Vi beklager, denne uka blir det ingen ordentlig del. Vi sliter begge med latterlig mye skolearbeid, så boka har kommet endel bak skjema. Håper det går bra, vi er oppe og går neste uke igjen forhåpentligvis.
Uansett, så ønsket vi å legge ut noe likevel, så vi kom opp med ideen å fortelle litt om hvordan denne historien ble til.
Det første var egentlig bare tanken på en historie hvor vi var to forfattere. Vi tulla rundt med ideen om å skrive en del hver, hvor vi kun fikk lese den siste setningen i delen som den andre personen skrev. På den måten ville ikke handlingen gi noen mening, og det ville vært noe vi bare gjorde for å more oss.
Men så ble det litt mer seriøst. Vi kom på tanken at vi kunne skrive en ordentlig historie hvor vi hadde to hovedkarakterer, og dermed også to forfattere. Vi bygde verdenen som historien skulle ta sted i, og så bestemte vi oss for hva slags karakterer vi skulle ha med.
For det meste var vi bare to jenter som hadde det for gøy en kveld.
Uansett, så endte vi opp med å dele verden i to, og la historien ta sted i fremtiden, som gjorde den automatisk til en science fiction-type bok.
Når det kommer til karakterene, tenkte vi veldig forskjellig. Vi ville begge lage en unik hovedkarakter som var lett å kjenne igjen så fort det var hennes tur, så vi endte opp med Cyra og Aiko, de to som historien baserer seg på.
Det tok lang tid å finne på navn. Det er noe av det vanskeligste, men vi tror navnene vi endte opp med var ganske gode, og nå har vi blitt veldig glad i dem. Eller, mest i vår egen hovedkarakter, men dere skjønner sikkert hva vi mener.
Karakterprofilene var latterlig forskjellige. Mens den ene ville ha en skikkelig seriøs og trist figur til å lede den ene delen av historien, ville den andre ha en sarkastisk og humoristisk figur som skulle tulle til alt.
Det var mye moro hvordan de endte opp, for det gjør historien veldig kontrastrik.
Som dere sikkert har lagt merke til, går karakterene våres gjennom svært forskjellige ting. Mens Aiko har det tøft og nettopp har mistet mennesker hun har vært veldig glad i, er Cyra fortsatt en sarkastisk jævel som ikke bryr seg om en eneste ting i livet. Vi tenkte hvordan dette ville gjøre historien litt lettere å lese, for det kan være tungt å kun lese fra en av karakterene over tid.
Og så var det egentlig bare at vi satte i gang og begynte å skrive.
Håper dere likte denne lille delen, og beklager for at det ikke er en ordentlig del.
PS: 1k! Wow! Tusen takk!
YOU ARE READING
Livene Er Basert På Løgn
Science FictionVerden er splittet i to, og det betyr at flere enn bare én må fortelle sin historie. Cyra var født rik. Hun har alltid hatt det så bra at ingenting burde være feil, men hun hater livet sitt. Hun hater alt. Utenom hunden Nero så klart. Aiko ble oppvo...