hétfő - 13:36

925 70 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- Korrigálnod kell a színt, aztán korrektort tenni rá. – mondja Vilde – Máskülönben át fog ütni a kék.

A többiek áthajolnak a válla felett, figyelve, ahogyan beleütögeti a nagy adag korrektort a véraláfutásos arcbőrömbe.

Chris megköszörüli a torkát, a szemöldökei egy vonalba kúsznak. – Honnan tudsz ennyit a véraláfutások elfedéséről?

Sana lassan búlink, a kezében lévő szendvicset piszkálgatja. – Igen, honnan?

A szivacs felemelkedik a bőrömről. – Ő, régen... - kezd bele Vilde és hatalmas koncentrálással bámul az arcomba. – Előző szemeszterben sokat kellett csinálnom.

A szemem sarkából látom, ahogy Noora vörös ajkai elnyílnak. Mondani készül valamit, de Vilde közbevág.

- Mármint, nem véraláfutásokat tűntettem el. Csak folyton csókolgatták a nyakamat a bulikban. A fiúknak úgy látszik, bejön. A nyak kiszívása. De azok is olyanok, mint, ez, tudjátok. Szinte ugyanaz. – teszi hozzá, nyelve botladozik. Néhány másodperc alatt paprikavörössé változik. Óvatosan megérinti a nyakát. – A bőr itt nagyon érzékeny, könnyen sérül. Egyébként nem remek, hogy tudom mindezt? Ha nem így lenne, Evának egész nap ezzel a véraláfutásos fejjel kéne mászkálnia a suliban.

Mi többiek csak meredten bámulunk rá, próbáljuk követni, amit mond. Mint valami szózsonglőr – ha Olimpiai sport lenne, hogy megállás nélkül annyi szót mondjuk, amennyit csak tudunk, övé lenne az első, a második és a harmadik hely is a dobogón.

- O-oké... - mondja Noora, miközben vesz egy levegőt. Mintha Vilde helyett is lélegezne, akinek szüksége van egy jó mély levegővételre.

A sminkszivacs ismét az arcomnak nyomódik. Reflexből elfordítom a fejem, azt eredményezve ezzel, hogy Vilde kézzel rántja vissza.

- Maradj nyugton, kérlek.

Egy párszor még hozzám érinti a szivacsot, aztán hátrébb lép.

- Hogy fest? – Kérezem.

Senki nem felel.

Próbálom felhívni magamra a figyelmet a karom lóbálásával. – Csajok? A véraláfutás... Eltakarta?

De mintha láthatatlan lennék. Mind a négyen valamit a hátam mögött tüntetnek ki a figyelmükkel. Először az arcuk sima, kifejezéstelen. Aztán Sana karba fonja kezeit mellkasa előtt, és undorodva néz tovább. Aztán egytől egyig kerülnek sokkba, undorodnak és hitetlenkednek.

- Serr? – kérdezi Chris a szemét forgatva – Még mindig beszél vele? Mindazok után, ami történt?

Megfordulok, hogy megtudjam, miről van szó.

Eltart egy darabig, mire leesik, merre kell néznem. Ebédidő van, és a legtöbb ember eszik vagy ücsörög. Egy csapat másodéves egy a parkoló melletti bokor mögött cigizik, de a vastag füstfelhő elárulja őket. Végigpásztázom a nyílt terepet, még mindig nem értve, min vannak úgy kiakadva barátaim. Valaki a lépcsőn ül, könyvet olvas, aztán ott van...

Chris és Iben. Együtt ebédelnek. Mond valamit, miközben kinyit egy zacskó Cheetost és a lány felé nyújtja. Iben nem kér.

Egy pillanatra találkozik a pillantásom Chrisével.

Gyorsan lehajtja a fejét, és visszadugja a kezét a zacskóba.

- Azt hittem, dühös lesz rá azok után, amit mondott. – mondja Sana, visszarántva minket a valóságba.

Csak vállat vonok. – Azt hiszem, egyes emberek között különleges kötelék van, bármi történjék.

Noora felhorkan. – Erős kapocs. Cheetosszal kínálta, holott allergiás rá.

- Allergiás?

- Evett egy keveset a tavalyi pénzgyűjtésen, és teljesen feldagadt a szája. – Magyarázza Chris.

A tekintetem visszakalandozik Chris és Iben irányába, aztán meglátom. Mindketten siralmasan festenek. Iben elhajol, Chris pedig chipsszel tömi magát, hogy ne kelljen megszólalnia.

A tekintetük találkozik, de elnéz, és előkapja a telefonját. Annyira csalódott vagyok. Azt hittem, a dolgok egyszerűbbek lesznek, miután beszéltünk a hétvégén. Azt hiszem, mégsem.

Egy lépés előre. Ezer hátra.

A telefonom megrezzen az asztalon. Felveszem és megnyitom az üzenetet.

 Felveszem és megnyitom az üzenetet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Lose Yourself • SKAM • #MohnstadWhere stories live. Discover now