'Willemijn Barends' wordt er gezegd en ik weet dat ik de volgende ben. Na mijn havo ben ik Nederlands gaan studeren en eindelijk mag ik dat papiertje in ontvangst nemen. 'Kiki Bergman' ik sta op en neem mijn diploma in ontvangst waarna ik naar mijn moeder toe loop.
'Ik ben zo ontzettend trots op je' zegt mijn moeder als ze me omhelst en samen lopen we mijn school uit. Even later komen we ons huis binnen waar we de oppas betalen en mijn zusje in mijn armen vliegt. 'Kiki!' roept ze waarna ik haar optil en de trap op draag.
'Het is al lang bedtijd geweest voor jou' zeg ik en ik leg haar in haar bed neer.
'Welterusten'
'Welterusten lieverd' antwoord ik waarna ik haar kamerdeur sluit en de trap af loop richting de woonkamer.
'Wil jij ook wat?' vraagt mijn moeder vanuit de keuken.
'Doe maar water' antwoord ik en mijn moeder komt in de deuropening staan.
'Water? We hebben wat te vieren hoor!'
'Ik hou het liever bij water, stel dat Tessa me nodig heeft. Je weet hoe ik reageer op alcohol'
'Ja, jij bent na een half glas al bezopen'
'Dat bedoel ik'
'Water dan maar?'
'Graag' antwoord ik en even later komt mijn moeder naast me zitten met een biertje in haar hand.
'Proost' zegt ze waarna ze een slok neemt.
'Ja, proost dan maar' antwoord ik en ik drink mijn glas leeg waarna ik een gil hoor. Het blijft stil, totdat ik zachte voetstappen de trap af hoor komen. 'Kiki, ik kan niet slapen' zegt ze en ik loop naar haar toe.
'Ik kom zo, goed?' ze knikt waarna ze de trap weer op loopt. Ik pak mijn spullen, zeg mijn moeder gedag en loop de trap op naar Tessa's slaapkamer. 'Wat is er lieverd?' vraag ik als ik bij haar op bed ga zitten.
'Ik had een enge droom'
'En nu wil je bij mij slapen?'
'Ja'
'Kom maar dan' zeg ik en samen lopen we naar mijn kamer. Ik heb inmiddels een tweepersoonsbed omdat het de laatste tijd steeds vaker gebeurd dat mijn zusje bij mij slaapt. Ze gaat in mijn bed liggen terwijl ik me omkleed in de badkamer. Als ik terug mijn kamer in kom, zie ik hoe ze ligt te slapen. Zachtjes ga ik naast haar liggen, pak ik haar vast en val ik in slaap.
JE LEEST
Stormkind.
Teen FictionZe heeft net haar studie psychologie afgerond en de achttienjarige Kiki stort zich op de zorg voor haar jongere zusje Tessa. Haar moeder werkt fulltime als psycholoog terwijl haar zusje extra hulp nodig heeft met haar autisme. Ze accepteert de hulp...