#22

6.7K 306 1
                                    

Shafika memandang Farah yang tidur di sebelah dia. Dekat kanan pula Qisha yang terlentok dekat bahu Zulaikha. Sekarang ni mereka dalam bas yang menuju ke Hutan Lipur Bukit Hijau. Dahsyat betul cikgu dorang bawa dorang ni ke sana.

Dia teringat kejadian sebelum masuk bas tadi. Agak kelakar jugalah sebab tengok Sorfina tu tadi kena sembur dengan Daniel dan Zulaikha. Boleh jadi team budak berdua tu.

Flashback

" Fiq, nanti I nak duduk sebelah you taw. I takut nak duduk dengan orang lain " Sorfina memandang Farrid sambil memintal tali sweater dia.

Shafika dan yang lain rasa nak termuntah pula dengar bicara gadis sotong itu. Apa gedik sangat ni.

Farrid mengerutkan dahi. Mabuk apa minah ni tiba-tiba je. Dia memandang Shafika di sebelah dia. Amboii, relax je muka budak ni. Tapi baguslah. Dia rasa tenang sebab Shafika tak marah ke apa.

" Kau telan pil khayal ke sebelum ke sini? " tanya Zulaikha.

" Pfftt! "

Shafika menepuk bahu Qisha dan Farah yang menahan gelak itu. Zulaikha ni pun satu. Apa punya soalan dia bagi dekat Sorfina ni.

" Apa kau merepek ni? " pelik Sorfina.

Zulaikha menjulingkan mata.

" Yelah. Tiba-tiba minta si Affiq ni duduk sebelah kau dah kenapa. Mana pergi si jin eh salah, Jane kawan kau tu? " Zulaikha hanya buat muka selamba bila Sorfina pandang dia tajam.

" Hahahahahhha "

Terburai terus tawa Farah dan Qisha bila dengar ayat Zulaikha. Tabiklah weh dekat sahabat mereka tu.

Iman dan Farrid memandang tempat lain. Mereka sendiri pun nak gelak dengar Zulaikha sengaja salah sebut nama Jane tu.
Daniel dan Shafika dah menepuk dahi.

" Heyy! Sukahati aku lah. Jane tu hah menggatal dengan Fakhrul. " Sorfina menunjuk ke arah dua sejoli itu.

" So aku carilah Affiq "

Iman memandang Qisha yang hanya beriak selamba. Dia mengeluh nafas lega bila tak nampak tanda-tanda Qisha sedih ke apa. Itu maknanya gadis itu dah move on!

" Kau buta ke apa? Tak nampak Shaf ni? Senang gitu je kau minta Fiq ni duduk sebelah kau depan dia. Respectlah sikit. Lagipun tak manis laki perempuan duduk sebelah-sebelah dalam bas. Kau jangan nak mimpi. Apa kata kau join sekali kawan jin kau tu sana. Semak mata aku lah " Daniel mengangkat kening tanda menghalau Sorfina. Malas betul dia nak layan minah sotong ni.

Semua menahan gelak bila Sorfina terdiam. Hah kan kena! Daniel ni bab sentapkan orang memang power.

Boleh lah tu sekepala dengan Zulaikha ni.

Sorfina menghentak kaki sebelum pergi dari situ. Benci betul dia!

Shafika tergeleng kepala bila ingat balik. Macam-macam hal budak ni. Sakit kepala dia nak melayan. Bukan dia tak marah. Agak rasa geram jugalah tadi tapi bila fikir Farrid Affiq ni jenis tak melayan, dia buat tak tahu jelah.

Dia percaya Farrid itu. Tapi tak tahulah lepasni macam mana. Entah kekal ke tak hubungan ni. Hm.

Tbc

My FondnessWhere stories live. Discover now