∅∅ : ¹9

11K 1.2K 336
                                    

Sleep With The Devil


=========
Then , I will Take Care Of You .
=========








Pankek yang berada didalam piring itu direnung lama . Kemudian matanya naik merenung wajah pemilik rumah yang hanya fokus mengunyah sarapannya , sepenuhnya memulaukan lelaki yang sedang kebingungan itu .

Pankek itu dicuit perlahan , lalu ditekan - tekan dengan ibu jarinya .

Gelagat namja itu berjaya menarik perhatian sang tuan rumah yang sudah menghentikan kunyahannya .

"Kau buat apa , budak ?"

Taehyung mengedipkan matanya beberapa kali dan menatap Janice dengan tatapan anak kucingnya .

" Makanlah . Kau nak tunggu malaikat jatuh dari langit dulu ke baru nak makan ?"

Janice berdengus . Entahlah , dia sendiri rasa pelik sebab selalunya dia seorang yang tenang Dan tak banyao bercakap .

Tapi mungkin ini simptom ibu mengandung kan ? Siapa tahu ..

Taehyung melihat bagaimana Janice menggunakan garfu dan sudu lalu dia dengan ragu mengambil garfu dan sudunya , dengan kekok mengenggam kedua besi itu .

Janice mengerutkan dahi bila melihat Taehyung memegang kedua besi itu seperti bayi yang baru belajar .

" Macam ni lah cara guna dia . Aish kau ni macam baru saja hidup . Semua tak tahu ."

Janice membetulkan cara Taehyung memegang sudu dan membantu Taehyung memotong kecil pankeknya . Dia menyuakan bahagian kecil pankek yang sudah tertusuk garfu itu pada belahan bibir Taehyung yang kasih tertutup rapat .

Janice nyaris mengerang putus asa bila Taehyung hanya merenung wajahnya .

" Aaaaaaa ! Buka mulut ! Kereta api , kapal terbang , bot , sampan , kereta semua nak masuk mulut ! Ccuutt ccuutt ! "

Taehyung terkekeh dan menganggukkan kepalanya laju . Mulutnya terbuka kemudian , menerima suapan dari Janice .

Janice kembali duduk ditempatnya dan Taehyung mengerutkan dahi walaupun mulutnya masih sibuk mengunyah .

Janice baru nak sambung makan namun ..

" Aaaaaaaa ? Nyum Nyum ? "

Taehyung menatap penuh minat ke arah pankek yang baru mahu masuk ke dalam mulut Janice .

" Apa kau ? Makan kau punya lah . Ni aku punya !"

Taehyung tak menghiraukan Janice dan dia mencapai lengan Janice dan membawa garfu yang tertusuk pankek itu ke dalam mulutnya dan mengunyah sambil menepuk kedua tangannya , gembira .

Janice menyepetkan matanya , tak puas hati dengan perangai minta kaki Taehyung.

" Lepas ni kita pergi balai polis . Mesti keluarga kau tengah cari kau sekarang ni ."

Janice memerhatikan perubahan wajah Taehyung yang daripada gembira kini menjadi murung .

" K - Keluarga ? "

[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ]  | 김태형Where stories live. Discover now