" Weh budak "
Shafika memandang Sorfina di hadapan dia dengan pandangan pelik . Dengan takde salam , adab sopan pun takde tiba-tiba nak terjah dia dengan panggilan budak . Minah ni fikir dia ni apa ? Tahulah tinggi dia cuma 159cm , tak payahlah jealous .
" Assalamualaikum . Hah nak apa ? " jawab Shafika selamba tanpa mengendahkan muka sentap Sorfina .
Sorfina tersentap dengan salam yang diberikan oleh Shafika . Termalu dia sekejap dengan gadis itu . Itulah lain kali main terjah je tanpa salam .
" Waalaikumussalam . You ask me what I want ? Hello ! Aku nak kau jauhkan diri daripada Affiq tu okay . Kau tu tak setaraf dengan dia "
" Lagipun kau bukan cantik sangat pun . Aku lagi cantik daripada kau . "
Sorfina tersenyum sinis bila Shafika memandang dia .
" Dah habis ? Aku banyak kerja nak buat ni . By the way , kenapa nak kena jauh daripada dia sedangkan aku tak pernah rapat pun. Kau cakap tak setaraf ? Ok mana tak setarafnya kalau kita semua manusia . Cantik ? If tak cantik , why dia nak dekat dengan aku ? Bukan kau ? And why haters kau lagi ramai ? Shame on you . Lain kali cakap pakai akal . Bye " Shafika terus mengemas buku dia lalu keluar dari library . Malas dia nak layan sotong perosak macam Sorfina tu .
Sebab lelaki seorang pun nak gaduh macam ini . Macam takde kerja lain je nak buat . Ingat dia nak sangat dekat mamat tu ? Hish bengang btul !
Pleaselah buat harga diri itu tinggi sedikit . Jangan kejar pada yang tak sudi .
Sorfina merengus geram dengan perangai Shafika itu . Selamba je budak tu bash dia tadi tanpa muka bersalah ! Dia akan pastikan Farrid Affiq itu tetap milik dia .
****
" Minyak sapi tu memang nak kena dengan aku betul lah ! Nasib baik dia tak belasah kau ke apa " marah Farah bila Shafika menceritakan apa yang berlaku tadi . Naik menggelegak api dalam hati dia .
Suka hati je datang sound orang tanpa adab ! Lepastu hina sahabat dia pula tu .
" Entah ! Aku cincang-cincang dia tu nanti kang . Biar jadi sotong goreng tepung . Kenyang ! " sokong Qisha . Siap niat nak masak anak orang lagi tu .
" HAHAHAHAHAH wehhh kau siot lah ! Sotong goreng tepung sedap juga tu " Zulaikha menghamburkan gelak dia bila dengar ayat Qisha . Dia boleh bayang macam mana si Sorfina tu kena goreng .
Shafika turut tergelak . Tahulah minah tu macam sotong sedikit tapi tak payah lah sampai nak masak . Ada ke patut sampai disamakan dengan sotong goreng tepung . Ya Allah hahahahha !
" Betullah. Dia kan macam sotong . Takde tulang . Lenggok sana sini " geram Qisha . Tak berkenan betul dia dengan si Sorfina tu .
Nampak Farrid je keluarlah perangai sotong dia tu . Siap keluar suara macam tercekik mic lagi . Pehh nightmare dia weh kalau jadi si Farrid tu .
Zulaikha,Farah dan Shafika terus tergelak besar bila Qisha menjawab . Ni kes menyampah betul-betul ni. Siap dengan gaya lagi tu ! HAHAHAHA !
Tbc
YOU ARE READING
My Fondness
Teen Fiction[C O M P L E T E D] Farrid Affiq , lelaki yang disukai ramai gadis. Nampak serious tapi siapa tahu hati dia kan. Saat umur 13tahun, dia telah jatuh hati dekat seorang gadis. Gadis kesukaan dia. Jangan tanya kenapa sebab ianya datang tanpa sedar. Tap...