⁰⁰ : ²⁵

8.6K 950 470
                                    

.• SLEEP WITH THE DEVIL .•

[ DUA PULUH LIMA ]

========
Angel's Mission
========

Pintu rumah yang selalu dia kunjungi itu diketuk perlahan lalu nama pemilik rumah dipanggil .

Kakinya menghentak - hentak lantai , tidak sabar menunggu pintu untuk dibuka . Dahinya berkerut bila tiada sahutan .

TOK TOK TOKKKKK !

"  Roboh pintu rumah orang , Jimin . Kau ni jadi malaikat cer lembut sikit ! "

Satu jelingan maut dihadiahkan Yuqi pada Nathan yang setia berdiri dibelakangnya dengan wajah malasnya .

" Kau buta ? Aku Yuqi ! Dan jangan sesekali panggil nama sebenar aku depan Janice . Aku taknak dia salah faham . "

" Sama saja . Yuqi ke , Jimin ke , orang yang sama . Perangai yang sama , cantik yang sama , cinta yang sama . "

Mereka berdua terdiam . Niat Yuqi ingin membalas kata - kata Nathan itu lesap ditiup angin bila renungan dari mata redup Nathan seakan buat mulutnya terkunci , tidak mampu berkata - kata .

Renungan lembut penuh perasaan sayang.

Yuqi menghelakan nafas dan sedikit berjinjit dan mengusak lembut rambut hitam Nathan lalu memusingkan tubuh , kembali mengentuk pintu .

Kenapa dia tak marah ? Kenapa dia perlu mengusak rambut Nathan ?

Jawapannya adalah , ibunya . Selalu ibunya berpesan bahawa hormati perasaan orang lain . Ya , perasaan Nathan tu sangat luar biasa dan sangat terlarang .

Tapi cuba bayangkan kalau kita berada ditempat dia ? Sanggup ke kita hadapi ? Dicemuh dan dihina padahal bukannya dia minta pun perasaan tu datang .

Jadi walaupun dia tak dapat membalas perasaan Nathan itu , dia hanya mampu menghormati lelaki itu , biarkan dia luahkan perasaan dia sampai dia puas . Sampai dia sendiri lelah untuk mengejar maka dia akan berhenti dengan sendirinya .

Sementara Nathan sendiri , lelaki itu berdiri kaku , mata yang tadinya redup berkedip pelan . Terkejut dengan usapan lembut jemari Yuqi dirambutnya.

Jantungnya seakan ingin tercabut kerana degupan - degupan yang tidak boleh dikawal .

Dengan paksa dia menarik tubuh Yuqi yang dari tadi mengetuk paksa pintu rumah Janice yang tidak kunjung dibuka . Yuqi membulatkan matanya bila bibirnya dilumat ganas oleh Nathan yang sudah menghimpit tubuhnya ke pintu kayu itu .

Lengannya ditahan oleh Nathan buat gerakannya untuk meronta semakin terbatas .

Sebuah geraman rendah muncul dari bibir Yuqi bila jemari nakal Nathan mulai menyelusup masuk ke dalam t - shirt putih yang dia pakai .

Dengan geram dia mengigit bibir Nathan sekuat hati hingga Nathan mengerang sakit dan menjauh selangkah , memutuskan tautan bibir mereka .

Yuqi yang sudah naik angin dan merasa perasaan marah mulai meluap dari dadanya , menutup matanya dan seketika dia merubah wujud dirinya menjadi lelaki , dirinya yang sebenar , iaitu Park Jimin .

[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ]  | 김태형Where stories live. Discover now