#12

8.2K 346 4
                                    

Bukk!

" Aduhhh mata siapa yang letak dekat lutut ni? Sakitnyaa pinggang akuu " bisik Qisha perlahan. Dia mengelus pinggangnya sambil mengangkat kepala.

Deg!

Iman terkedu. Dia tak perasan pula siapa yang dia langgar tadi. Aduh janganlah Qisha marah.

Qisha terdiam. Lah si Iman ni ke?

" Wehh sorry wehh. Aku nak cepat tadi. Tu main belok je. Maaf wehh " Iman mengemas buku-buku yang Qisha bawa. Takkan nak tolong angkat pula, aje kena sepak nanti.

" Takpelah. Benda nak jadi dah hahaha " Qisha tergelak bila melihat muka cuak Iman. Macamlah dia nak marah lelaki itu.

Iman terpana apabila melihat Qisha ketawa. Dia rasa macam hati dia tenang je bila dengar Qisha ketawa.

" Woii. Hah termenung apa? Makwe? " usik Qisha.

" Eh eh mana ada makwe. Termenung bidadari depan mata ni hah " balas Iman sambil menghulurkan buku-buku Qisha.

Qisha menggeleng kepala. Macam-macam hal lah Iman ni. Pening kepala dia nak melayan.

" Banyaklah kau punya bidadari. Ok lah thanks kutipkan. Bye "

Iman hanya memandang Qisha yang berjalan jauh .

Kau memang bidadari aku. Bakal bidadari syurga aku.

¤¤¤¤

" Tak nampak ke aku nak bayar dulu? " geram Zulaikha. Dia memandang Daniel dengan tajam.

" Sama je lah. Lepas aku bayar, kau bayar juga kan. Hish perempuan ni " Daniel merengus geram. Menyampah pula dia dengan minah ni.

Shafika dan Farrid yang rasa macam dah ada aura nak gaduh itu terus menghentikan mereka.

" Weh dahlah. Kau dah bayarkan tadi. Jomlah. Farah marah nanti kalau lambat " Shafika berusaha menarik Zulaikha pergi. Dia tersenyum ke arah pelajar lain yang melihat mereka.

" Niel, jom. Kau ni dengan perempuan pun nak gaduh. " Farrid menepuk bahu Daniel. Sakit kepala dia tengok sahabat seorang ni. Keras kepala!

Zulaikha merengus geram sebelum berjalan pergi. Menyampah!

" Errr sorry " ujar Shafika sebelum mengikuti Zulaikha.

" Eyyy nak je aku cincang minah tu. Geram betul " bebel Daniel.

Farrid yang dengar itu menjulingkan mata.

" Jangan nanti tiba-tiba jatuh suka sudahlah kau " ejek Farrid sebelum berjalan pergi.

Daniel terkedu. What? Dia? Dengan minah tu? Pehh memang tidaklah!

¤¤¤¤

" Engkau jangan weh. Nanti kalau suka, hah aku tak tahu " Farah mengangkat kening tanda mengusik.

Zulaikha terbuntang mata. Apa bendanya nak suka dengan mamat poyo plus selenga tu! Memang tidaklah! Menyampah je tengok.

Shafika dan Qisha dah gelak sakan. Mereka tak boleh bayang kalau Zulaikha bersama Daniel. Mesti gaduh-gaduh manja gitu.

" Jangan nak merepek lah! Aku sepuk kau kang Farah " ujar Zulaikha.

" Betullah aku cakap. Mana tahu mulut masin ke kan. Tiba-tiba dapat satu mesej Weh aku dah bercinta dengan Niel . Weh serius ah aku tak boleh bayang. Hahahaha! " Farah terus tergelak besar bila Zulaikha menjeling dia. Mengusik budak tu memang best.

Zulaikha mengetap gigi dia geram. Nak je makan si Farah ni. Bencilah tahu tak.

Mana mungkin dia dengan Daniel tu. Macam penang retak seribu.

Eh semacam je ayat dia tu?

Argh entahlah!

Yang penting dia takkan suka mamat tu.

Heol ! No no hahahaha!

Tbc

My FondnessWhere stories live. Discover now