Hey, vi glemte å nevne noe viktig!
Typisk deg, Beemy.
Jeg vet at det typisk meg, men da kan vi vel bare si det nå.
Vi oppdaterer denne boken på fredager.
Du sier det på en slik kjedelig måte. Gjør det litt mer spennende.
VI OPPTATERER BOKEN PÅ FREDAGER! *Kaster rundt glitter* Fornøyd nå?
Veldig.
*****
For lenge siden besto verden av syv kontinenter.
Så skjedde det.
Jordplatene begynte å bevege på seg, land støtte sammen med land og mange mistet livet.
Ingen vet hvorfor det skjedde, eller hvordan verden så ut før det store smellet. Det er såpass lenge siden at den informasjonen har gått i glemmeboken.
I den nye verdenen består verden av kun tre kontinenter. Den nye verdenen kaller vi den. Så begynner diskusjonene. Hvem skal styre de nye landene? Hvor går de nye landegrensene? Og hvem har rett til makten?
Ingen vet noen ting, og lenge lever verden i en usikkerhet. Ingen vet helt hva som skjedde, og mange har slektninger på kontinenter som ikke eksisterer lenger.
Verden er fullstendig kaos.
Vi bestemmer oss for å kalle de nye landene Østen, Vesten og Norden.
Det nye Østen består av kontinenter som tidligere ble kalt Asia og Australia. Ved det store smellet forsvant store landområder og mange deler av verden ble totalskadd. I Østen er regimet strengt, og overtredelser fører til forferdelige straffer. I Østen er det ingen definerte ledere, og i alle byene er det totalt kaos. En gruppe kalt Rettferdighetsgruppen har tatt kontroll over de store områdene og styrer Østen "rettferdig".
Den nye Vesten består av Amerika. Det store smellet fjernet Mellom-Amerika, og det nye Vesten består derfor av Nord- og Sør-Amerika sammenslått. Landet er delt inn i to grupper: De ufattelig rike, og de som knapt nok overlever. Menneskene i Vesten har aldri samarbeidet som ett folk. Alle og enhver for seg selv. Likevel er det en kongefamilie som styrer med jernhånd. Pompøse middager med overklassen mens restene blir kastet til gatevandrerne som om de er hunder.
Det kalde nord, eller Norden, består av Europa og Grønland. Det er ikke like mange som lever der på grunn av det kjølige klimaet som varer året rundt. Når det kommer til kulturen i Norden, så vet vi svært lite. De holder seg mest for seg selv.
De ulike kontinentene har ikke stort med kommunikasjon mellom seg. Det foregår nesten ingen reiser mellom de ulike kontinentene. Grunnen er den store fjellkjeden som oppsto i midten av Atlanterhavet idet den amerikanske jordplaten kolliderte med den afrikanske. Sistnevnte gikk fullstendig i oppløsning, noe som resulterte i den store fjellkjeden kalt Atlantica. Terrenget er livsfarlig, og få våger seg på reisen over toppen. Nesten alle som våger seg mister livet under forsøket.
Likevel finnes det en måte å komme i kontakt med den andre siden. Norden. Det kalde landet har bygget lange broer som kobler Østen og Vesten sammen, men reisen er lang, og få våger seg ut.
Stillehavet er det umulig å krysse på grunn av det forferdelig urolige vannet og de store stormene som stadig herjer.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Livene Er Basert På Løgn
Ficção CientíficaVerden er splittet i to, og det betyr at flere enn bare én må fortelle sin historie. Cyra var født rik. Hun har alltid hatt det så bra at ingenting burde være feil, men hun hater livet sitt. Hun hater alt. Utenom hunden Nero så klart. Aiko ble oppvo...