Sleep With The Devil
---------------
Thank You ? Nah..
--------------Warning ; Err bacalah kenapa aku bagi warning :( Erm macam tak baik diikuti oleh semua umat manusia :(
.
.
.
BRAK !
Aku mencampak berus lukisan aku dengan kasar hingga cat air itu mengotori lantai . Nasib baik awal - awal tadi aku telah membentangkan surat khabar diatas lantai .
Aku meremas rambut aku , serabut . Menghelakan nafas , membetulkan ikatan rambut aku yang mulai longgar . Cermin mata , kemudian aku buka lalu aku campak perlahan ke lantai .
KLEK !
Aku menoleh ke arah pintu bilik yang terbuka menampilkan nenek yang kelihatan ragu untuk menjejakkan kaki masuk ke dalam bilik aku .
Hari ini aku tidak hadir ke universiti walaupun aku mempunyai 4 kelas untuk dihadiri . Aku memilih untuk berada dirumah kerana mahu tengok - tengokkan nenek yang baru saja keluar dari hospital .
Kos rawatan , telah lama lunas . Tentu saja perbuatan si Demían .
" Boleh nenek masuk ? "
Aku mengangguk , memberikan jarak dibangku panjang agar nenek boleh duduk disitu .
Nenek duduk disamping aku dan menatap kanvas dihadapan kami dalam diam .
Kanvas kosong . Kosong kerana sudah 1 jam aku mencari idea untuk lukisan namun satu idea pun tidak melintas dikepala .
" Kenapa tak lukis lagi ? Bukan ke Janice kalau pegang berus saja , tangan tu ligat melukis . "
" Janice serabut . Idea semua lari macam lari marathon. "
Aku menyandarkan kepala aku dibahu nenek , memejamkan mata . Nenek mengusap lembut rambut aku .
" Boleh eh macam tu ? Hm , cuba cucu nenek kesayangan nenek ni beritahu nenek apa yang buat otak dia serabut sampai idea semua melayang ? "
Aku mengeleng , tidak mahu bercerita .
Takkanlah aku mahu cerita yang ada seorang iblis ni datang tolong pulihkan nenek tapi aku pergi tuduh dia bukan - bukan sampai dah 3 hari dia tak muncul ?
Sekali lagi , aku mengeluh . Aku memaki diri aku yang cepat sangat kasihankan orang UHUK bukan orang , tapi iblis padahal makhluk tu adalah makhluk dari kegelapan yang sepatutnya semua orang hindari . Dan sepatutnya aku bersyukur yang dia telah hilangkan diri serta tidak menganggu aku lagi .
" Okay kalau tak nak cerita , tak apa . Halmeonie dah masak makan malam . Janice kan belum makan malam lagi . Apa kata pergi mandi dulu ? Halmeonie tunggu dekat bawah ."
" Eh ! Kenapa halmeonie masak ? Janice boleh masakkan makan malam ! Halmeonie kan baru saja sihat . "
Nenek mengeleng lalu mencubit pipi aku , lembut .
" Halmeonie masak sebab Halmeonie bosan . Dari petang tadi Janice duduk terperap dalam bilik padahal Janice kata ambil cuti sebab nak temankan Halmeonie hari ini ."
Perasaan bersalah menghentam hulu hati hingga dada aku terasa sesak . Sekali lagi aku melakukan kesalahan .
Aku menunduk , jemari memainkan hujung apron yang dipakai oleh aku .
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ] | 김태형
Fanfiction[CHAPTER MASIH LENGKAP] Keguguran namun seumur hidup tidak pernah disentuh oleh mana - mana lelaki. [Kim Taehyung Fanfiction] _____ [ 18+ untuk kata - kata kasar dan kotor serta babak yang menjurus ] « Dilarang menciplak nama dan jalan cerita » « In...