Grin, smil og tåre

76 2 0
                                    

Jeg vågnede før Marcus, så jeg rejste mig og gik i bad.
Da jeg har været i bad og fået tøj på ligger jeg noget makeup. Jeg står i mine ejne tanker og nynner stille imens.
Da jeg er klar går jeg hen til sengen og sætter mig på kanten ved Marcus, jeg kigger bare på ham, han er køn, virkelig. Jeg fjerner en tot hår som er røjet ned i han hoved. Altså Martinus og ham liner jo hinandne, men Aligevel er Marcus bare meget  kønner.
"kikker, du på mig mens jeg sover" siger marcus med sin hæse morgenstemme og lukkede øjne, jeg drejer mit hoved så jeg ikke kikker på ham "neeej" Svare jeg og kikker så tilbage på ham han åbner det ene øje og jeg skynder mig at vende mit hoved "så siger vi det" griner han.
Han prøver at trække mig ned og ligge ved siden af ham, men det går vist ikke så godt for ham, for jeg sider stadig på kanten af sengen "lig dig nu ned" siger han træt "nej, har lige gjort mig klar" siger jeg med et lille grin, han prøver igen at trække mig ned og ligge ved siden af ham, og det lykkes ikke så godt, for jeg ender med at falde ned på gulvet "hvordan syntes du selv det gik" siger jeg og prøver at spille lidt sur, han kikker ned på mig mens han griner, men jeg prøver bare at se sur ud, så kikker han trist på mig "slog du dig meget?" spørger han, jeg svare ham ikke men kikker fornærmet og surt væk "ej smukke, er du okay" jeg er lige ved at grine, men jeg skal blive ved at spille sur og fornærmet "Bella, slog du dig, er du okay, gør det ondt" spørger han hurtigt, og der bryder jeg ud i grin, han kikker forvirret ned på mig "rolig, jeg er okay" siger jeg og griner vider.
"jeg tænkte om du ikke gjorde dig klar? " spørger jeg da jeg er færdig med at grine, han kikker på mig, med sådan et 'sariøst, jeg magter ikke, kan vi ikke bare ligge her' blik, jeg kikker på ham "vi har en dag forand os og du liner en død søko" konstatere jeg og griner lidt, han kikker fornærmet på lug "en søko ligefrem?" spørger han, jeg nikker grinene, han rejser sig op "så må jeg jo gøre så jeg liner en Marcus Gunnarsen igen" siger han og går ud på badeværelset.
Efter lidt tid kommer han tilbage, han har en hvid hoodi på og et par sorte jeans. Jeg går hen til ham, giver ham et kys på kinden og fletter mine fnugre ind i hans, hvor efter at vi går ned i restauranten.

Marcus Synsvinkel

Min mobil ringer, jeg tager den op af lomenen og kikker på den ''jeg er nødt til at tage den her'' siger jeg og rejser mig ''hej far'' siger jeg ''hej Marcus, jeg ved godt at du er i Oslo med Bella lige nu, og jeg ved godt at du ville tage en pause fra musiken, men jeg er lige blevet ringet op af SonyMusic, og i kan komme til USA og indspilen en ny sang, måske et album. Vi ved ikke hvor længe det komme til at tage, men har du lyst eller skal du fortsat holde pause'' siger han. jeg stor bare, altså jeg har vireklig lyst til at lave musik og i USA, altså det kunde være så fedt, men på den anden side det  er også dejligt at holde en lille pause? ''hvad vil tinus?'' spørger jeg ''han har sagt at hvis du vil eå er han klar til at tage afsted'' svare far ''vi tager til USA'' siger jeg  ''godt, vi tager et fly til oslo her i aften og så flyver vi fra oslo i morgen klokken 11.45'' siger far, vent i morgen, hvad med Bella  ''hvad med Bella'' er det eneste jeg kan sige  ''hun kan ikke kome med'' siger han ''far'' siger jeg ''der er ikke noget at gøre ved det'' siger han ''farvel'' svare jeg og ligger på, jeg går hen til Bella igen ''jeg skal til USA i morgen'' hun kikker sprøgende på mig ''jeg skal lave noget musik'' hun kikker forviret på mig ''men holde du ikke pause'' spørger hun  kikker bare på mig ''jeg skal med ik'' spørger hun, jeg ryster på hovedt, hun sider i et stykke tid bare og kikker på mig 

Bellas synsvinkel

Jeg sider bare og kikker på ham, jeg må ikke komme med, og han teger afsted i morgen. Enda en uge før vi skulle hjem... en uge.... jeg havde glædet mig til bare at have noget tid med ham, uden at vi var hos min far, uden at mine veninder helle tiden kom på besøg, bare Marcus og jeg i Oslo. 

Jeg rejser mig op og går. ''Bella, lad vær at gå'' siger han, men jeg inorager ham  ''Bella kom nu tilbag, lad os snakke'' jeg vender mig om og kikker på ham ''der er ikke noget at snakke om, du valgte at tage til USA når du ved at jeg havde glædet mig til at vi skulle være samme'' siger jeg og vender mig om og begynder at gå igen, jeg går mod vores værlse. 

Da jeg liger i sengen, kan jeg høre døren åbne. Jeg mærker at han sætter sig i sengen, han liger en hånd på min ryg ''jeg har snakket med min far'' siger han stille, jeg vender hoved og kikker på ham ''jeg sagde at jeg ikke vil afsted aligevel'' siger han stille, jeg vender mit hoved ned i puden igen. Jeg tænker lidt og så kikker jeg på ham ''nu stopper jeg dig jo, i det du gerne vil'' siger jeg mens en tåre løber ned af min kind ''jeg vil heller være her hos dig end at side i et studie''  siger han og nusser mig på ryggen ''undskyld'' siger jeg, han kikker mig ind i øjnene ''det er ikke dig der skal undskylde, jeg bude havde snakket med dig først'' siger han og smiler til mig. jeg sætter mig op i sengen og krammer ham.

Vi ende bare med at se en masse film helle dagen.

Normal eller Kendt?Where stories live. Discover now