BERMINAT NAK TAHU KESUDAHAN NOVELLA MY DEAR MR.STONECOLD? 👇👇👇👇👇👇
Chapter 19:"It's funny how you can tell if someone likes someone else, but not if someone likes you" ~ Brain Facts
"Tan Sri, Zara hilang!" Hampir luruh jantung Tan Sri Hakim mendengar suara J, pengawal peribadi yang diupah untuk menjaga Zara. Panik! Marah! Darah panasnya menyirap ke muka.
"Apa kau cakap J?" sedikit tinggi suara Tan Sri Hakim bertanya kuat di corong telefon. Dia sudah terbangun dari kerusi empuk yang didudukinya sejak setengah jam yang lalu. En Borhan dan Jeffrey Yap saling berpandangan sesama sendiri mendengar suara tinggi Tan Sri Hakim. Mesti ada sesuatu yang terjadi. Kalau tidak Tan Sri Hakim tidak akan nampak resah bagai kucing hilang anak saja lagaknya. Sesekali Tan Sri Hakim memicit kepala sambil memberi arahan agar terus mencari Zara. Huh! Apa yang terjadi?
Usai memberi arahan, dia mengeluh kasar. Ke mana Zara menghilang? Sungguh dia tidak sangka Zara sanggup memperjudikan nasib melarikan diri daripada dua pengawal peribadinya. Menurut cerita pengawal peribadi Zara, Zara tidak keluar daripada tandas perempuan sejak setengah jam yang lalu. Apabila dicari, kelibatnya tiada. Kedua-dua pengawal peribadi gagal mengesan jejak langkah Zara. Silap Tan Sri Hakim juga tidak mengguna GPS tracker untuk menjejaki setiap langkah Zara. Dia jadi paranoid. Dia rasa amat takut kehilangan anak gadis kesayangannya.
"Kenapa Hakim? What happen to Zara?" Jeffrey Yap terus saja melontar soalan setelah melihat Tan Sri Hakim terus mundar mandir di depan sofa tempat mereka berbual kosong sejak tadi.
"Huh! Zara hilang!" Pendek jawapan yang keluar dari mulut Tan Sri Hakim. Selebihnya dia hanya mengeluh kasar. Geram dan marah bercampur aduk. Ini bukan kali pertama Zara berperangai gila-gila begini apabila terpaksa menggunakan khidmat pengawal peribadi. Panjang saja akal Zara untuk melarikan diri daripada pengawasan orang upahannya. Dia sekali lagi menghela nafas berat.
"Apa? Sejak bila?" En Borhan turut bimbang mendengar berita kehilangan Zara.
"Mereka dah cari Zara hampir dua jam. Satu Mid Valley and The Gardens diorang dah cari. Dah check CCTV and everything, still tak dapat cari Zara. Hish! Ligat pulak anak aku tu! Stress!!" Tan Sri Hakim mengeluh sampil bercekak pinggang. Hatinya panas membara mengingatkan Zara berani membantah arahannya. Siap Zara kalau pulang nanti. Zara memang nak kena!
"Budak Zara tu licik jugak ya." Jeffrey Yap menggeleng kepala tidak percaya.
"Entah-entah si Zara tu dah kena culik kot Hakim?" Suara En Borhan membuatkan tali jantung Tan Sri Hakim hampir putus. Singkat nafasnya memikirkan sesuatu yang buruk telah menimpa Zara! Rintik peluh penuh bimbang mula terbit di wajah Tan Sri Hakim. Harapnya tiada perkara buruk terjadi!
"Hish! Kau jangan takutkan aku Borhan! Mintak-mintak la si Zara tu pergi jumpa kawan dia ke apa ke?" Tan Sri Hakim cuba menenangkan diri sendiri. Cuba menolak kemungkinan yang dia amat takuti itu sejauh mungkin.
YOU ARE READING
My Dear Mr Stone Cold (READY STOCK)
RomanceGenre: Action, Romance (Highest rank: #9) Zara terperangkap dalam kenangan silam. Zarul bersumpah tidak akan mencintai sesiapa setelah cintanya berkecai ditengah jalan. Tan Sri Hakim perlukan pewaris untuk memacu empayar perniagaan. Dia merancang un...