#30

7.3K 338 21
                                    

" Sejak bila aku jadi bakal tunang kau ni? "

Farrid berfikir kejap. Sejak bila ek?

" Sejak kita bercinta . Kau ingat aku sayang kau ni sayang yang nanti lepas sekolah terus putus tu ke? Lepastu cari awek lain? Wehh takde maknanya. Kesukaan aku tu cuma kau. Hati aku cuma nak Shafika je " jawab Farrid sambil memandang Shafika di sebelah. Bilalah cerita ni nak mula.

Shafika tersengih. Baru nak uji kejap je pun, dia punya geram tu macam membunuh je soalan tu. Tapi at least dia sebenarnya agak terpana juga bila dengar jawapan si Farrid ni.

Ingatkan yelah lepas sekolah nanti, Farrid akan tinggalkan dia lepastu cari yang lain. Macam budak-budak lain yang dia tengok dok #relationshipgoals tapi lepastu putus.

" Okay okay. Jangan marahlah hahah " ujar Shafika.

" Mana ada. Makin sayang je " Farrid mengenyitkan mata sebelum fokus memandang ke depan.

Shafika menggeleng kepala. Rasa menyampah pun ada bila tengok si Farrid ni. Satu hal je dia tak berkenan, suka mengusik dia macam budak-budak. Eyyy!

¤¤¤¤

" Pehh sakit belakang aku duduk lama-lama " Farrid merungut sambil meregangkan badan. Mahu patah pinggang dia.

Shafika menjulingkan mata dia. Macam orang tua je nak sakit bagai. Padahal bukan lama sangat pun. Hiperbola je lebih dia ni lah.

" Jangan over sangat ea. Jom makan weh. Aku laparlahh " Shafika melilaukan mata dia memandang sekeliling.

Farrid tersenyum kecil.

" Makan mana? "

Shafika memandang Farrid sekejap. Mana yang mengenyangkan? Kfc? McD? Ke makan nasi? Halahhh banyaknya pilihan.

" Shaff sayangggggg ~ Penat aku tunggu kau menerawang fikir nak makan dekat mana " Farrid melipat tangan ke dada sambil mata menikam wajah Shafika.

Shafika tersengih. Bukan apa, dia tak tahu nak makan dekat mana. Hm.

" Makan nasi jelah. Something yang mengenyangkan. " jawab Shafika. Kesian pula tengok Farrid.

Farrid mengangguk lalu berjalan ke mencari food court ke apa ke.

¤¤¤¤

Zulaikha memejamkan mata menikmati angin di tingkat atas itu. Biasanya ini tempat melepak dia sebab tiada siapa pernah ke sini selain dia.

Dia ke sini harini sebab serabut. Dia tak tahu apa dia tengah rasa sekarang ni. Haritu dia nampak crush dia dating.

Its kind of jealous ke kalau kita tengok crush kita date tapi kita tak rasa pape?

Tapi serius dia memang tak rasa apa-apa.

Cuma semalam, dia rasa nak mengamuk bila nampak Daniel bergurau senda dengan Syakilla meskipun sebenarnya dia dah biasa nampak Daniel macam tu pun.

Tapi kenapa semalam dia rasa tak puas hati?

Tak puas hati sebab Daniel layan dia buruk sedangkan dengan gadis lain macam okay je.

Zulaikha memejamkan mata sambil menarik nafas dalam.

Andaikata hati ini suka dia, aku berharap bila aku buka mata.. Dia muncul.

Dan sebaik sahaja Zulaikha buka mata , jantung dia ibarat terhenti berdetak.

Deg!

Dia macam tak percaya apa dia nampak sekarang. Berkali-kali dia gosok mata dia untuk pastikan tu betul.

Is that Daniel?!

What!?

" Kau apahal? Sakit mata ke? Buat apa seorang dekat sini? "

Daniel berjalan mendekati Zulaikha yang tergamam tengok dia. Dia sendiri tiba-tiba terniat nak naik sini, last-last ternampak budak ni.

" Weh ni memang kau ke!? " jerit Zulaikha tak percaya. Dia menekup mulut dia tak percaya.

Daniel mengerutkan dahi. Dia nampak macam hantu ke sampai macam ni sekali reaksi budak ni?

Daniel mengangguk mengiakan pertanyaan Zulaikha.

Zulaikha berundur setapak. Sah! Dia memang suka mamat ni. Pehh!

" Kau pahal? " tanya Daniel.

Zulaikha berdehem.

" Tadi hm aku doa. .if aku sukakan kau, munculkan kau bila aku buka mata. .and suddenly hm you know what happen " Zulaikha memandang tepi sambil bercakap. Gila kau! Dia rasa muka dia sekarang macam udang rebus. Merah!

Daniel diam sebelum menahan senyum. So tu sebab kenapa minah ni pandang dia macam hantu? Ya Allah. Apa comel sangat perangai.

" So, dah dapat jawapan? "

Zulaikha memandang Daniel yang melihat ke depan. Langsung tak pandang dia.

Zulaikha mengangguk.

" So? "

" Aku suka kau. I don't know why. I don't know how. I just did it. I just fallen to you. " jujur Zulaikha.

Daniel tersenyum kecil.

" Me too " jawab Daniel sebelum berjalan meninggalkan Zulaikha.

Zulaikha terdiam.

Me too!??!  Dia jawab tu kan!?

Tbc

Nak habiskan or sambung lagi? Hahah..

My FondnessWhere stories live. Discover now