#20

8.4K 377 17
                                    

Sekarang ni apa? Okay mereka tengah lepak dekat satu kafe ni. Sebab? Farrid ni nak try date dekat kafe. Apa jadah lah budak ni. Tapi serious kafe ni lawa.

Shafika memandang Farrid yang bermain telefon itu. Dalam dia mengambil gambar Farrid. Balik nanti nak post dapat date dengan buah hati. Hahaahha! Mampus kalau yang lain nampak nanti.

" Nak balik? "

Shafika mengangkat kepala. Dia melihat jam dah menunjukkan pukul 5 petang.

" Okay lah jom "

Mereka terus bangun beredar.

Malam itu, Farrid membuka akaun insta dia. Tiba-tiba rasa nak tengok gambar yang dia post dekat kedai tadi. Tengok apa jadi hahahaha!

300 likesfarridaffiq_ with my 159cm girl ❤ Dia rendah so kenalah pegang camera 😂29 commentsfarahzhra siott kau thoo hahahaha! qsha_ dia mmg rendah tp comel! Auch 😂zulaikha_ macam mana nii sweet sngtt 😂shaff_ i'm gonna kick you for this caption ...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

300 likes
farridaffiq_ with my 159cm girl ❤ Dia rendah so kenalah pegang camera 😂
29 comments
farahzhra siott kau thoo hahahaha!
qsha_ dia mmg rendah tp comel! Auch 😂
zulaikha_ macam mana nii sweet sngtt 😂
shaff_ i'm gonna kick you for this caption dear!

Farrid tergelak baca comment daripada Shafika. Benganglah budak tu. Aduhaii hahahaah.. Dia scroll sampai terhenti dekat satu post ni.. Shafika punya..

400 likesshaff_ what a great view 💞 tak, i means that coffee

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


400 likes
shaff_ what a great view 💞 tak, i means that coffee.
30 comments
qsha_ tersedak gula!
farahzhra i need oxygen right now.
zulaikha_ kick that coffee and look at that guy 😂
farridaffiq_ please jangan menidakkan you jatuh hati dgn I 😂💞

Farrid tersenyum bila letak comment macam tu. What a great view ye Shaff. Hm we will see after this. Hahaha!

Farah tergelak tengok ig Shafika dengan Farrid ni. Kenapa sweet sangat mereka berdua ni? Alahaiiii cepatlah habis sekolah. Nak tengok kahwin ke tidak mereka ni. Hahah! Minah savage dengan lelaki perasan! Fuhh meletop.

¤¤¤¤

Harini mereka ada program ke tempat lain.

" Heyy my 159cm cutie pie "

Shafika yang sedang menunggu bas datang nak bawa mereka itu menoleh bila dengar suara Mr F dia. Dia tersipu malu bila dengar ayat Farrid tu. Manakala yang lain dah tahan gelak dah.

" Heyy "

Farrid tersenyum.

Shafika dah rasa sweat drop dah ni.

Kenapa aku rasa dia harini handsome semacam? Dengan baju lipat sampai siku. Dengan tie dia. Ni belum dia pakai kot lagi...Aduhhh lelaki bila lipat lengan baju sampai siku is bae ok!

" Sampai bila nak tenung Farrid weh kau ni? " tegur Farah sambil tersenyum bersama yang lain.

Farrid menahan gelak bila Shafika salah tingkah. Hahaha aduh cik adik ni kenapa comell sangat alahaii.

" Awak tengok saya sebab terpaku atau sebab jatuh hati kali kedua? " usik Farrid sambil memandang Shafika yang menunduk itu. Why dia rasa Shaff sangat adorable harini? Aduh hatii..

Shafika menjeling. Mula lah tu nak kenakan dia. Sengaja betul mamat ni.

" Kalau jatuh hati kali kedua pun bukan dengan awak. Dengan orang baru! " balas Shafika. Geram pula dia bila tengok Farrid ni gelak.

" Hahaha its okay.. Sebab mulut je cakap tapi hati tetap dekat sayaa kaaaannn " Farrid terus meninggalkan Shafika yang terkedu itu lalu berjalan ke arah kawan-kawan dia.

" Wuuuuuuuu "

" Aku rasa aku perlu oksigen wehhh "

" Kapal nak berlabuh niii "

" Hahahaha "

Habis Shafika kena bahan dengan kawan-kawan sebab Farrid tu. Makin malu lah budak tu dibuatnya. Dia menjeling Farrid yang berborak dengan kawan-kawan dekat hujung sana. Tengok nanti balik, taknak reply WhatsApp lelaki tu ! Suka buli dia taw!

Sesekali Farrid mengintai Shafika yang sedang bergurau senda dengan Farah dan yang lain. Dia tak tahu kenapa dia suka mengusik Shafika. Dia tak tahu kenapa dia suka tengok Shafika merajuk. Dia tak tahu kenapa dia suka tengok bila Shafika malu. Dia tak tahu semua tu. Tapi apa yang dia tahu, he loves that girl without any reasons.

She might be savage girl but she's my girl. My only one. The one I love for this 5 years. The one I wait for 5 years. And now I got her. And I will make her halal for me. One day. In Sha Allah.

Farrid tersenyum bila melihat Shafika acah nak menyepak Farah bila gadis itu mengusik dia. Kan dah kata, gadis dia tu brutal dalam lembut. Hahahha! Ada masa macam gangster pula dia tengok. Ada masa macam gadis melayu terakhir. Aduhai.

Tbc

My FondnessWhere stories live. Discover now