6/11/2020
█████ Sambil menunggu Shakeel sampai, Almira duduk di bangku berdekatan. Sedang mata melilau melihat orang-orang yang lalu lalang. Langit New Zealand kini bermusim luruh. Cuaca dingin tapi menenangkan.
Bukkk!
Bukkk!
Pumm!
Bunyi asing kedengaran. Laju telinga Almira menangkap. Mata pantas mencari dari mana arah bunyi itu datang. Kelihatan beberapa figura lelaki sedang menuju masuk ke dalam satu lorong.
Bakkk! Sekali dengar, memang tak syak lagi, ada yang sedang bertumbuk.
Keras wajah terlakar. Kaki gegas bangun dan melangkah. Sangat berani.
"Lembik! Macam perempuan lah kau!"
Orang Melayu?
"Woi." Suara Almira mengejutkan mereka. Walaupun perlahan, mereka tahu ada orang lain nampak perbuatan mereka. Satu persatu mata lima orang lelaki termasuk seorang mangsa memandang Almira. Masing-masing tunjuk muka gengster tak puas hati dengannya. Si mangsa pula macam tak rela dengan kehadiran dia.
"Eh, comelnya! Malaysian too?" Lelaki yang bertumbuk tadi tersenyum tengok Almira.
"Tengah buat apa?" Almira tanya sarkastik.
"Kita orang nak berkawan aje. Dia yang sombong sangat," kata lelaki itu. Lain macam eh lelaki ajak berkawan.
"Bertumbuk ke berkawan?"
"Yang kau sibuk kenapa? Suka hati kita orang lah nak buat apa pun!" Protes seorang lelaki yang lain.
"Suka hati akulah nak buat apapun!" Almira mengajuk dia. Gadis berumur 16 tahun cuba nak jadi heroin macam inilah jadinya.
"Tch!"
PAM! Lelaki itu bertindak membaling air kotaknya. Hampir terkena pipi merah milik Almira. Hampir juga gadis itu melompat terkejut.
Relaks Almira! Inilah masanya kau nak merasa jadi heroin.
"Badan kecil ada hati nak masuk campur." Lelaki ketiga mula bersuara. Masing-masing turut mengorak langkah ke arah Almira. Seram sejuklah gadis itu jadinya.
Drastik Almira mengundur. Mana mungkin dia akan statik berdiri di tempat yang sama apabila ada tiga orang lelaki cuba dekat dengannya.
Eh, kejap... Tiga? Mana lagi sorang?
"Nak pergi mana?"
Se-sejak bila dia dekat belakang aku?
Almira mula tidak keruan. Empat lelaki dan satu perempuan. Kalau aku ini ala-ala Harley Quin tak apalah juga. 50 orang lelaki pun aku boleh sattle.
Seorang daripada mereka mula menyentuh rambut Almira.
"Pegang-pegang apa!" Almira mula meninggikan suaranya.
"Tengok phone case dia... Gambar unicorn lah!" Mereka mengusik. Sejak bila mereka ambil pun Almira tak tahu. Dia cuba merampas semula. Namun kudrat dia tidaklah sehebat lelaki ini.
"Bagilah!"
Mereka ketawa di kala wajah Almira sudah merah menahan amarah.
Ring! Ring!
Ring! Ring!
Panggilan masuk melalui telefon pintar Almira. Bundar mata Almira. Sedikit teruja apabila ada yang menghubungi dia saat-saat dia seperti telur di hujung tanduk.
"Shakeel? Boyfriend kau eh?"
Shakeel call?! Syukur!
"Kalau dia boyfriend aku pun kenapa? Bagilah balik!"
YOU ARE READING
KeelLela : Misi Mencari Happy Ending
Teen FictionSambungan KeelLela 💃 Banyak drama, cintan-cintun, masalah keluarga yang tak selesai sejak azali 🦭 Cover : @qazhara No copycat no plagiarism 🚫 Hormat usaha orang lain ✋ © iqahaqi