''vil du gøre det for mig?''

135 2 2
                                    

Jeg vågner ved at min alarm ringer. Marcus han vender sig bare om og prøver at sove vider, mens jeg der imod står op og gør mig klar.
Efter 45 minutter er klokken 7:10 og jeg er klar. Jeg går ned i køkkenet og finder to rundstykker hvor jeg putter Nutella på, så tager jeg de to tallerkner og går op på værelset, så går jeg ned i køkkenet igen hvor jeg finder to glas og fylder dem med vand. Da jeg kommer op på værelset igen ligger Marcus stadig og sover, typisk ham. Jeg sætter mig på kanten af sengen og nyser hans arm, han rykker lidt på sig

Marcus synsvinkel
Hun nusser stille min arm, jeg rykker lidt på mig, hun kysser blidt min kind. Jeg åbner mine øjne og mærker hurtigt at jeg har voldsom hovedpine. Bella smiler til mig, jeg prøver at smile lidt til hende, men mit hoved gør så forfærdeligt ondt... hun kikker lidt bekymret på mig ''du ser ikke frisk ud skat'' Siger hun lavt ''jeg har det heller ikke så godt'' svare jeg lavt ''så bare bliv liggende og sov, jeg skynder mig hjem når jeg har fri'' siger han og ligger dynen godt om mig ''har du lyst til noget te'' spøger hun mens hun rejser sig fra sengen ''nej tak'' siger jeg, hun kysser mig på kinden og går stille mod døren ''skat vent lige'' siger jeg inden hun når at gå ud af døren ''hvad så'' svare hun ''jeg skulle hente Emma og passe hende i dag, vil du gøre det før mig'' spøger jeg meget lavt ''ja selvfølgelig, hvad tid har hun fri'' ''klokken 14:00 men hun skulle gå i SFO indtil jeg havde fri, så hun er nok der'' svare jeg og lukker stille mine øjne ''så finder jeg hende der'' svare hun og går ud af døren, lidt efter kommer hun ind igen ''jeg liger to piller her, og så er der et glas vand, tag pillerne hvis det bliver ved at gøre ondt'' siger hun og går igen ud af døren.

Bellas synsvinkel
Jeg har lige taget mine ting og er på vej mod skole, Marcus var dårlig så han ligger hjemme på mit værelse og sover.

I skolen er jeg meget alene, er lidt sammen med Sille, men hun er sammen med de andre piger og det virker ikke rigtigt til at de andre piger gider mig... jeg er også lidt sammen med Tinus og de andre drenge fra hans klasse, men det er jo kun i frikvarteret.

Men skole dagen går meget langsom og er meget kedelig, igen i dag skal vi laver noget gruppe arbejde, i dag er det bare i norsk... vi bliver sat i nogle grupper som vi skal arbejde i, og igen i dag er det mig der laver det helle.

Skole dagen er over og jeg er på vej hen for at hente Emma. Jeg kommer hen til SFO'en og går ud på legepladsen, jeg ser hurtigt Emma og går hen mod hende, hun er oppe i sådan et lage tårn. Jeg kikker op på hende og ser at hun ikke har fået øje på mig ''Emma'' siger jeg, hun kikker rundt og får så øje på mig, hun skynder sig ned, jeg sætter mig på hug og hun løber direkte hen i mine arme ''hej Bella'' siger hun glad ''hej emse'' siger jeg ''hvad laver du her?'' Hun ser glad men forvirret på mig ''ja ser du jeg skal hente dig smukke'' hun kikker stadig forvirret på mig ''nej du skal da ik? Mor sagde at Marcus skulle hente mig og passe mig i dag??'' Jeg griner lidt ''det ved jeg smukke, men Marcus er blevet syg, så han spurgte om jeg kunde hente dig i dag, så tænkte jeg ja, det er jo længe siden vi to har været sammen'' hun smiler stort til mig og kravler om i det der tårn igen, hun krammer pigerne som hun sad med og sagde farvel, så gik vi inden for og fandt hendes ting. Jeg tog hendes taske så hun ikke skulle bare  på den ''tak fordi du vil bare min taske, det gider drengen ikke særlig tit'' hun smiler til mig og tager mig i hånden ''har du lyst til is'' spøger jeg og hendes ansigt lyser op ''ja'' siger hun højt og krammer mig, vi går ned og køber is og jeg køber også lige noget slik til Marcus ''vad vil du så først hjem til dig og lege eller hjem til mig, gå med hunde og se hvordan Marcus har det'' Spøger jeg hende, hun kikker på mig med is i helle ansigtet ''hjem til dig'' siger hun med munden fuld af is.
Vi går hjem til mig og går op på mit værelse hvor Marcus ligger og sover. Jeg mærker ham på panden, han er helt varm, han må have feber. Han ser nu heller ikke for godt ud. Jeg kysser ham blidt på kinden ''hej Mac, vi er hjemme nu'' han rykker lidt på sig og åbner stille øjne, han kikker først på mig og derefter på Emma, som stadig ikke er færdig med sin is og som stadig har is i helle hovedt, han griner stille af Emma.
''Har du fået det lidt bedre'' han kikker igen på mig og svare ''ikke rigtigt'' jeg kiker trist på ham ''jeg tror du har feber'' han smiler til mig ''det tror jeg moske du har rat i'' svare han, jeg læner mig hen mod ham for at give ham et kys på kinden igen inden jeg går ud.
Emma og jeg går med hunden og emma syntes at det er vældig sjovt at lege diva med en lille puddel, så hun går rigtigt og prøver at spille diva. Jeg griner lidt af det og hver gang siger hun 'ej stop da lige, du skal ikke grine af mig lille pige' det får mig bare til at grine mere.
Klokken bliver hurtigt 17 og emma skal til at hjem til hende selv. Jeg følger hende hjem. Da vi kommer hjem til hende kommer Gerd-anne ud i gange ''ej hej Bella, jeg troede det var Marcus og Emma der kom'' siger hun og trækker mig ind i et kram ''hej, nej det bare mig der kom med Emma, Marcus ligger hjemme i min seng, han er syg, så jeg lod ham sove i morges'' svare jeg, og føler mig lidt som en god kæreste ''det var sødt af dig at du så ville passe emma for ham'' siger hun og smiler til mig ''det var intet problem, jeg vil da gerne gøre det igen hvis det er'' svare jeg ''ja, ja Bella skal passe mig igen'' bryder emma hurtigt ind ''ja det kan jo være at hun kan passe dig i næste uge'' smiler Gerd-anne til mig ''ja det vil jeg meget gerne'' svare jeg ''det lyder godt'' smiler hun, jeg siger pænt farvel og er på vej ud af døren da Gerd-anne siger ''hvis det er kan du bare sige at Marcus skal tage hjem, han skal jo ikke smitte dig hvis han er syg'' ''det gør ikke noget, jeg vil da heller end gerne være ved ham når han er syg'' smiler jeg. Og så går jeg ellers hjem efter en lang dag.

Normal eller Kendt?Where stories live. Discover now