🍀BAB 13

12.7K 456 15
                                    

Kenangan gambar Ariff bersamanya lima tahun dahulu ditatap dengan penuh kerinduan yang menyesak dadanya, Qaira mengelus wajah Ariff yang sedang tersenyum manis dan memeluk bahunya dengan erat. Airmatanya menitis di pipi, kenangan indah bersama Ariff terus bermain dalam pikiran. Qaira menggelengakan kepalanya beberapa kali cuba menyingkirkan Ariff dalam ingatanya namun semuanya sia-sia, hingga kini lelaki itu tidak pernah luput dalam ingatan dan terus mekar di dalam hatinya.


Keputusan Qaira untuk memutuskan hubunganya dengan Ariff adalah perkara yang paling bodoh ia lakukan, hanya karna kerjaya Qaira sanggup melepaskan lelaki sebaik Ariff Hakim.


"Riff I miss you so much..." lirih Qaira, menatap wajah Ariff dengan lekat.

Ariff banyak mengalah dalam hubungan mereka jika ada perselisihan faham yang berlaku.Qaira teringat kembalI perjumpaan terakhirnya antara dia dan Ariff.

FLASHBACK...

"You dah buat keputusan atas lamaran I ke sayang".Ariff bertanya setelah mereka melabuhkan duduk.

"yes,I dah buat keputusan,I harap apa yang you akan terima apa yang I nak cakap kat you".Qaira beriak tenang

"apa yg you cuba sampaikan,please sayang jangan bagi I tertanya-tanya".Ariff menanti-nantikan jawapan daripada Qaira.

Qaira menarik nafas sebelum meneruskan percakapanya.

"I nak putuskan pertunangan kita,I rasa ini yang terbaik".

"whattt? sayang please you tak sayang ke dengan hubungan kita".Ariff beriak terkejut.

"kalau I teruskan hubungan dengan you I takkan dapat teruskan kerjaya I".

"maksud you".

"sebab you suruh I berhenti,lepas I kahwin dengan you,you tahukan I sayangkan kerjaya I".

"sebab tu je you nak putus dengan I,selama 8 tahun kita berkawan dan sekarang kita dah bertunang 3 tahun,you nak lepaskan macam tu je".Ariff bersuara sayu.

"yes,I betul-betul bertekad I nak teruskan kerjaya I,dan putuskan hubungan kita".

"baiklah,kalau itu yang you nak I harap you berjaya dalam kerjaya you".Ariff terus berlalu dari situ dengan perasaan yang kecewa.

-END OF FLASHBACK-

Menitis airmatanya di pipi saat mengingati peristiwa itu,Qaira menyesal dengan tindakan bodohnya melepaskan lelaki sebaik Ariff, dan dia betul-betul bertekad untuk mendapatkan Ariff semula.

"I akan dapatkan cinta you balik Riff walau apa pun caranya" omelnya sendiri.

Setelah selesai menolong ibunya di dapur,Naura terus masuk ke dalam biliknya,dia duduk di atas katil dan mengambil novel untuk dibaca,baru je dia hendak menyelak helaian novel ,Iphonenya berbunyi tertera nombor Faiq terus Naura mengangkat panggilan tersebut.

Faiq:"hello assalamualaikum Afiya,kau kat mana".

Naura:"walaikumsalam,Faiq aku ada je kat rumah kenapa"?

Faiq:"kau free tak arini aku ingat nak ajak kau lepak,aku nak bagitahu kau something".

Naura:"harini tak boleh la Faiq,esok boleh tak? tempat biasa erk,aku pun nak beritahu kau sesuatu".(sudah tiba masanya Faiq tahu tentang pertunanganya dengan Ariff).

Faiq:"ok lah kalau macam tu esok kita jumpa,Assalamualaikum".(faiq gembira kerana dia tidak sabar nak beritahu tentang persaanya kepada Naura)

Naura:ok walaikumsalam.

Married With Pakcik Handsome✔️Where stories live. Discover now