" Hish waktu macam nilah memasing nak pergi toilet lahh apalahh " rungut Shafika sambil naik ke tingkat tiga. Menyesal kelas tinggi sangat. Boleh kurus dia ni.
Dahlah naik seorang diri. Budak bertiga tu berdesup pergi toilet pula. Dia malas nak ikut sebab ramai je tadi.
Tiba-tiba kaki dia terhenti nak melangkah ke tingkat dua. Rasa macam dia nak melompat turun balik. Atau pun gunakan jalan yang lain. Apa bala pula ni?
Shafika menarik nafas dalam sebelum ambil tindakan sambung jalan je. Jalan laju okay Shaf. Ye laju !
Farrid yang sedang berborak dengan Daniel di tepi tangga itu terhenti bila Daniel menunjuk ke belakang. Dia mengerutkan dahi sebelum berpusing.
Oh my..
" Haii Shaff "
Shafika yang baru nak melepasi mereka itu terhenti bila ditegur Daniel. Oh damn!
Perlahan-lahan dia mengangkat muka sebelum tersenyum kecil. Senyum itu sedekah.
" Haii Dan " sejurus berkata begitu dia terus meluru naik ke atas. Woii malu lah Farrid tengok dia !
Daniel tergelak kecil.
" Dia hai dekat kau je? Pehh " ujar Farrid.
" Dah aku yang tegur dia. Hahaha " balas Daniel sebelum menepuk bahu Farrid.
Farrid menjeling tajam sebelum berjalan dengan Daniel untuk ke kelas.
Tidak ke mereka rasa perangai Shafika tu comel? Well dia rasa comel sebab nampak sangat Shafika tu malu tadi. Nasib baik tak jatuh naik tangga laju macam tu.
¤¤¤¤
Shafika di dalam kelas dah tarik nafas lepas berulang kali. Nak stabilkan pernafasan. Gila ah!
" Ni apahal macam baru maraton ni? " tegur Qisha yang baru nak duduk.
" Terserempak dengan dia "
Jawapan Shafika itu mengundang gelak ketawa sahabat-sahabat dia.
" Hahahahaha okay faham faham "
Shafika menjulingkan mata. Malas nak layan. Poyo je kawan-kawan dia ni. Benci betul.
" Hahaha hati bagaimana? Adakah berdegup laju? Atau hanya biasa? " Farah mengangkat keningnya berkali-kali.
Shafika diam.
" Ehh diamlah " geram Shafika sebelum membuka buku kasar.
Farah terus tergelak. Bestlah buli Shafika ni. Dia terlalu comel bila nampak geram.
¤¤¤¤
Langkah Iman terhenti bila nampak Qisha di hadapan dia.
Weh pahal jumpa minah ni pula? Adduhhhh. .Hati mohon kebal. .
" Eh Iman. Haii " senyum Qisha.
Iman tersenyum kekok. Dia mengangkat tangan sebelum berjalan. Dia taknaklah nanti dicop sebagai perampas makwe orang.
Qisha mengerutkan dahi memandang Iman yang menjauhi dia. Dah kenapa budak tu? Macam tak nampak dia pula.
" Hoi jom. Tengok apa? " Zulaikha melilaukan mata pandang sekeliling.
Qisha menggeleng kekok. Mungkin Iman tu badmood kot. Agaknya lah.
Zulaikha menggaru kepala yang tak gatal. Pelik betul si Qisha ni. Apa yang dipandangnya sampai jauh ke depan.
Tbc
Sorry pendek. Sis blank. 😭
YOU ARE READING
My Fondness
Teen Fiction[C O M P L E T E D] Farrid Affiq , lelaki yang disukai ramai gadis. Nampak serious tapi siapa tahu hati dia kan. Saat umur 13tahun, dia telah jatuh hati dekat seorang gadis. Gadis kesukaan dia. Jangan tanya kenapa sebab ianya datang tanpa sedar. Tap...