ny skole

164 1 0
                                    

Sommerferien er nu slut. I dag skal jeg så starte på den nye skole. Det er den skole Marcus og Martinus går på.
Jeg står op og får gjort mig klar. Så går jeg ned i køkkenet og tager et æble. Så finder jeg min taske hvor jeg ligger min Macbook og mit penalhus ned i. Kort efter ringer det på døren, det er drengene ''skulle vi følges'' spøger Tinus ''ja to sek skal lige have jakke og sko på'' svare jeg og skynder mig at få jakke og sko på. da jeg har sko og jakke på går jeg hen til Marcus og giver ham et hurtigt kys. ''Er du klar på at starte i skole igen??'' Spøger han, mens han tager og fletter vores hænder sammen ''ja, det bliver godt at få nogle veninder'' svare jeg med et lille grin.
Vi er noget til skolen, drengen følger mig ned til kontoret hvor jeg lige skal have nogle ting af vide.
''Nå hvilken klasse skal du gå i?'' Spøger Marcus lige da jeg er trådt ud af døren fra kontoret ''10 B'' svare jeg ''øvv... vi går i A'' siger Marcus og laver sad face ''ja det er øv..'' jeg laver også sad face ''men vi Kan være sammen i pausen'' siger jeg og prøver at virke lidt optimistisk.
Klokken ringede for 7 min siden, men fordi at jeg skulle på kontoret og have de der informationer så gør det ikke noget at jeg kommer for sent og at drengen kommer for sent.
Drengen følger mig ned til min klasse og der efter går de ind i deres egen klasse.
Jeg bank stille på døren ''kom ind'' høre jeg en stemme sige. Jeg åbner stille døren og træder ind.
''Hej du må være den nye elev'' siger den lære der stå oppe ved tavlen, læren kommer ned mod mig og trækker hånden frem mod mig, jeg tager mod den ''Ellen'' siger læren ''Bella'' svare jeg ''hej Bella og velkommen, har du lyst til at fortælle lidt om dig selv?'' Spøger læren og kikker på mig ''ja'' svare jeg og kikker ud på klassen, nogle af personerne har jeg set før når jeg har været nede og handle eller når marcus og jeg har gået rundt i byen sammen.
''Hej jeg hedder Bella, jeg er 16 år gammel, jeg kommer fra Danmark, men flyttede til norge lige inden sommerferien fordi mine forældre blev skilt'' siger jeg, der er en der rigger hånden op ''ja, Anne'' siger læren ''er det ik sig der er kærester med Marcus?'' Spøger pigen som så må hedde Anne ''øhh jo'' svare jeg.
''Du kan sætte sig ved siden af Sille'' siger læren og peger ned på en tom plads. Jeg går ned og sætter mig på den tomme plads og læren begynder at undervise. Vi har vist norske.
''Hej jeg hedder Sille'' visker pigen ved siden af mig ''hej Sille'' visker jeg tilbage ''hvordan er det at være flyttet til Nor..''  Sille bliver afbrudt ''ti stille Sille og følg med'' siger Ellen vores lære.

Endelig frikvarter ''vil du med ud sammen med mig?'' Spøger Sille ''ja, men kan vi lige hurtigt gå hen til Marcus'' Spøger jeg ''ja self kan vi det'' svare hun og jo går over til Marcus klasse. Hurtigt finder jeg Marcus, som sider med de andre drenge, han sider med ryggen til og ligger ikke mærke til at jeg kommer, nogle af drenge har set mig, jeg laver tegn til at de ikke skal sig noget. Jeg går hen og ligger mine hænder for hans øjne, lige som han gjorde med mig, den gang han kom til Danmark

Marcus synsvinkel
Jeg sider og snakke med drenge da to hænder kommer for mine øjne, hurtigt tænker jeg over hvem det kan være, men det kan kun være en person ''hej Skat'' siger jeg, hun fjerner hendes hænder fra mine øjne, kysser mig på kinden og sætter sig på mine lår ''er det godt i den nye klasse?'' Spøger jeg ''ja det er vel fint, har fået en ny veninde'' svare hun og smiler ''hvem er det'' spøger jeg ''drej hovedet'' svare hun og drejer mit hoved så jeg kikker hen på Sille ''nå ej hej Sille, dig havde jeg slet ikke set'' siger jeg overrasket over at hun var her ''hei Marcus'' siger hun og smiler ''nå jeg smutter med Sille'' siger Bella og rejser sig, jeg tager fat i hendes håndled og hun kikker på mig ''kom her hen i det spise frikvarteret så kan vi være sammen der'' siger jeg, hun smiler som ja, så kysser hun mig hurtigt og så er hun ellers gået.
''hvem var det'' høre jeg Emil råbe fra den anden ende af klassen ''det er Bella'' svare jeg

Bellas synsvinkel
Jeg går ud af Marcus klasse sammen med Sille, hun viser mig lidt rundt på skolen, inden klokken ringer ind til time igen.
Vi har matematik, intet spændene i det, jeg sider bare og snapper med Marcus. Jeg sender en snap hvor der stå 'hvad skal du efter skole' ham ser den men svare ikke. Lidt efter får jeg en snap fra Tinus 'mac har fået taget sin mobil, så han kan ikke svare dig' står der 'okay... men hvor ved du fra at han snapper med mig?' Skriver jeg 'jeg er jo ikke helt dum😂 det kan jo kun være dig han snapper med' er han hurtig til at svare.

Endelig frikvarter. Jeg går mod Marcus klasse ''hvad så smukke, skal du med ned og have noget med'' spøger Marcus og tager armen om mig ''jo tak'' svare jeg og vi går ned mod kantinen. Jeg får købt noget mad, vi sætter os ved at bord hvor drenge sider (Lukas, Asbjørn, Alex og Martinus) da vi har spist går vi ned til Marcus klasse igen. Drengen sætter sig sammen og Marcus og jeg sætter os sammen. Jeg får en besked fra Tinus, det er et billed af Marcus og jeg.
Self ligger jeg billedet på insta

Dejlig dreng😘❤Tak for billedet Tinus❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dejlig dreng😘❤
Tak for billedet Tinus❤

klokken ringede ind til time igen. Jeg gik ind i min egen klasse og satte mig på min plads.

''så nu har i historie og i skal skrive om 2. verdens krig, i skal være i grupper og jeg har lavet grupperne'' siger vores lære Jytte ''Sille, Mina, Bjørg og Peder'' siger Jytte og de 4 rejser sig ''karl J, Isabel, Jacob og Mie'' de går ud af klassen ''Emilie, Stine, Alexander, Bella og karl S'' vi rejser os, tager vores computer og går ud af klassen.

Vi sidder på gangen, de andre i min gruppe de sider bare og kikker på deres mobiler. Jeg sider og laver vores opgave. 

klokken er 15:30 og vi har endelig fri. Marcus fik fri for 45 minutter siden. Jeg pakker mine ting sammen og går ud af klassen. Da jeg kommer ud af klassen er der hurtigt en hånd der tager fat i min, det er Marcus der tager fat i min hånd, han trækker mig med ud fra skolen og så er vi ellers på vej hjem til mig.

Rasten af dagen går med lektier, film, gå en tur, snakke lidt om noget med koncerter.

Til aftensmad bestilte vi bare pizza, så så' vi indu en film og der efter gik vi i seng

Normal eller Kendt?Where stories live. Discover now