Sleep With The Devil
==========
Never Had The Answer
==========Hati manusia dapat digambarkan dengan satu patah perkataan ,
Complicated .
Sebab , tiada siapa dapat jangka jika hati kita akan berlabuh pada seseorang , bila hati kita akan mula memaafkan semua orang , bila hati kita akan mula pulih dari retaknya akibat patah hati .
Perasaan , tidak boleh dipaksa namun jika sudah terbiasa , mungkin perasaan itu akan tiba dengan sendirinya .
Tak kira jika orang itu adalah orang yang pada mulanya dibenci , pada mulanya tidak dikenali atau seseorang yang tidak dijangka kerana jatuh cinta , tak kira rupa dan asal - usul .
Tapi bagi Janice , asal - usul adalah punca masalahnya sekarang .
Ketika dia kecil , dia selalu terbayang yang dia akan berjumpa dengan seseorang yang dia akan berikan seluruh jiwanya ketika dia sudah memasuki zaman universiti nanti . Tapi semua ketentuan Tuhan , hatinya memang berlabuh ketika zaman universiti tapi hatinya memilih seseorang yang bukanlah orang .
Janice pernah dengar yang syaitan merupakan dosa terbesar bagi manusia jika mereka berurusan dengannya .
Dia juga pernah dengar jika syaitan adalah makhluk penuh godaan dan bisikan hasutan .
Syaitan memang ditugaskan untuk menyesatkan manusia dan buat mereka melakukan dosa besar .
Dan sekarang Janice sedang melakukan satu dosa besar yang lebih teruk dari membunuh atau memfitnah , iaitu melaksanakan satu perjanjian dengannya dan ..
Terjatuh hati padanya .
-----------
Bunyi jam yang berasal dari bilik Janice itu bergema dirumah yang masih sunyi itu . Sang pemilik rumah tersentak dari tidurnya dan menghembuskan nafas , akibat terkejut .
Tangannya meraih jam yang bergetar diatas meja kecil disamping katilnya lalu menutupnya .
Dahinya berkerut , merasakan katil dibahagian kirinya kosong . Dia bangun dan melihat ke sekeliling bilik , cuba mencari makhluk yang sudah setiap malam tidur bersamanya namun bayangnya pun tidak kelihatan .
' Mana dia pergi ? '
Janice mengaru kepalanya yang tidak gatal dan teringat apa yang terjadi pada malam tadi .
Soalannya yang terakhir , masih tidak berjawab .
Dia masih ingat sebaik saja dia menanyakan soalan itu , Demían terdiam dan merenung wajahnya dengan tatapan yang tidak dapat ditafsirkan .
Dan setelah itu , gelap . Mungkin Janice tertidur atau memang Demían yang membuatnya tertidur .
Tapi kenapa ? Kenapa dia mengelak untuk menjawab soalan itu ?
Janice memicit kepalanya yang terasa pening , serabut dengan berbagai soalan yang mulai beruntun keluar .
Matanya tidak sengaja melihat ke kalendar yang tergantung didinding tepat disamping meja belajar nya .
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ] | 김태형
Fanfiction[CHAPTER MASIH LENGKAP] Keguguran namun seumur hidup tidak pernah disentuh oleh mana - mana lelaki. [Kim Taehyung Fanfiction] _____ [ 18+ untuk kata - kata kasar dan kotor serta babak yang menjurus ] « Dilarang menciplak nama dan jalan cerita » « In...