|Van időnk|

278 37 5
                                    

"Meg fogunk halni... lassan és biztosan rohanunk a vesztünkbe. A saját mocskunkba fulladunk majd bele és itt az ideje a változásnak!"

- Kim Taehyung, ifjú egyetemi hallgató szavait idéztük a múlt heti tüntetésről. A felháborodott aktivisták politikusok neveit kántálták, akik tehetnének mozgalmukért, melyet "Van Időnk" néven emlegetnek a polgárok. Megkérdeztük a politikusok véleményét a tüntetésről, egyedül Kim Seokjin külügyminiszter nyilatkozott, mutatjuk a részletet. 

"Úgy gondolom, már így is eleget teszünk annak érdekében, hogy a környezettudatosan, óvva a természetet végezzük munkáinkat. Nem értem a tüntetés célját..."

- A kormány, állítása szerint, megpróbálja békésen felkérni a dühödt tömegeket, hogy oszoljanak fel, amint ezt megtagadják rendőri intézkedéseket kezdeményeznek. Most pedig következzen az időj- 

Yoongi fejét rázva kapcsolta ki a tévét, majd kanapéjáról felkelve indult meg óriási hálószobája felé. Elegáns, fekete cipője kopogott a márványpadlón, még a tükörképe is látszott, olyan fényesre volt csiszolva. A falak mályvássága nyugtató látvány volt a férfi számára, de még így sem tudott mihez kezdeni, most már nem lehet ezt csak úgy elsunnyogni. Sokkal nagyobb a környezetszennyezés 2018-ban, mint valaha volt. Idegességében rúgott egyet a falba, s leült hatalmas franciaágyára... Arcát tenyereibe mélyesztette és egy hatalmasat sóhajtott. Ha így folytatják a párt ahova tartozik, le lesz mondatva. De még ő magam sem tudja hogyan kellene ezt megoldaniuk. 

Hiszen ő  a környezetügyért felelős államtitkár, az nem fogja megoldani a problémákat, hogy milliárdokat dobálnak el nemzeti parkok nyitására. Itt már nem lehet mit tenni. Az emberek hülyék. Szimplán buták, mint a föld. Erről nem Yoongi tehet! Nem mehet oda minden egyes emberhez azzal, hogy: Haver, a kuka mellé dobtad azt a szemetet, szedd már össze magad és nyúlj el odáig. Hisz abban, hogy élhetnénk jobb helyen, de ez lehetetlennek tűnik. Gyakran ő maga sem fáradozik már azzal, hogy a szelektív szemetesbe dobja a szemetet, hiszen minek! Ha senki más nem teszi, akkor.... akkor mi értelme van ennek az egésznek? Úgyis meghalunk egyszer, legyen az minél előbb. 

Meggyötört mosollyal nevetett halkan, elgondolkozva a dolgokon. Azok az emberek olyan kitartóak. A tüntetők, akik le akarják romboltatni a gyárakat és büntethetővé akarják tenni a szemetelést és korlátozni akarják az autókat a városokban, hogy ne szennyezzük a környezetet. Annyi meg annyi próbálkozás volt már erre, de hogy működik a buta ember? Azt teszi, ami meg van neki tiltva. Ha meg van tiltva mindez, annál inkább akarják csinálni... sok buta ember van a világon. Akik veszik a fáradtságot, hogy az erdő közepére dobálják a szemeteiket egy szeméttelep helyett. Vagy akik beledobálnak mindenféle kacatot a vizekbe, csak mert az könnyebb, mint elsétálni a legközelebbi szemetesig.

Mély gondolataiból a telefon csörgése rántotta vissza a valóságba, amire azonnal válaszolt is. 

- Jin? 

- Yoongi, azonnal gyere be. Mindenki elképesztően dühös. Rengeteg ember van odakint. 

- Megyek - sóhajtott, megpróbálva visszanyelni a szúró érzést torkában. 

Ideges volt? Az nem kifejezés Telefonját elrakva kapott magára egy zakót és egy nyakkendőt, majd autójába pattanva indult is el a polgármesteri hivatalba. Út közben megpróbálta összeszedni magát és nem magába omlani, de mit tehetett volna? Mintha az egész ország ellene fordult volna. De mit tehetne egyes egyedül? Az összes munkatársa vagy felmondott vagy promóciót kapott és jelenleg a miniszterelnök seggét nyalja, egyedül ő maradt a környezetért felelős titkárságon. Szeme ide-oda járt, ahogy nézte a forgalmat, s azon gondolkozott, hogy mi a fenét mondjon a népnek, amivel megnyugtathatná őket. A szokásos sablon dumát? A kormány már dolgozik az ügyön... vagy bújjon ki a felelősség alól? Az eset nem az én hatásköreimbe esik... Hülyeség. Már hogy a fenébe ne esne az ő hatásköreibe? Neki kéne ökológiailag megfelelő módszereken gondolkoznia, amivel megállíthatnák a szennyezést. A gyárakat zöldebbé kellene tenni, az üzemanyaggal működök autókat egykor és mindenkorra elektromos járművekre váltani, megállítani az illegális hulladékok szétdobálást az erődben és a tengerekbe. De hogy tegye meg mindezt, mikor támogatást se kap az államtól? Fogait csikorgatva túrt hajába, gyomrában pillangókat érezett, de nem a kellemes fajtákat, inkább mintha éppen fel robbantani őt. Lassan megérkezett a városközpontba, kiszállva autójából figyelt fel a hatalmas tömegre a parlament előtt. Mindenkin egy zöld szájmaszk volt egy x mintával a közepén és óriási táblákkal meneteltek fel-le, mindenféle tiltakozó szavakat kántálva együtt, mint egyetlen lélegző ember, melyet több ezer épít fel. Nagyon ijesztő volt a látvány Yoongi szemében, de valahogy mégis lenyűgöző. Három nagydarab biztonsági őr sietett az alacsony, vékony férfi mellé, hogy biztonságban az épületbe kísérje. A tömeg el volt kerítve, de elég közel voltak Yoongihoz, hogy hallja a gyűlölködő megjegyzéseket. 

𝘖𝘶𝘳 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘪𝘦𝘴Where stories live. Discover now