25 - Menší změna plánu

5.6K 367 123
                                    

Poslední dny vánočních prázdnin utekly velice rychle a než se kdo nadál, výuka se zase rozběhla naplno. Návrat do školních lavic znamenal hlavně nové úkoly od profesorů, kteří se pátým a posledním ročníkům snažili co nejvíce pomoci s přípravou na NKÚ a OVCE. Většinou to znamenalo vypracovávat různé projekty ve dvojicích i samostatně. U posledních ročníků se učitelé většinou snažili utvořit dvojice dle přiřazených partnerů, takže Hermiona na většině úkolů spolupracovala s Dracem. Na rozdíl od začátku roku jí to tentokrát nevadilo.

Ráda vrátila do učícího koloběhu, protože tak alespoň mohla přijít na jiné myšlenky. A už zjistila, že Draco byl ve školních projektech rovnocenným partnerem, což bylo něco, na co z předchozích let nebyla zvyklá. Dříve většinu práce musela zastat sama.

S Dracem se k dopisu již nijak nevraceli. Hermiona tušila, kolik úsilí jej muselo stát, aby se jí tehdy svěřil a byla mu za to velmi vděčná. Měla radost, že se jí dokáže trochu více otevřít. Dávalo jí to naději, že až si ho jednou vezme, bude jejich manželství tak normální, jak to jen za daných okolností bude možné.

V půli ledna čekala plnoleté studenty další schůze k Manželskému zákonu. Po minulé zkušenosti, kdy jim bylo přednášeno, jak se starat o děti, se nadcházejícího setkání většina obávala.

Když se v předem avizované pondělí sešli ve Velké síni a usedli na svá místa, neslo se místností nervózní mumlání. Všichni zvažovali, co za novinky se dozví dnes.

Přesně s úderem jedenácté před ně předstoupila Gregová. Některé relativně uklidnilo, že ji tentokrát nikdo nedoprovázel.

„Vítám vás všechny v novém roce," usmála se na studenty pod sebou široce, ale oči jí zůstávaly studené. „Dnes vás nebudu zdržovat nijak dlouho, jsem tu hlavně pro to, abychom si ujednotili pár termínů."

Hermiona trochu pookřála. Alespoň tu dnes nebudou muset sedět několik hodin jako při minulých setkání.

Gregová mávla hůlkou a ze stolku za ní se ke každé dvojici rozletěl popsaný pergamen.

„Doufám, že jste vánoční volno využili k tomu, abyste se seznámili s rodinou partnera," zašvitořila postarší čarodějka zvesela.

Hermiona rychlým pohledem přelétla okolo sedící spolužáky, ale nikdo z nich nevypadal, že by něco takového přes prázdniny absolvoval.

„Času totiž nemáte nazbyt," pokračovala Gregová hlasitě. „Na dokumentech, které jsem vám teď poslala, jsou uvedena důležitá data. Někteří na ministerstvu byli toho názoru, že opravdu není na co čekat. Situace se poněkud... zkomplikovala. Navíc bylo zjištěno, že informace, které jsme dříve měli, nebyly úplné. Proto bylo odhlasováno, že se mezní termíny, které platily původně, posunou na dřívější."

Síní se začal šířit nespokojený šepot, někteří se dokonce nezdráhali projevovat nesouhlas velmi hlasitě.

„... čůza stará hnusná!" zaslechla Hermiona konec nadávek Blaise Zabiniho. Nemohla se ubránit úsměvu, i když se nijak vesele necítila. Blaise vždy uměl skvěle vyjádřit myšlenky většiny.

„Prosím o klid!" zvedla Gregová hlas, ale nějakou dobu trvalo, než se rozhořčení studenti uklidnili. Bylo vidět, že to Gregovou lehce znervóznilo.

„Tak," pokračovala, jakmile měla zase plnou pozornost všech. „Původně jste měli termíny zasnoubení až do konce března a svatba měla být nejpozději do konce tohoto roku. Nově bylo rozhodnuto, že zasnoubení, které oficiálně potvrdíte sovou na ministerstvo, musí proběhnout již do konce ledna."

Manželský zákonKde žijí příběhy. Začni objevovat