan . Jom keluar. " Iman bangun lalu menyuruh Qisha berjalan dulu.
" Jalan sebelahlah. Apa jalan belakang aku ni. Hish " Qisha menarik hujung lengan baju Iman supaya jalan sebelah dia. Dia tak suka Iman berjalan dekat belakang sebab Iman bukan hamba dia nak kena jalan belakang dia.
Iman menggeleng kepala. Macam-macam hal budak si Qisha ni.
¤¤¤¤
" Bukan apalah. Aku cuma berharap supaya si lelaki tu kena balik apa dia buat dekat kau ni. Biarkan dia pula patah hati. Dia ingat hati kau ni hati apa siak " Shafika menggenggam jari jemari dia kuat. Naik angin pula bila tengok Farah kena macam ni. Nak je dia belasah budak lelaki tu.
Farah menekup mulut. Dia tak boleh nak tahan gelak tengok Shafika ni geram macam ni.
" Aku tak tahulah macam mana lelaki kau nanti nak handle kau. Sepatah dia cakap, berpatah-patah kau bagi weh hahah " Farah tergelak sambil menahan senak di perut dia.
Zulaikha dan Qisha pun sekali tergelak sebab dengar ayat Farah. Mereka pun rasa benda yang sama. Haraplah ada yang mampu bertahan dengan budak seorang tu.
"Tahulah dia handle nanti. Tapi kalau Farrid, sepatah dia cakap, sampai terpatah patah tulang aku sebab vibrate kuat sangat hahahaha " Shafika mengelak bila Farah ingin memukul dia. Hahaha betullah. Farrid tu crush kesukaan dia okay. Gila tak vibrate semua organ bila Farrid bercakap.
Zulaikha cuma senyum melihat sahabat-sahabat dia bergurau senda. Macam-macam perangai muncul bila ada masa terluang macam ni. Kalau tidak, peh buku 24jam. Hahaha!
" Apa gatal sangat ni hahahah " ujar Farah .
" Entah hahaha sejak bila Shafika pandai macam ni ahaha " usik Qisha sambil menyenggol bahu Shafika.
" Farrid ajar hahahahaha "
Mereka semua menepuk dahi dengar jawapan minah tu. Aduhaii. Apalah si Farrid Affiq ni dah bagi Shafika makan. Satu lori gula ke apa. Hahaha!
" Daniel apa cer? " Farah memandang Zulaikha.
What?
Apa kaitan mamat tu pula?
" Apa kes tiba-tiba mention dia? Sengal ke apa kau Farah " Zulaikha mengerutkan dahi dia pelik.
" Cehhhh jangan sampai nanti aku tengok tiga-tiga dah bercinta dengan tiga mamat tu. Hahahah beria je cakap taklah , apalah. Cehh " sindir Farah. Bukan dia tak kenal luar dalam budak-budak ni.
Kejap lagi rasmilah tu tiga-tiga sekali bercinta. Jangan sampai naik pelamin sekali sudahlah. Pening dia nak ke mana dulu.
Tbc
YOU ARE READING
My Fondness
Teen Fiction[C O M P L E T E D] Farrid Affiq , lelaki yang disukai ramai gadis. Nampak serious tapi siapa tahu hati dia kan. Saat umur 13tahun, dia telah jatuh hati dekat seorang gadis. Gadis kesukaan dia. Jangan tanya kenapa sebab ianya datang tanpa sedar. Tap...