Pov Romaissa
07:00
Het is vele jaren later. Ik en Adam zijn nog steeds getrouwd. We hebben een tijdje geen seks gehad en hij vind het moeilijk. Hij heeft door de jaren heen veel drankproblemeb gehad, maar hamdoulilah is dat voorbij. Ons gezin bestaat nu uit mijn 19-jarige zoon, Safouane, mijn 17-jarige dochter Intissar, mijn 8-jarige prins Damir, mijn 7-jarige prinses Dounia en ten slot mijn 7-jarige prinsje Yassir.
Ik doe mijn wekker uit en sta op. Ik wek al mijn kleintjes en zet hun kleren klaar. Terwijl zij aankleden ga ik ontbijt maken. Na het ontbijt kleed ik me om en doe mijn haren. Ik loop naar beneden en doe die van hun. Ik zorg dat alles klaarligt en dan vertrekken we naar hun school. Ik zet iedereen af en ga dan terug naar huis. Ik wek Adam en geef hem een kusje op zijn wang. Ik loop naar boven en vouw alle schone was op. Ik doe er nog een wasje in en doe een wasje in de droger. Ik loop naar beneden en stofzuig alles. Ik dweil alles en check alle kleren van mijn kinderen. Ik zie Adam gapend naar me toe lopen en geef hem een kus. 'Vier uur moet je naar dit hotel komen.' Zeg ik en laat een foto zien. 'En de kids?' Vraagt hij. 'Intissar past op.' Zeg ik. 'Oke, perfect.' Zegt hij grijzend. 'Er ligt eten beneden klaar voor je.' Zeg ik en ga verder met wat ik aan het doen wasIk loop het hotel in en loop naar de balie. Ik betaal voor een kamer en loop naar de lift. Ik stap uit de lift en loop naar de kamer. Adam is er dus nog niet. Ik open de kamer en het is echt een mooie kamer. Zonde dat we het maar voor een paar uur nodig hebben. Ik kijk wat rond en ga dan in bed liggen, zonder kleren. Ik klik Netflix aan en kijk gewoon een beetje. Na een tijdje hoor ik geklop en loop naakt naar de deur. Ik kijk door het kijkgaatje en zie Adam verveeld naar boven kijken. Ik open de deur en verberg mijn lichaam achter de deur. 'Waarom kijk je naar boven?' Vraag ik lachend. 'Ik verveelde me.' Zegt hij en loopt de kamer in. 'Wauw mooie kamer. Zullen we maar beginnen.' Zegt hij en draait zich naar mij om. 'Oeh. Dat had ik nog niet gezien.' Zegt hij grijzend. Ik lach en loop naar hem toe. 'Gaat het weer wat beter, want als je pijn hebt moeten we het echt niet doen.' Zeg ik en doe mijn armen over zijn schouders heen. 'I'm back.' Zegt hij grijzend. 'Zeker? Ik wil echt niet dat je pijn hebt.' Zeg ik. 'Het komt goed.' Zegt hij en doet zijn riem uit. 'Je hebt geen condoom gekocht toch?' Vraagt hij. 'Nee, hoe groot is de kans dat ik nog een kind krijg.' Zeg ik. 'Om eerlijk te zijn mis ik het.' Zegt hij en trekt zijn broek uit. 'Wat? Baby's?' Vraag ik en doe de deur opslot. 'Ja, ik weet nog toen Safouane klein was, hij was zo lief en hield van me.' Zegt hij. 'Hij is nogsteeds lief en houdt van je. Alleen laat hij het niet zien. Hij lijkt meer op jou dan je denkt.' Zeg ik. 'Oh ja? Zoals wat dan?' Vraagt hij. 'Hij sport, hij wil er goed uitzien voor de dames, hij is een enorme flirtmachine.' Zeg ik en lach kort. 'Zo was ik niet.' Zegt Adam meteen. Ik kijk hem fronsend aan en lach. 'Zo was jij precies en ik weet het, weetje hoe? Je zus.' Zeg ik en ga dichterbij hem staan. 'Oke een tijdje.' Zegf hij. 'Een tijdje. Je werd door elke kech in de wijk gepijpt.' Zeg ik. 'Nee dat is niet waar, dat was Khalid.' Zegt hij. 'Oh juist ja, dat is waar. Jij hield je bezig met drugs.' Zeg ik. 'Oke, dat is niet grappig. Je weet dat ik er spijt van heb.' Zegt hij en duwt me zacht van zich af. 'Oke, sorry. Maar je was wel één grote fuckboy.' Zeg ik. Hij zucht en gaat op bed zitten. 'Ik zweer, je bent niet grappig nu.' Zegt hij. 'Wat is er? Sinds wanneer ben je zo'n pussy?' Vraag ik. 'Ik ben geen pussy, hoe oud denk je dat ik ben!' Vraagt hij boos. 'Adam, let op je toon. Onthoudt tegen wie je het hebt! Ik ben de moeder van je kinderen, je vrouw, geen hond.' Zeg ik streng. 'Ik wil gewoon niet dat mijn kinderen me kennen als de man als wie ik was. Ik ben veranderd.' Zegt hij. 'He, ik weet dat je veranderd ben.' Zeg ik en ga op zijn schoot zitten. 'Ja jij wel. Safouane zal er ooit achterkomen. Hij zal denken dat het stoer is. Hij mag niet dezelfde fouten maken als ik.' Zegt hij en gaat met zijn hand door zijn haren. Ik sta op en pak een badjas. Ik doe hem aan en dicht. 'Seks word het dus ook niet meer.' Zeg ik en zucht. 'Luister, Safouane wordt de man die hij zelf wilt worden en als dat een drugsdealer, moordenaar of wat dan ook is dan maak ik hem dood. Geloof mij nou maar, hij krijgt een echte baan, een legale baan waar hij hard voor moet werken.' Zeg ik. Hij knikt en kijkt op zijn Rolex. 'We moeten zo gaan.' Zegt hij en staat op. 'Ja.' Zeg ik en zucht. Ik doe mijn badjas uit en mijn kleren weer aan. 'Ben je zover?' Vraagt Adam die inmiddels al klaar is. 'Ja.' Zeg ik zacht en kijk hem kort aan. We lopen weg en leveren het pasje in. 'Ik zie je thuis.' Zeg ik en wil weglopen, maar hij trekt me terug. 'Ik maak het goed, ik beloof het je. Vandaag.' Zegt hij en kust me op mijn wang. 'Het is een te druk dagje Adam, een andere keer.' Zeg ik teleurgesteld en loop naar mijn auto. Ik zucht en stap in. Ik rij weg en zucht weer. Het enige wat ik wou was seks. Zo moeilijk is het toch niet? Jezus. Ik wil gewoon even alles vergeten. Hij weet echt niet hoe het is om een moeder te zijn. Ik zeg niet dat hij iets moet doen, maar ik moet alles doen. Ik werk dan wel niet, dat betekent niet dat ik rust heb. En vakantie is niet eens rust voor mij. Ik moet op mijn kinderen letten, ik moet ze voeden en zorgen dat ze elkaar niet afmaken. Moeder zijn is een fulltime job, die erg onderschat wordt.
JE LEEST
Romaissa&Adam Deel 2
RomanceHet vervolg van Romaissa&Adam. Ze hebben een groot gezin met ieder z'n eigen problemen. Adam heeft misschien wel het grootste probleem, drank en drugs.