∅∅ : ¹5

13.1K 1.3K 404
                                    


Sleep With The Devil

==========
I Hate You
==========

" Kau nak apa datang jumpa aku ni ?"

Namja itu berdengus bila melihat orang yang selalu berjaya buat emosi dia naik itu sedang mengunyah selamba anggur miliknya . Namja itu hanya menjeling lalu teruskan makan tanpa menghiraukan soalan pemilik Istana itu .

" Kau pura - pura tak tahu ke , Demían ? "

Berkerut dahi Demían mendengar soalan tiba - tiba dari namja berkulit pucat itu .

" Pura - pura apanya ? Kau tahu aku malas nak baca apa yang kau fikirkan , bukan ? Jadi cakap tu biar jelas , Nathan ."

Nathan mengukirkan senyuman tipis dibibir semerah darahnya . Matanya mengerling perlahan pada Demían yang hanya memerhatikan luar tingkap istananya , melihat anak buahnya iaitu iblis kaum rendah sedang meraung - raung , berlutut dan saling pijak - memijak . Meminta satu roh manusia berdosa besar agar mereka dapat memuaskan rasa lapar yang hampir membunuh .

" Kau biar saja malaikat tu dekat dengan bakal ratu kau ?"

Raut wajah Demían bertukar keruh . Bibirnya dijilat perlahan dengan mata menatap tajam ribuan iblis yang hampir merempuh masuk kawasan istananya , menjerit dengan kaki yang merangkak ingin memanjat sebuah pagar tinggi yang menjadi benteng istananya .

" Biarlah dia nak buat apa yang dia nak . "

Mendengar nada dingin itu , Nathan bangun dari duduknya dan menghampiri Demían yang masih merenung ke luar jendela .

" Kau tak takut malaikat mulakan langkah dulu ? "

Demían terkekeh , sangat tidak ikhlas . Seakan mentertawakan kebodohan Nathan yang memberikan soalan itu .

" Aku dah lama mulakan langkah aku . Cuma aku tersilap langkah dan perlu ulangi semuanya semula."

Nathan mengangguk , mata merenung tajam kawasan luar Istana yang mulai jadi tidak terkawal . Dia menjeling Demían yang masih tenang .

" Makin hari , kaum rendahan makin tamak . Hampir seluruh jiwa manusia berdosa mereka ratah tanpa meninggalkan sisanya untuk kaum iblis biasa ."

Sudut bibir Demían terangkat mendengar tutur kata Nathan itu .

" Aku tak suka . Nampak macam mereka pijak kepala aku . Hmm .."

Dan bila kaki kotor dan menjijikkan para iblis rendahan itu mulai terjejak diatas tanah halaman istananya , serta merta tubuh mereka terbakar oleh api berwarna biru , meninggalkan jeritan kesakitan dan senyuman kepuasan Demían .

--------

" Kau nak apa ? Cakap saja ! Aku boleh belanja kau apa saja yang kau nak ! HUWAAAA I still can't believe it ! "

Yuqi meloncat - loncat kesetanan (?) seperti Army yang mendapat konsert free Love Yourself Tour . Wajah aku dia raih dan dia mengecup pantas seluruh wajah aku buat aku tak sempat nak halang perbuatannya itu .

" FIRST PLACE , JANICEEE ! You just won 10 thousand dollars ! Ha kau nak buat apa dengan duit tu ? Jom shopping ! "

Aku menekup kedua pipi tembam Yuqi hingga yeoja kecil itu tidak lagi boleh melompat seperti beruk . Aku tatap tajam matanya hingga Yuqi terdiam dengan mata terkebil - kebil .

[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ]  | 김태형Where stories live. Discover now