SLEEP WITH THE DEVIL
==========
NEW ANGEL ?
==========
Sudah seminggu berlalu sejak kejadian Janice meminta Demian untuk meninggalkannya .
Dan Demian betul - betul menunaikan janjinya , begitu juga dengan Janice .
Janice sedaya - upaya cuba mengembalikan keyakinan diri dan semangat untuk kembali hidup , berfikir yang neneknya pasti gembira jika dia berjaya menjadi peguam seperti yang neneknya inginkan semasa beliau masih hidup .
Duit hasil memenangi pertandingan melukis , Janice ingin pulangkan pada Demian semasa dia berjumpa dengan iblis itu buat kali terakhir namun namja itu menolaknya dan memintanya untuk menggunakan duit itu untuk upacara pengebumian nenek .
Yang mana buat hati Janice tersentuh , namun egonya menepis berkata yang duit itu boleh dianggap sebagai ganti rugi atas kegagalan perjanjian yang mereka lakukan .
Janice kembali ke kehidupan asalnya , namun kali ini kehadiran sang nenek diganti dengan seorang rakan baik yang sentiasa memahami dan membantunya , Yuqi Park .
Baginya , Yuqi merupakan seseorang yang Tuhan kirimkan kepadanya untuk menemaninya yang kini keseorangan didunia ini . Yuqi merupakan seorang yang sangat baik , hmm walaupun kadang - kala dia hampir menampar yeoja itu kerana tangannya yang tidak reti diam .
Selagi ada kesempatan , tangan Yuqi selalu saja menyentuhnya tidak kira lah memeluknya atau bermain dengan pahanya , tapi dia hanya menghiraukan kerana Yuqi kan perempuan , apa salahnya .
Semuanya berjalan dengan lancar , terlampau lancar hingga Janice merasa takut .
Dia sudah menyelesaikan tugasan akhir semesternya dengan baik ,
Dia mendapat keputusan yang sangat melebihi sangkaannya ,
Dan dia hanya perlu menyiapkan diri untuk naik ke semester yang terakhir lalu bekerja .
Ketika itulah , perasaan takut dan resah Janice terjawab .
Dia mengandung . Mengandungkan anak Demian , sang iblis . Sang iblis yang sudah meninggalkannya .
----------
" Kau apa ?! "
Mata Yuqi terbeliak , mulutnya terbuka luas . Aku mengelengkan kepala dengan wajah yang masih pucat .
" A - Aku tak tahu , Yuqi .. Aku rasa tubuh aku lemah sejak dua menjak ni sebab tu aku pergi buat check up dekat klinik . Aku tak sangka sebab langsung tiada simptom biasa orang mengandung pun ! "
Aku menutup mata , rapat .
" T - Tak boleh ke kalau aku hidup bahagia ? Kenapa masalah selalu saja datang ? "
Yuqi merenung wajah aku yang kusut , lalu dia memeluk aku dan menyandarkan kepala aku didadanya . Tangannya mengusap lembut rambut aku .
" Kau panggil bakal anak kau tu sebuah masalah ?"
Aku terdiam , merenung pertanyaan dari Yuqi .
Ya , punca masalah . Aku tak pernah terfikir untuk mempunyai anak . Aku masih mahu hidup bebas seperti remaja lain , bekerja dan menimba pengalaman baharu .
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ] | 김태형
Fanfiction[CHAPTER MASIH LENGKAP] Keguguran namun seumur hidup tidak pernah disentuh oleh mana - mana lelaki. [Kim Taehyung Fanfiction] _____ [ 18+ untuk kata - kata kasar dan kotor serta babak yang menjurus ] « Dilarang menciplak nama dan jalan cerita » « In...