Deel 32.

51 1 0
                                    

Mijn telefoon gaat en ik neem op. 'Met Kiki, hé lieverd' zeg ik terwijl ik naar de bank toe loop.
'Hey liefje, hoe is het met je?' vraagt Pascal aan de andere kant van de lijn.
'Prima, ik heb momenteel nog nergens last van'
'Heb je zin om af te spreken?'
'Eerlijk gezegd staat mijn hoofd daar momenteel niet naar'
'Zal ik anders even langskomen morgen? Het is nu al laat en ik weet dat het morgen precies zes jaar geleden is'
'Jeetje, dat jij dat ook nog onthouden hebt'
'Ik vergeet dat soort dagen niet, ik weet dat ik er dan voor je moet zijn'
'Je kan morgenmiddag wel even langskomen'
'Oké, misschien kunnen we dan samen ergens wat gaan eten?'
'Ik heb al afgesproken om met mijn moeder en Tessa naar een restaurant te gaan'
'Mama, zullen we een spelletje doen?' vraagt Tessa terwijl ik met Pascal aan het bellen ben.
'Is goed lieverd, pak maar wat uit de kast' antwoord mijn moeder waarna ze samen aan de tafel gaan zitten kwartetten.
'Ja een of ander chic gedoe waar m'n ouders altijd naartoe gingen op speciale dagen' zeg ik.
'Lekker van die culinaire hoogstandjes, kaviaar, oesters, garnalencocktails' zegt Pascal.
'Geef mij maar een patatje oorlog'
'Met een frikandel speciaal'
'Nee, met een kroket en ketchup'
'Jij hebt echt geen smaak'
'Nee, jij weet niet wat lekker is. Dat is heel wat anders'
'Zou dat het zijn?'
'Reken maar dat dat het is' zeg ik en we beginnen te lachen.
'Kwartet!' roept mijn zusje.
'Wat was dat?' vraagt Pascal.
'Ze zitten te kwartetten, maar volgens mij is m'n moeder aan het winnen' antwoord ik.
'Dan zou ik maar snel je zusje gaan helpen'
'Ga ik doen, ik zie je morgen'
'Tot morgen' zegt Pascal waarna ik ophang en naar de keuken toe loop om een glas water te pakken.
'Heb jij voor mij, B4?' vraagt mijn moeder als ik de keuken uit kom lopen.
'Nee!' zegt mijn zusje terwijl ik op mijn moeders kaarten kijk en doorloop naar Tessa, 'heb jij voor mij B2?'
'Ja' antwoord mijn moeder terwijl ze de kaart geeft.
'Nu die vragen' zeg ik terwijl ik naar een drietal kaarten wijs.
'Die?' vraagt Tessa als ze me verbaast aankijkt, waarop ik knik. 'Heb je ook G3?'
'Ook nog' antwoord mijn moeder waarna ze de kaart geeft en ik doorloop naar de bank, 'Kwartet!' Ik sla mijn psychologieboek open en begin te lezen terwijl mijn moeder en zusje het spelletje afmaken. Ze tellen allebei hun eigen kwartetten. 'Ik heb er drie' zegt mijn moeder.
'Ik vijf! Dan heb ik gewonnen!' roept mijn zusje enthousiast.
'En dan is het nu bedtijd dame'
'Oké dan'
'Zeg je Kiki nog even gedag?'
'Welterusten Kiki' zegt mijn zusje als ze me omhelst.
'Welterusten lieverd' zeg ik waarna ze met mijn moeder de trap op loopt.

Stormkind.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu