∅∅ : ²¹

10.8K 1.2K 424
                                    

Sleep With The Devil




===========
I Miss Him
===========

" Tinggi dia dalam 180 macam tu . Muka dia polos tapi badan dia tak -- "

" To much information , miss . Jadi , nama dia apa ? Kami boleh panggil nama dia melalui speaker."

Janice hanya tersengih bila penjaga kaunter pertanyaan itu berdehem mendengar penjelasannya .

" Nama dia Kim Taehyung . Umur dia dalam lingkungan 23 tahun macamtu. "

Dahi Lisa , sang penjaga kaunter itu berkerut mendengar penjelasan dari Janice .

" Umur 23 tapi boleh sesat dalam kedai runcit ni ?"

Janice mengangkat bahu , mengabaikan tatapan menilai si Lisa .

" Dia autisme . Otak dia kan macam budak kecil . Kita tak tahu apa dia fikir ."

Lisa mengangguk , baru faham . Baru saja dia nak membawang sebab ingatkan si Janice dengan si Taehyung ni saja main kuch kuch ho ta hei dekat Kedai Runcit Uncle Muthu ni . Alah ~ acah macam pengantin baru bulan madu . Main oh ~~ cakk seakan dunia milik berdua lah dekat Kedai ni .

" Oh , adik eh ? "

Janice mengelengkan kepalanya , banyak pula tanya minah ni . Cepuk kang !

Tangan si Lisa ni baru saja mahu menekan butang mic untuk memanggil nama Taehyung di speaker supaya pergi ke kaunter pertanyaan namun --

" N - Nuna ! "

Serentak keduanya menoleh ke kiri , melihat Taehyung yang sedang membawa timbunan barang hingga wajahnya sendiri tidak kelihatan akibat dihalang timbunan barang itu .

Janice memicit kepalanya , perasaan bercampur - baur . Lega sebab Taehyung tak apa - apa dan bengang sebab duhh budak ni buat hal lagiii !

Janice menghampiri Taehyung yang hampir terjatuh dan dengan pantas mengambil barang - barang itu lalu diletakkan diatas meja kaunter . Lisa tercengang , mulut terbuka nyaris meleleh air liurnya .

Ni ke budak autisme tu ?

Ada eh budak autisme yang muka dia kalah model Gucci ?

" Kau pergi mana ha budak ? Saja eh buat orang panik ! Ni ha ! Apa banyak - banyak barang kau bawa ni , budak ? Kita dah beli benda yang kita perlukan saja . Aigoo ! "

Bibir Taehyung tercebik , tak puas hati .

" Semua b - barang ni kita p - perlukan juga .. N - Ni semua u - untuk a - anak kita juga .. "

Mata Janice membulat , dan Lisa yang pura - pura sibuk acah menaip di komputernya padahal telinga dia terbuka luas untuk mencuri dengar itupun nyaris tersedak bila dengar kata - kata Taehyung itu .

Uish ! Jadi betul lah sangkaan pertamanya ! Yeoja dihadapannya dan lelaki autisme ni dah berkahwin !

Aduh melepas satu peluang nak bagi menantu ala - ala model dekat ibu dia :(

[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ]  | 김태형Where stories live. Discover now