00 : 30

7.4K 950 244
                                    

.• SLEEP WITH THE DEVIL •.

[ TIGA PULUH ]

=========
Reveal
=========

Sebulan sudah berlalu sejak semester akhir mereka bermula . Semuanya baik - baik saja . Malah kini Janice mempunyai rakan baharu iaitu lelaki yang pada mulanya buat dia rasa menyampah , Jeon Jungkook .

Namun lelaki itu rupanya tidaklah buruk mana , malah Jungkook mempunyai perangai yang manja walaupun ditutupi .

Malah Yuqi dan Nathan pun lega kerana setidaknya ada juga yang boleh menjaga Janice ketika dikelas . Janice bukan tak perasan yang pasangan itu kelihatan lebih dekat dari biasanya .

Walaupun Janice sudah rapat dengan Jungkook , namun dia masih tidak memberitahu Jungkook perihal keadaannya yang sedang mengandung .

Dan kemuncaknya adalah ketika ini . Ketika Jungkook mulai buka mulut untuk bertanya ,

" Nuna suka makan eh ? "

Soalan polos Jungkook dijawab dengan anggukan oleh Janice yang sedang leka mengunyah pelbagai buah yang dipotong oleh Yuqi untuk dijadikan bekal untuknya .

" Oh .. sebab tu perut nuna buncit .. "

Walaupun lirih , suara Jungkook dapat Janice dengari dan buat yeoja itu menatap Jungkook tajam . Kunyahannya terhenti .

Pantang Janice bila orang tegur pasal badan dia .

" Mana ada buncit ! "

Dahi Jungkook berkerut . Mata bulatnya berkedip , hairan kerana Janice tiba - tiba naik angin .

" Habistu tu , Jungkook nampak perut nuna buncit -- "

" Orang mengandung mana yang perut dia leper ha ? "

Bentakan Janice buat Jungkook terdiam dengan mata bulatnya yang bertambah bulat .

" M - Mengandung ? "

Janice berdengus dan bangun daru duduknya , beranjak keluar dari cafeteria . Tidak ada hati mahu layan Jungkook yang sudah menghina badannya yang sekseh yitu .

Namun Jungkook dengan pantas menahan lengan Janice , menghalangnya dari beranjak pergi .

" Nuna mengandung ? Kenapa tak bagi tahu Kookie ? Siapa ayah dia ? Kookie tak pernah nampak nuna dengan lelaki lain selain Nathan pun ? Takkan Nathan kut sebab Nathan kan Yuqi punya kekasih .. "

Janice yang mendapat soalan maut itu terdiam . Matanya merenung Jungkook yang dahinya sudah berkerut .

Sudah sebulan ini dia bahagia tanpa memikirkan ayah kepada anaknya namun Jungkook kembali mengungkit kisah lama .

Siapa ayah anaknya ini ?

Janice merasakan bibirnya kelu dan dengan sekali sentakan dia menempik tangan Jungkook yang menahan lengannya . Matanya sudah kabur akan air mata dan bibirnya bergetar menahan tangis .

" Boleh tak jangan tanya soalan macam tu ?! "

" T - Tapi Kookie cuma nak tahu siapa ayah dia -- "

[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ]  | 김태형Where stories live. Discover now