2 - Partneři

7.4K 382 265
                                    


Následující ráno se studenti vyšších ročníků tiše sešli ve Velké síni. Na zvědavé dotazy mladších spolužáků nijak nereagovali, každý byl ztracen ve svých myšlenkách. S nepříjemným očekáváním vyhlíželi, kdy se objeví sovy s očekávanými dopisy. Netrvalo dlouho a soví pošta přilétla do síně.

Několik studentů zbledlo, když před všemi sedmými a osmými ročníky přistály neznámé sovy nesoucí poměrně nadité obálky. Chvíli se nikdo nehýbal, jako by se báli, že otevřením dopisu se vše stane skutečné.

Hermiona nakonec s povzdechem převzala od své sovy obálku se svým jménem. Ostatní následovali jejího příkladu a rozbalili i své dopisy.


Vážená slečno Grangerová,

tímto dopisem bychom Vás rádi seznámili s novým zákonem, který vstoupil v platnost 1. září 1998 jako reakce na pokles kouzelnické populace na základě Prvního kouzelnického zákoníku. Manželský zákon Vás zavazuje ke sňatku s osobou, kterou Vám přidělíme na základě Vašich odpovědí v přiložených dotaznících a testech. Váš budoucí partner bude pečlivě vybrán tak, abyste si vzájemně co nejvíce vyhovovali.

V následujících měsících bude do Vaší školy docházet pracovník ministerstva, který Vás na společný život připraví a se kterým budete moci zkonzultovat všechny případné otázky. Prozatím se můžete s dotazy obrátit na ředitelku školy, profesorku Minervu McGonagallovou.

Vezměte na vědomí, že při neuposlechnutí zákona Vás očekává tvrdý postih, jenž se bude odvíjet dle závažnosti Vašeho provinění.

S pozdravem a přáním pevného zdraví,

Lena Arbicola,

Oddělení prosazování magického práva Ministerstva kouzel


Hermiona mlčky zírala na dopis ve svých rukou. Jen matně slyšela, jak profesorka McGonagallová vysvětluje nastalou situaci nižším ročníkům a upozorňuje, že po dosažení dospělosti se zřejmě bude zákon týkat i jich. Ruce se jí začaly třást a těžce se jí dýchalo. Jen vzdáleně ucítila, že s ní někdo jemně třepe. Jen s vypětím všech sil odtrhla oči od strašlivých slov potvrzující její současnou noční můru a pohlédla do očí Ronovi.

„Hermiono? Jsi v pořádku?" zeptal se jí její rudovlasý přítel.

Roztřeseně se nadechla a pomalu přikývla. „Zdá se, že se teda budeme muset za chvíli brát," odvětila roztřeseným hlasem a nuceně se pousmála. Ron stejně otřeseně přikývl.

„Vypadá to tak. To... To zvládneme."

V tu chvíli si jejich pozornost opět vyžádala ředitelka. Hermiona si překvapeně všimla, že ve Velké síni zůstali už jen studenti vyšších ročníků, všichni s dopisy v ruce. Ani nezaregistrovala, že někdo odcházel.

„Studenti, vím, jak pro vás musí být tato situace obtížná. Pokud byste cokoli potřebovali, neváhejte se obrátit na mě nebo kohokoli z vyučujících. Nyní vás prosím, abyste vyplnili přiložené dokumenty a přinesli mi je sem. Dnes si je vyzvednou pracovníci z ministerstva."

Všichni tedy vytáhli z obálek několik stran pergamenu a začetli se do otázek.

Hermiona vyplnila své jméno a potřebné údaje. Pak přejela očima po první otázce:

Jste v současné době ve vážném vztahu? Pokud ano, uveďte jméno dotyčného.

Nervózně se kousla do rtu. Ano, byla ve vztahu, pokud se to tak dá nazvat, s Ronem. Chce si ho ale vzít? Přemítala nad odpovědí a k Ronovi vzhlédla. Soustředěně vyplňoval už asi sedmou otázku, aniž by se nad odpověďmi nějak výrazně zamyslel. Koutkem oka zachytila, že první otázku má vyplněnou. Povzdechla si. Nu co, pořád lepší Ron, kterého znám, než někdo cizí, pomyslela si a vepsala jeho jméno, než pokračovala k dalším otázkám.

Manželský zákonKde žijí příběhy. Začni objevovat