Ik sta op door de zon in mijn ogen. Ik heb mijn gordijn expres een stukje opengelaten, zodat ik vandaag extra vroeg wakker kon worden. Veel te doen en te regelen. Ik sta op en was mijn gezicht. Ik loop naar de waskamer en doe een wasje. Ik loop naar mijn kamer en vouw de lakens op. Ik doe het raam open en laat het luchten. Dan loop ik naar de woonkamer en begin het op te ruimen, stof te zuigen en dweilen. 'Wat doe jij zo vroeg wakker?' Hoor ik achter me. Ik draai me om en geef Yassir een kusje. 'Goeiemorgen schat, mama moet veel dingen doen.' Zeg ik en ga verder met opruimen. 'Ga maar tv kijken, ik maak zo wel wat te eten.' Zeg ik.
Ik heb een ontbijtje klaargemaakt voor iedereen. Ik loop naar boven en zie Intisar zich klaarmaken. We hebben afgesproken dat zij samen met de kids en Safouane naar monkeytown gaan. Zo kan ik me op mezelf focussen en alles op orde brengen. 'Ben je bijna klaar schat? Het eten wordt koud.' Zeg ik. Ze is druk bezig met haar make-up. 'Ben er over vijf minuutjes.' Zegt ze. Ik glimlach en verlaat de kamer. Ik loop de kamer van Safouane in. Ik wek hem en hij loopt naar beneden. Dounia en Damir zijn al beneden samen met Yassir. Nu begin ik met mezelf klaar te maken. Ik neem een super snelle douche en was alleen even mijn lichaam. Dan pak ik gehaast mijn kleren. Ik kies voor een zwarte jeans met een witte oversized blouse en pak bijpassende schoentjes. Ik begin met mijn make-up. Ik kijk naar de klok. Daar heb ik geen tijd voor shit. Ik doe alleen wat concealer en lipgloss. Ik kam mijn haren en maak er een net knotje van. Ik spuit nog wat parfum en pak gehaast mijn tas in. Ik loop snel naar beneden en zie dat iedereen al klaar is. Alleen mijn bord staat er nog. Ik pak een grote tas en stop daar wat pakjes drinken in. Ook pak ik wat koekjes en stop die er in. 'Ga maar naar de auto.' Zeg ik tegen Intisar en geef haar de autolsleutel. Ik doe gehaast mijn roze jas aan en doe een sjaal om me heen aangezien het frisjes is. Ik haast me naar de keuken en leg alles op het aanrecht. Ik ruim het straks wel op. Ik neem snel een paar happen van mijn eten en haast me naar buiten. Ik doe de deur opslot en stap in de auto. 'Iedereen gordel om?' Vraag ik. 'Ja.' Hoor ik. Ik rij weg.
Nadat ik de kinderen af heb gezet rij ik snel door naar mijn afspraak. Ik heb een afspraak gemaakt met een oude vriend. Hij heeft nu een goed lopende restaurant en wellicht kan ik daar werken als kok. Natuurlijk moet ik eerst de gerechten daar leren specialiceren en kijken of ik goed genoeg ben. Daar is vandaag voor. Precies op tijd kom ik aan. Ik haast me het restaurant in en zie hem verderop al staan. 'Mikey!' Zeg ik lachend en neem hem in een knuffel. 'Romaissa lang niet gezien. Je bent prachtig geworden, nog mooier dan je al was.' Zegt hij met een grote glimlach. 'Ah nee joh, dank je! Jij hebt het gemaakt.' Zeg ik en kijk het prachtige restaurant rond. Het is nog niet open, pas om 6 uur. 'Zullen we maar meteen beginnen? Hoe sneller we het je leren, des te sneller je kan beginnen.' Zegt hij en opent de deur voor me.
'Heb je misschien straks al tijd?' Vraagt Mike en neemt een hap van het eten. Ik slik mijn eten door. 'Uhm ja dat is goed. Dan moet ik zo wel vertrekken. Dan ben ik hier 5 uur. Dank je wel voor deze kans. Ik zal het niet verprusten.' Zeg ik en sta op. Hij staat ook op. 'Het komt vast goed. Fijn dat je wilt komen werken, je hebt een talent.' Zegt hij en schud mijn hand. Ik neem afscheid en vertrek. Oke eens zien. Het is nu 3 uur. Over een half uur ben ik bij de kinderen. Dan breng ik ze naar m'n moeder en vertrek naar het restaurant. Dan heb ik precies nog een kwartier om wat te eten. Perfect. Snel rij ik door en bel alvast mijn moeder.
Ik breng de kinderen naar haar en vertrek. Eens zien, ik heb nog een half uur. Het is sowieso een kwartier rijden, twintig minuten max. Ik kan naar een Turkse winkel gaan en daar een pizza halen. Dan eet ik die onderweg. Perfect. Ik rij naar een Turks winkeltje en haal daar pizza en een blikje redbull. Ik heb wel wat energie nodig. Ik loop naar de auto en zet een muziekje aan. Ik begin met het eten van mijn pizza. Ongeveer halverwege rij ik weg en eet gewoon tijdens het rijden door.
Uitgeput stap ik in mijn auto. Ik zet de verwarming aan en kijk naar de klok. 23:06. Ik zucht en bel Safouane op. Ik start de auto en rij weg.
Safouane: Yo mam wat is er?
Ik: He lieffe hoe gaat het allemaal? Sorry dat ik zo laat bel ben net pas klaar met werken. Slapen de kleintjes?
Safouane: Weet ik veel, ik ben in de stad.
Ik: Wat? Waarom? We hadden toch afgesproken dat jij samen met Intisar op zou letten?
Safouane: Ja dat heb ik de hele dag gedaan, maar het is fucking laat en ze zijn toch bij oma dus het boeit geen flikker.
Ik: Pfff Safouane altijd doe je dit! Ga onmiddelijk naar huis, ben er wel klaar mee. Ik vraag jou wat en je laat het gewoon links liggen.
Safouane: Kifesh links liggen? Ik heb tot fucking 6 uur op hun gepast! Vind ik wel prima joh! Dag kanker onzin!
Hij hangt op en met een zucht rij ik door. Bij mijn moeders huis aangekomen slapen alle drie mijn kleinsten op een bed. Ik vertrek bijna gelijk en stop ze met moeite in de auto. Ik rijd samen met Intisar weg en zij mag de muziek bedienen. 'Wat dacht je van de een ritje langs de mac? Iedereen slaapt toch.' Stel ik voor. Ze ziet er moe uit. 'Ja is goed.' Zegt ze zacht. 'Sorry lieverd het was super druk en ik kon er niks aan doen.' Zeg ik vol spijt. 'Geeft niet. Ben alleen wat moe.' Zegt ze lief. Ze is een schat. We rijden langs de Macdrive en halen een ijsje. Dan zet ik thuis alle kinderen in hun bed en begin alles op te ruimen.
Middernacht. Het is al na tweeën en Safouane is nog niet thuis. Ik heb alles opgeruimd en in orde gemaakt. Ik bel Safouane, maar hij neemt niet op. Ik zucht diep. Morgen moet ik vroeg op. Ik besluit maar te gaan slapen. Het lukt niet echt. Ik ben ongerust. Waar hangt hij uit?
JE LEEST
Romaissa&Adam Deel 2
RomanceHet vervolg van Romaissa&Adam. Ze hebben een groot gezin met ieder z'n eigen problemen. Adam heeft misschien wel het grootste probleem, drank en drugs.