beskeden

140 2 0
                                    

Det er nu fredag. Vi har lige fået frikvarter. Jeg sætter mig sammen med nogle af pigerne. Vi sidder og snakker, det er vildt hyggeligt. Vi sidder på en bænk, så vi kan se på drengen der spiller fodbold ''wow Marcus er lækker'' siger Mie. Det irriteret mig at hun kalder min kæreste lækker. Hun prøver også helle tiden at flirte med ham, Marcus ignorerer hende, men hun giver bare ikke op på at få hans opmærksomhed når hun er i nærheden af ham. ''Mie du ved godt at han er kærester med Bella ik?'' Spørger Fie, Mie sender mig bare et dræber blik. Åhgud magter ikke hun skal være sur, jeg ved godt at Mie prøver at ødelægge Marcus og mit  forhold, det er bare dumt det hun har gang i.
Jeg ser Marcus stå lidt ude for banen og tager noget vand. Han stå med ryggen mod mig. Jeg løber han mod ham og hopper op på hans ryk. Han for et chok og jeg griner ''syntes du det var sjovt'' spørger han og begynder at grine lidt ''ja'' griner jeg. Jeg kysser ham i nakken. Han tager sine hænder under mine lår så jeg ikke ryger ned af hans tyg, så løber han ind på banen og spiller vider mens han har mig på ryggen.

Da pausen er slut går vi selvfølgelig ind til time. På vej der ind er der en der skriver til mig. Det er et nummer jeg ikke kender

U=ukendt B=Bella
U: lad Marcus være, han kan alligevel ikke lide dig.
Jeg kikker op på Marcus, han smiler til mig jeg smiler et svagt smil til ham
B: det tror jeg ikke på
U: og hvorfor så ikke det
B: mener du at han ikke kan lide mug
U: ja, hvorfor skulle han kunde lide dig? Og så har jeg hørt at han er begyndt at snakke rat godt med en fra Oslo
Hvad! Har han det? Jeg slipper Marcus hånd, han kikker underligt på mig ''er der noget galt'' spørger han, jeg kikker bare dumt på ham, han prøver at tage min hånd igen ''lad mig været'' væser jeg af ham
B: hvem er det han skriver med
U: ja det kunde du godt lide at vide

''Bella Hvad har jeg gjort dig?'' Spørger han, jeg vender øjne af ham og går ind i klassen. Han går hen på sin plads, som jo er ved siden af mig... Jeg går hen til Tinus ''vi skal snakke'' han kikker på mig og vores lære kommer ind i klassen ''efter skole. Okay?'' Spørger han ''ja okay'' svare jeg og går. I løbet af timen kan jeg fornemme at Mac prøver at få øjenkontakt med mig, men jeg undgår hans øjenkontakt. Da vi har fri skynder jeg mig at pakke mine ting og går ud af klassen. Jeg stiller mig uden for klassen og venter på Tinus, men inden han kommer ud af klasse kommer Marcus, han tager fat i min arm og trækker mig lidt væk fra de andre ''hvad har jeg gjort dig??'' Spørger han ''bare skriv med din veninde fra Oslo'' svare jeg koldt og går, han kikker underligt på mig. Tinus kommer ud af klassen og går hen til mig, og vi begynder at gå hjem mod mig, der er lidt akavet stilhed, men Martinus bryder den ''hvad ville du tale om?'' Spørger han ''Marcus'' han kikker på mig ''har han gjort noget''   ''Martinus du skal svare ærligt nu'' siger jeg lidt bestemt ''kan Marcus ikke lide mig længer?'' Spørger han ''hvorfor skulle han ikke kunde lide dig'' spørger han ''kan han ikke lide mig!'' En tåre løber ned af min kind ''jo han kan, han elsker dig mere end noget andet'' siger han og smiler ''er du helt sikker på det'' spørger jeg og snøfter ''ja 100% sikker'' svare han, så stopper han op og kikker på mig ''hvorfor er du bange for at han ikke elsker dig?'' Spørger han ''jeg fik en besked hvor det stod...'' svare jeg lavt ''må jeg se'' han prøver at få mig til at kikke på ham, men jeg kikker ned i jorden ''ja, men er det så rigtigt at han skriver med en pige fra Oslo'' tåre efter tåre løber ned af min kind ''altså han skriver vist stadig med Jennie Sofie, men hun bor 1 time for Oslo, er det hende du taler om?'' Jeg ved jo ikke en gang selv hvem pigen er  ''det ved jeg ikke, der stod bare i beskederne at han skrev med en pige fra Oslo'' jeg finder min mobil så han kan se beskederne som han spurgte om før. Så kikker han op på mig ''prøv og hør, jeg ved ikke hvem personen er, men sikkert en der er jaloux, og hvis det er Jennie Sofie som er hende fra Oslo, så kan jeg forsikre dig om at de bare er venner og bliver ikke mere end det'' han trækker mig ind i et kram og vi går videre hjem. Da vi når til mit hus går jeg ind der og han går vider til sit eget hus.
Jeg løber op på mit værelse, der ingen hjemme. Jeg finder et barberblad, jeg kikker længe på det, jeg her virkelig lyst til at gøre det.

Tror Bella på at Marcus stadig Elsker hende? Og at Jennie Sofie og Marcus bare er venner?

Normal eller Kendt?Where stories live. Discover now