Naura sedang menunggu Faiq di kedai mamak yang selalu diaorang lepak masa zaman sekolah dulu.Naura memerhati sekeliling sudah banyak yang berubah.Biasalah lima tahun tu bukan masa yang sekejap dan perubahan itu juga berlaku pada dirinya.
"adik manis mahu minum apa,lama takada nampak pergi mana".Uncle ramu merupakan tauke kedai,ramah dia menegur Naura kerana setiap hari minggu mesti Naura akan lepak sini dengan Faiq.Kadang-kadang bawak buku sekali untuk ulangkaji itu yang uncle ramu kenal sangat dengan diaorang.Lagipun Naura pun ramah selalu menegur uncle ramu.
"eh uncle ramu kenal saya lagi".Naura menegurnya ramah dia tak perasan uncle ramu sudah ada di hadapanya untuk mengambil order.
"mestilah kenal,mana itu budak lelaki boyfreind kamu kan?".uncle ramu memaksudkan Faiq.
"eh bukan boyfreind saya lah uncle,kawan je".Naura menjawab.
"ya ke,tapi kamu berdua macam couple selalu lepak sama-sama".
"taklah kita orang kawan baik je uncle tak couple".
"oh ya ka,tak apalah mahu minum macam biasa ke".Uncle ramu tak lupa air yang selalu dipesan Naura teh o ais kurang manis dan kurang ais batu itu yang selalu Naura order.
"ya macam biasa".Naura membalas,uncle ramu tersenyum dan terus berlalu dari situ setelah mengambil order.
Sedang Naura menunggu air Faiq pun sampai.
"Afiya sorry aku lambat".Faiq melabuhkan duduk di hadapan Naura dengan tercunggap-cunggap.Mana tidaknya dia berlari dari tempat parkir kereta yang agak jauh kerana tiada yang dekat,dia risau Naura menunggunya lama.
"takpelah tak lama pun aku tunggu,ni apasal kau tercunggap-cunggap ni kau berlari seratus meter ke?".Naura melihat Faiq masih dalam keadaan yang sama,macam jauh sangat berlarinya.
Faiq hanya mengganguk mengiyakan dan cuba tenangkan diri untuk menghilangkan penatnya dan dia mula bercakap setelah penatnya reda.
"ok sekarang aku dah boleh cakap,kau dari mana".
"aku dari rumah,kau cakap semalam ada something nak beritahu kat aku apa dia?".Naura tertanya-tanya apa yg ingin Faiq sampaikan padanya.
air pun sampai uncle ramu membawa dua air yang sama kerana dia ternampak Faiq baru sampai terus dia buat satu lagi,kerana Faiq pun selalu order air yg sama seperti Naura.
"ini boyfreind kamu sudah sampai,ini ada dua air".Uncle ramu menunjuk ke arah Faiq.Faiq sudah tersenyum-senyum malu.Naura pula hanya beriak tenang.
"terima kasih uncle".Faiq membalas
"sama-sama".Uncle ramu sudah tersenyum melihat mereka berdua dan berlalu dari situ.
"ok,macam ni Naura".faiq menarik nafas sebelum meneruskan bicara banyak kali jugaklah dia hafal dalam kereta tadi untuk meluahkan perasaanya pada Naura.
YOU ARE READING
Married With Pakcik Handsome✔️
Romance{First Romance By Myea Miko} Pertemuan pertama di lapangan terbang telah menimbulkan pergaduhan antara Ariff Hakim dan Naura Afiya, pergaduhan itu juga menyebabkan mereka mula mengenali antara satu sama lain. Arif Hakim si pakcik handsome walaupun...