🍀BAB 31

10.2K 302 0
                                    

Ariff mengemas barang Naura,kerana harini Naura dibenarkan pulang ke rumah setelah 3 hari berada di hospital.

kesihatan Naura pun sudah semakin baik,doktor sarankan supaya Naura banyak berehat di rumah.

Sampai je di rumah,Ariff menyuruh Naura berehat di dalam bilik,biar dia saja yang memasak,nama pun Ariff Hakim mestilah Arif dalam semua hal.

"honey masuk bilik ya rehat,nanti kalau dah siap abang panggil k".Ariff sudah pergi ke dapur setelah letak beg Naura di dalam bilik.

"ok,abang jangan lambat tau,honey dah lapar la".Naura menepuk perutnya sambil membuat muka kesian.

"ala sianya sayang abang ni".Ariff menghampiri Naura dan mengusap kepalanya perlahan.

Naura tersenyum, dia suka dilayan sebegitu oleh Ariff dia terasa disayangi sangat sebagai isteri.

"pergilah rehat,abang masak sekejap je k".Naura mengganguk mengiyakan dan terus melangkah masuk ke dalam biliknya.

Di dalam bilik Naura mengeluarkan semua barangnya dan susun balik di tempat asal,setelah susun Naura naik ke atas katil, baru je dia nak lelapkan mata iphone6 nya berbunyi tetera no yang tidak dikenali.

"siapa pulak yang call ni".omelnya sendiri.

Mulanya Naura menolak panggilan tersebut,tetapi iphone6nya berbunyi lagi dengan nombor yang sama terus dia mengangkat panggilan itu dengan hati yang risau.

Naura:"hello,siapa ni.Naura mulakan bicara".

Syafiq:"aku rasa aku tak perlu bagitahu kau nama aku,satu je yang kau perlu tahu aku ni musuh suami kau,Ariff Hakim.Lelaki itu menjawab".

Terkejut Naura mendengarnya,mula perasan tidak sedap hatinya muncul.

Naura:"awak jangan main-main boleh tak,tak lawak".

Syafiq:"(ketawa).Aku tak pernah nak main-main dengan kata-kata akulah".

Naura:"apa yang dia dah buat,saya tak rasa pun suami saya ada musuh".

Syafiq:"ikut kau lah nak percaya atau tak,yang penting aku akan pastikan suami kau hidup merana macamana aku pernah rasa dulu".

Naura:"Encik nak apa?sebenarnya ni".

Syafiq:"aku nak kau tinggalkan suami kau,baru dia akan rasa deritanya".

Naura:"Encik jangan mengarut,saya takkan ikut arahan orang yang saya tak kenali.Sebab saya sayang dia sangat-sangat".

Syafiq:"so sweetnya korang ni kan,kalau kau tak buat apa yang aku suruh , aku akan sakiti Ariff sampai kau tinggalkan dia".

Naura:"Encik ni siapa sebenarnya?kenapa encik nak gangu rumahtangga kam"i.

Syafiq:"aku orang yang berdendam dengan suami kau,dia dah buat hidup aku menderita,aku nak hancurkan hati dia macamana hancurnya hati aku".

Naura:"saya tak tahu encik ni siapa,tapi saya nak encik tahu saya takkan sekali pun tinggalkan suami saya.Naura bersuara tegas dan terus dia matikan panggilan tersebut".

Syafiq gelak besar."kau tunggu dan lihat je nanti apa yang aku nak buat kat suami kau Naura Afiya".Dia berkata sinis.

Naura termenung seketika tentang apa yang lelaki tadi maksudkan,terngiang-ngiang di benaknya kata-kata lelaki tersebut.
Mula muncul perasaan risau di hatinya.

Beberapa minit kemudian Ariff masuk ke dalam bilik untuk memanggil Naura makan,dia melihat Naura sedang duduk termenung, sampai tak sedar dia dah ada atas katil di sebelahnya.

Married With Pakcik Handsome✔️Where stories live. Discover now